Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Jill skrev:

Absolutt ikke så tett! :ler: Vi har snakket løst om 3 år i mellom, men jeg vet ikke. 

I følge Google er det mange som ammer som er plaget av kvalme og som ikke er gravide. Og vi skal ha hatt sykt (u)flaks om jeg er det. Sengekos har ikke stått veldig høyt på prioriteringslista siste månedene. :sjenert:

Hehe nei ikke her heller...:P får fnatt av flere som skal "ha noe av" kroppen min akkurat nå :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var svimmel og uvel en periode mens jeg amma lillesøster. Det viste seg at ferritinen var kjempelav. Så dey hjalp godt med jerntabletter hos meg!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om kvalme og amming ja, men ta en blodprøve hos legen. Ikke uvanlig å være litt fattig på det ene og det andre på vinterstider :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, blomst12 skrev:

Jeg var svimmel og uvel en periode mens jeg amma lillesøster. Det viste seg at ferritinen var kjempelav. Så dey hjalp godt med jerntabletter hos meg!:) 

 

8 timer siden, malicious skrev:

Har hørt om kvalme og amming ja, men ta en blodprøve hos legen. Ikke uvanlig å være litt fattig på det ene og det andre på vinterstider :) 

Jeg også er svimmel av og til når jeg reiser meg og sånt. Tok blodprøver på kontrollen etter fødselen, men har ikke hørt noe så regnet med de var ok. Burde kanskje tatt en ny sjekk og samtidig fått fiksa spiral. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tatt en test og det blir ikke to tette og ei badehette, heldigvis. :nigo: 

Lille storegutt er 4 måneder i dag. Det er jo egentlig ingenting og likevel så virker han så stor fordi han har lært så mye på denne korte tiden. :hjerte:

Ikke lenge igjen til barnehagesøknaden skal være inne. Mannen mener vi bør vente med starten til januar 2019 og ta ulønnet permisjon 2 måneder. Noen som er innom her og har noen innspill? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem ser han for seg skal ha 2 måneder ulønnet? Tok dere åtti eller hundre prosent utbetalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, malicious skrev:

Hvem ser han for seg skal ha 2 måneder ulønnet? Tok dere åtti eller hundre prosent utbetalt?

Vi har 100 % utbetalt. Det mener han jeg bør fordi han har bedre lønn enn meg og så trodde han ikke han kom til å få det med jobben sin. Men det har han jo rett på, så vi kan ta en måned hver i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan visst ikke spise det jeg vil likevel, så i dag har vi vært på første treningstimen. Kommer ikke til å klare å løfte storegutten min eller gå opp trappen de neste dagene. :trene:

Var på helsestasjonen i går med barselgruppa og vår ser ut som han er noen måneder eldre enn de andre. :sjenert: Passert 8,8 kg og 66 cm. Mye rulling til magen om dagen. Håper han snart klarer å rulle fra mage til rygg, for han blir fly forbanna når han ikke klarer å krype fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er, og skikkelig stor og god! :)

Angående barnehage, så er det jo opp til dere så klart, men skal i allefall pitch inn at det å gå hjemme med et barn som 10 mnd ++ synes jeg var veldig krevende. De krever en helt annen stimuli enn disse 4 måneder bollene våre :) Vår eldste begynte å barnehagen måneden hun fylte 1 år og det angrer jeg ikke på. Hun tok sine første skritt få dager etterpå og utviklingsmessig synes jeg alt bare kom på rekke og rad. Jeg var ikke nok for henne ila en dag på den alderen der. Jeg tenker iallfall du skal være veldig dedikert i de månedene, reise i åpen barnehage ofte osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malicious skrev:

Så flink han er, og skikkelig stor og god! :)

Angående barnehage, så er det jo opp til dere så klart, men skal i allefall pitch inn at det å gå hjemme med et barn som 10 mnd ++ synes jeg var veldig krevende. De krever en helt annen stimuli enn disse 4 måneder bollene våre :) Vår eldste begynte å barnehagen måneden hun fylte 1 år og det angrer jeg ikke på. Hun tok sine første skritt få dager etterpå og utviklingsmessig synes jeg alt bare kom på rekke og rad. Jeg var ikke nok for henne ila en dag på den alderen der. Jeg tenker iallfall du skal være veldig dedikert i de månedene, reise i åpen barnehage ofte osv osv.

