Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Nei herre. Her har jeg gått glipp av mye ser jeg 😊 ikke vært så aktiv på forum i det siste. Gratulerer med overstått dag og med lillegutten i magen ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.5.2017 den 20.45, Pjusk skrev:

Unnskyld at jeg ler :hoho: Utrolig hva som liksom er helt naturlig i drømmene :fnise: 

Ja, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å røre i hop så mye tull når en sover. :fnise:

På 14.5.2017 den 10.15, Meley skrev:

Nei herre. Her har jeg gått glipp av mye ser jeg 😊 ikke vært så aktiv på forum i det siste. Gratulerer med overstått dag og med lillegutten i magen ❤ 

Tusen takk! :) Jeg hadde jo ikke fått lagt igjen spor i daboken din engang, men det skal jeg gjøre nå. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg to morgener på rad hatt en ubehagelig episode der jeg blir skikkelig uvel og nesten svimer av. Jeg regner med det er mangel på jern, men har for sikkerhetsskyld bedt om at legen min ringer meg i løpet av dagen. Har tatt jerntabletter tidligere og det er noe dritt siden jeg da kommer til å bli enda tregere i magen. :dry:

Lørdag reiste jeg avgårde på shopping og fikk kjøpt min første gravidbukse, i tillegg til to kjoler og noen overdeler. Veldig digg å få noen nye freshe plagg i garderoben. :) I sommer skal vi i bryllup, men heldigvis har jeg et par finere kjoler som kan brukes med litt mage. Trenger bare noen nye sko så er det i boks.

17. mai i morgen. Ingen store planer annet enn selskap med svigerfamilien. Mannen vil på fjellet, så vi får se hva vi finner på. 

På torsdag er det tid for ny ultralyd og jeg gleder meg til å få se lillemann igjen. Han putrer støtt og stadig på i magen så det er koselig. :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noe bevegelse??  Hvordan kjennes det ut? Jeg kjenner absolutt ingenting :P

Og når er terminen din igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ruccula skrev:

Kjenner du noe bevegelse??  Hvordan kjennes det ut? Jeg kjenner absolutt ingenting :P

Og når er terminen din igjen? 

Ja, jeg kjenner bevegelse. Det er vanskelig å forklare, men litt som luft i magen, eller slik som når du sjekker pulsen din på halsen. :rodmer: Den er 2. oktober om de ikke ombestemmer seg på torsdag. Ble din termin endret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jill skrev:

Ja, jeg kjenner bevegelse. Det er vanskelig å forklare, men litt som luft i magen, eller slik som når du sjekker pulsen din på halsen. :rodmer: Den er 2. oktober om de ikke ombestemmer seg på torsdag. Ble din termin endret? :)

Nei er samme som før :) 09.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smule misunnelig på dere som går sommeren i møte gravid 😊 men ut fra hva jeg leser så har jeg litt å se frem til den dagen det er min tur 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2017 den 22.32, Meley skrev:

Smule misunnelig på dere som går sommeren i møte gravid 😊 men ut fra hva jeg leser så har jeg litt å se frem til den dagen det er min tur 😊😊

Foreløpig er det koselig, men har hørt det er ett herk å gå høygravid om sommeren når det er varmt. Så vi får se om noen uker/måneder om jeg er like positiv. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på ultralyd i dag. :) Lille Bubba lå litt bedre til denne gangen og han er frisk og fin. Terminen er fortsatt 2. oktober. Målte blodtrykket og det så fint ut. Har begynt på jerntabletter, men får se hvor lenge jeg holder ut. Nesten 3 uker til legetime om jeg ikke får flere svimeanfall. Gynekologen mente det kunne være en nerve som er koblet mot magen eller tarmen, men jeg ble ikke klokere av å google navnet jeg fikk fra henne. 

17. mai feiringen i går gikk fint. Hadde helt nydelig vær. Så ble en liten fjelltur, besøk hos bestemor og resten av dagen gikk med til selskap sammen med svigerfamilien. :) 

20170518_091626.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2017 den 13.05, Jill skrev:

Foreløpig er det koselig, men har hørt det er ett herk å gå høygravid om sommeren når det er varmt. Så vi får se om noen uker/måneder om jeg er like positiv. :tongue:

Ja det har jeg også hørt :fnise: Satse på det ikke blir for ille da ;)
Flotte gutten i magen da :babygutt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2017 den 17.03, malicious skrev:

Hei Lille Bubba! :babygutt:

Heihei! :laugh:

På 19.5.2017 den 17.52, Meley skrev:

Ja det har jeg også hørt :fnise: Satse på det ikke blir for ille da ;)
Flotte gutten i magen da :babygutt: 

Har hørt rykter om tropesommer, men tror det ikke før jeg får se det. ;) Ja, han er bra søt! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:  02.10.2017 :hjerte:

På vei: 21+3

Igjen til termin: 133 dager 

Kjønn:  Gutt :babygutt:

Neste kontroll: 06. juni hos legen.

