Gå til innhold

London alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Sitter å planlegger en tur til London i januar. I utgangspunktet tror jeg at jeg skal reise alene.

Noen som har noen råd? Does and don'ts når man er alene i London?

Andre råd tas også i mot med stor takk :) 

- ts

Anonymkode: ddd71...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du booker rom på Airbnb, sjekk hvilke verter de andre anbefaler og ta det derfra, mange av vertene er veldig behjelpelige med billettbestillinger og annet man trenger. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe forskjellig fra å reise sammen med noen, bortsett fra at man kan gjøre hva man vil. Om kvelden/natta er det lurt å holde seg til trafikkerte gater, men det gjelder i alle byer.

Anonymkode: fbda6...83f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva du liker.

Januar er kanskje ikke måneden for mest uteaktivitet? Jeg var i London i jula for et par år siden. Jeg tilbrakte lang tid på museumer. Alene kunne jeg se på det som var spennende for meg, og gå raskt forbi det andre. 

Ellers tilbrakte jeg mye tid i puber og lokale spisesteder.

 

Det som er lurt er å ha et hotell som er i nærheten av the Tube, t-banen. Da reiser du kjapt rundt i hele London. Kjøp en fler-dagers bilett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alene i London rett før jul i fjor, og det var veldig stas (ok, de første timene den første kvelden var jeg litt usikker på det hele, men etterpå kom jeg inn i "rytmen" og da var alt topp) :)

-velg hotellrom med minst mulig styr. Unn deg noe sentralt, med god offentlig kommunikasjon (buss, tube) så du slipper å rusle alene hjem i mørket om du er ute om kvelden. Når jeg er alene bestiller jeg ofte rom med frokost, da blir morgenen litt mer rolig. (Når jeg er med venninner, har vi aldri frokost på hotellet, da sjekker vi ut lokale frokostsjapper som en del av turopplevelsen.)

-finn på noe kulturelt om kvelden! Jeg har vært på musical alene, klassiske konserter, teater. Det finnes mye annet å gjøre også, sjekk ut nettsidene med london-info. Dersom du liker å ta ting på sparket, kan du gå til ticket office (TKTS) på Leicester square. Det er nemlig lettere å få siste liten inneklemt-seter til en OK pris alene enn når man er i en gruppe. :)

-shopping er mer effektivt når man er alene. Det er sikkert januar-salg når du er der!

Anonymkode: 75d1c...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett samme råd som for alle andre ganger man reiser alene: Bruk sunn fornuft og ikke surr deg bort om natta :)

London er en flott by, som Stan har jeg også brukt en del tid på museer i januar, januar-salg, musicaler/teater, mat..
Jeg bestiller sjeldent hotell med frokost, da erfaringen min fra London er at du skal ha et ganske dyrt hotell før du faktisk får en god frokost, men og fordi samtlige puber har frokost omtrent. Det er absolutt en god ide å bo i nærheten av en passe sentral tube-stasjon, jeg kombinerer det gjerne med gangavstand fra områdene jeg liker godt. Hvis du vet om noen musikaler/stykker du har lyst til å se, som du virkelig vil se, kan det være en ide å bestille billett nå. Hvis du har flere å velge mellom, er det greit å ta en siste liten-billett, men hvis du har én ting du MÅ se, er det greit å bestille på forhånd. 

Og husk reiseforsikring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...