Fint det blir mannen som skal gå hjemme med han etter han har passert 10 måneder da. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ruccula skrev:

Og jeg som vurderer å være hjemme med henne til hun er 2 :sprettoy:

Jeg synes det er slitsomt allerede :sjenert:

Ja, om du har råd, mulighet og klarer å gi henne det hun ville fått i barnehagen, så hvorfor ikke? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 15.2.2018 den 17.16, Ruccula skrev:

Og jeg som vurderer å være hjemme med henne til hun er 2 :sprettoy:

Jeg synes det er slitsomt allerede :sjenert:

Enig! :fnise: Han blir så fort lei og sur så er ikke snakk om at han kan ligge for seg selv å pludre. Det må jo bli bedre når han kommer seg rundt omkring selv vel? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 måneder i dag! Søknad til barnehagen er sendt med oppstart januar. Da er han 15 måneder når han starter. Ikke bestemt hvem som skal være hjemme i ulønnet, men det får vi ta når det nærmer seg. Tenker uansett det blir raskt nok hverdag igjen så to måneder ekstra kan vi unne oss. :)

I dag har vi skiftet til sportsdelen på vogna. Han har vokst ut av den andre. Så har vi så vidt startet med smakesmokk og noen smaksprøver. Vil holde melkeproduksjonen oppe til vi har vært i syden i mai så prøver å ta det rolig, men han er veldig interessert. Så vi får se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kl er 22 og jeg har allerede lagt meg. Lille klumpen holder på å bli syk. Snørret renner og han har begynt å hoste litt i kveld, men ingen feber enda, heldigvis. Kjipt han blir det til ferien, men vi hadde bare planlagt noen dagsturer. 

Ellers har han to tenner kommet gjennom nede så det er mye sikling og kløe. Og så klør han vilt på hodet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jill skrev:

Kl er 22 og jeg har allerede lagt meg. Lille klumpen holder på å bli syk. Snørret renner og han har begynt å hoste litt i kveld, men ingen feber enda, heldigvis. Kjipt han blir det til ferien, men vi hadde bare planlagt noen dagsturer. 

Ellers har han to tenner kommet gjennom nede så det er mye sikling og kløe. Og så klør han vilt på hodet! 

Kult med tenner :):) her er det ingen tegn til tenner enda 

God bedring til lillegutt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Ruccula skrev:

Kult med tenner :):) her er det ingen tegn til tenner enda 

God bedring til lillegutt <3

Gled deg over at du slipper å bli bitt i puppen. ;) Takk for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tenner a gitt! Det er kult, men kanskje ikke i puppen? :ler:  De vokser så himla fort! Har dere hatt en fin påske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2018 den 12.01, malicious skrev:

Oi, tenner a gitt! Det er kult, men kanskje ikke i puppen? :ler:  De vokser så himla fort! Har dere hatt en fin påske?

Det er ganske kult. Og nå synes de godt når han smiler også, så han ble jo enda søtere. :hjerter: Heldigvis ikke mye biting i puppen, men i sted bet han meg i fingeren slik jeg fikk merke! Ja, nå ruller han alle veier så ting skjer fort nå. 6 måneder i morgen. :blink:

Påska har vært bra, med tidenes vakreste vær og mye kos. Dere da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2018 den 20.02, Jill skrev:

Det er ganske kult. Og nå synes de godt når han smiler også, så han ble jo enda søtere. :hjerter: Heldigvis ikke mye biting i puppen, men i sted bet han meg i fingeren slik jeg fikk merke! Ja, nå ruller han alle veier så ting skjer fort nå. 6 måneder i morgen. :blink:

Påska har vært bra, med tidenes vakreste vær og mye kos. Dere da? :)

Etter forholdene kost oss med godt vær, selv om store og små har vært syke :P Alltid et eller annet, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...