Ultralyd: De er vel overstått 02. og 18. mai. 

Liv i magen: Han putrer med ujevne mellomrom. :rodmer:

Vektøkning: 2 kg ca. 

Plager: Ingen spesielle. Tisser oftere og to tilfeller av svimmelhet. 

Cravings: Ikke noe som utmerker seg spesielt. 

Søvn: Sover bra om natten bortsett fra at jeg må opp en gang å tisse. :sFun_sleeping:

Humør: Stort sett som vanlig. 

Utålmodig: Litt, men nå får det bare rulle og gå. :) 

Innkjøp: Tripp trapp, noen klær og voksipose. 

Barnerom: Skal sove med oss første tiden så tenker ikke på det. 

Sykehusbagen: Nei, det var litt tidlig å pakke den.

Tanker om fødselen: Litt skummelt, men satser på det går bra. :) 

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg 22+0 og vi starter på den 23. uka! :yvonne:

Nå veier han ca. like mye som en halv pakke med smør og er ca. 27 cm lang. Nå kan han skille ulike lyder fra hverandre. :ohmy: 

I går kjente samboeren spark for første gang. Det var koselig. :rodmer:

Jeg er plaget med selvdiagnostisert rosacea og har nå fått ett av mine verste utbrudd gjennom tidene.... Så jeg klør som en gal og ser ikke ut.. :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går og han vokser så fort :strix: er så spennende hvor mye de utvikler seg på kort tid!

Så koselig at samboeren fikk kjenne spark også :hjerte:

Føler så med deg angående rosacea. Jeg er selv i perioder plaget med Perioral dermatitt som ligner litt på rosacea, og når jeg ikke bruker antibiotikasalve mot det har det en tendens til å blusse opp igjen! Jeg har virkelig sett helt jævlig ut på det verste, så ille at det var flaut å vise seg ute av huset :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2017 den 22.14, Pjusk skrev:

Tiden går og han vokser så fort :strix: er så spennende hvor mye de utvikler seg på kort tid!

Så koselig at samboeren fikk kjenne spark også :hjerte:

Føler så med deg angående rosacea. Jeg er selv i perioder plaget med Perioral dermatitt som ligner litt på rosacea, og når jeg ikke bruker antibiotikasalve mot det har det en tendens til å blusse opp igjen! Jeg har virkelig sett helt jævlig ut på det verste, så ille at det var flaut å vise seg ute av huset :sjenert:

Jaa, det er helt merkelig å tenke på! :rodmer:

Isj, så ut til å være noe dritt med perioral dermatitt også. :troest: Funket heldigvis litt kremen jeg kjøpte på apoteket så nå klør jeg meg ikke i hjel, men fortsatt litt rød. Skal til legen neste uke på kontroll så tenkte å snakke med henne om det da. 

-----

Ellers synes jeg lillegutt har vært litt for rolig i magen siste dagene. Vil ha mer sparking slik jeg vet han har det bra. Men satser på å få høre fosterlyd med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.5.2017 den 10.58, Jill skrev:

Jaa, det er helt merkelig å tenke på! :rodmer:

Isj, så ut til å være noe dritt med perioral dermatitt også. :troest: Funket heldigvis litt kremen jeg kjøpte på apoteket så nå klør jeg meg ikke i hjel, men fortsatt litt rød. Skal til legen neste uke på kontroll så tenkte å snakke med henne om det da. 

-----

Ellers synes jeg lillegutt har vært litt for rolig i magen siste dagene. Vil ha mer sparking slik jeg vet han har det bra. Men satser på å få høre fosterlyd med legen.

Jeg kjøpte meg dopler på ebay jeg. Kostet 300 kr. Hører både hjertet og ser hvor mange slag i minuttet

Pleier å høre på hjertelyden en gang i uken ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg kjøpte meg dopler på ebay jeg. Kostet 300 kr. Hører både hjertet og ser hvor mange slag i minuttet

Pleier å høre på hjertelyden en gang i uken ca :)

Har tenkt på det, men ikke gjort noe med det. Han har vært aktiv i dag da, heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 fulle uker i dag! :yvonne:

Veldig mye å gjøre på jobb nå og også frem mot ferien i juli. Derfor skal det bli ekstra godt med langhelg og hyttetur! Føler vi burde fått ting litt mer på plass i forhold til å handle inn ting vi trenger, permisjon og navn, men jeg har ikke overskudd til det for øyeblikket. Har ikke bestilt ferie heller, men har lyst på en liten utenlandstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 23 uker! :strix: 

Ville nok tatt den utenlandsturen hvis jeg var deg. En siste(?) utenlandstur bare dere to før babyen kommer, hvor dere kan slappe av og lade batteriene fullt ut :nigo: 

Kos dere med langhelg og hyttetur! Her blir det arbeidshelg :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...