Gå til innhold

The Walking Dead sesong 7 (Norsk sendetidspunkt)


Tonus

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, serien hadde drept Glenn uansett. De har vært ganske flinke til å følge tegneserien, og på dette tidspunktet så dør Glenn i tegneseriene.

Ellers syns jeg episoden var ganske drøy, og følelsesladet. Da Abraham døde, tenkte jeg at; "jepp, i knew it", men da Negan plutselig slår Glenn i hodet, kom faktisk sjokket. Jeg forventet aldri at de skulle ta to kjære karakterer i én episode, og Glenn har liksom "dødd" før, så da tenkte jeg at han var safe en liten stund til. Men da Negan skal få Rick til å sage armen av Carl, det fikk magen min til å vrenge seg. Det var tøft og se på, og når maggie bryter sammen. 

Jeg gråt mest da de viste alle sammen rundt bordet, og Glenn med sønnen sin... Det var seriøst hardt å se på :( 

Anonymkode: 49997...693

Det går rykter om at Glenn fortsatt kan være i livet, han kan ha gjemt seg under balltreet.

Anonymkode: 63deb...e08

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ganske spennende å følge med på hva som skjer med Daryl. Han er jo ikke med i tegneserien så alt kan skje. Jeg frykta Negan tok to, men var ganske sikker på at han tok Abraham. Var jo han som egentlig skulle ha pila gjennom øyet ikke Denise, han var  jo litt på overtid. Glenn var ganske lik på tegneserien med det utpoppa øyet. Jeg fikk veldig respekt for Andrew  (Rick) fantastisk prestasjon og må være slitsomt å spille den episoden! WD har ofte gode sesong premierer, men har alltid noen dønn kjedelige episoder, så blir vel noen av dem og...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævlig episode! 😢 Jeg regnet dessverre med at Glenn kom til å bli drept, særlig etter at Dagbladet spoilet episoden ved å skrive at det var et sjokkdrap på forsiden av nettavisen i morges, men hadde ikke trodd det skulle være så brutalt. Unødvendig brutalt å vise så groteske detaljer, selv om tegneserien også er grotesk. Det er noe helt annet å se en forslått hjerne på film framfor å se det i en tegneserie. Ble skikkelig kvalm rett og slett. Håper det ikke er like groteske episoder fremover, da vet jeg ikke om jeg orker å følge med mer. 

Anonymkode: e936d...405

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går rykter om at Glenn fortsatt kan være i livet, han kan ha gjemt seg under balltreet.

Anonymkode: 63deb...e08

Det var en morbid spøk jeg dessverre måtte humre av :fnise: 

Føler litt av sorgen over Glenn ikke kom nå, siden jeg fikk den etter episoden på søppeldunken da han liksom ble spist der. Da surva jeg lenge etterpå, så forsonet meg litt med at han da var borte. 

Anonymkode: 15334...98e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er datteren til Rick egentlig? 

Anonymkode: 7571e...12a

Sannsynligvis i Alexandria, hvor resten av folka er :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.theverge.com/2016/10/24/13378876/the-walking-dead-season-7-premiere-recap-review-end-of-quitters-club

Denne artikkelen oppsummerer følelsene mine etter kveldens episode. 

Anonymkode: e936d...405

Mye syting. Denne episoden var grei nok. Verre med alle de andre billighetene i showet, f.eks. magiske og lydløse zombier ut fra intet som dreper noen som i utgangspunktet var mer enn godt nok forberedt på zombieangrep.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digget episoden! 

Hadde hørt fra folk at Negan kom til å ta to, og at de to ble Abraham og Glenn. Så da han tok Abraham var det sånn, jepp, knew it. Så ventet jeg litt. Men da Daryl slo til Negan fikk ble jeg sjokkert, og ble helt sikker på at det var han som ble neste. Så well played! Greide liksom å gi meg sjokk, selv om jeg på forhånd hadde forventet Glenn. Her måtte det en av "the originals" til etter min mening. Digger Abraham, men det hadde blitt nedtur. 

Ellers likte jeg hvor blodig og ekte det var, etter min mening iallefall. Hadde blitt litt skuffet om det hadde blitt noe annet, så akkurat på dette stedet i historien følte jeg det måtte til. Det har blitt så sykt hypet opp, og at Negan er det verste av de verste. 

Og fy faen, Andrew Lincoln. Denne episoden nailet du. Her forventer jeg at det blir litt priser, as. Den scena med Carl.. følte panikken hans. Jeg er virkelig imponert! :hjerte:

Gleder meg masse til å fortsette å skrive her i tråden med dere! :)


Glemte å skrive det jeg synes var litt negativt: Så mye som jeg hater å si det, så følte jeg at en person burde mistet armen. Bare for å vise at Negan ALDRI gir seg. Men det kan hende det hadde en verdi for karakteren som jeg ikke har forstått enda.

Endret av Aurelia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Aurelia skrev:

Digget episoden! 

Hadde hørt fra folk at Negan kom til å ta to, og at de to ble Abraham og Glenn. Så da han tok Abraham var det sånn, jepp, knew it. Så ventet jeg litt. Men da Daryl slo til Negan fikk ble jeg sjokkert, og ble helt sikker på at det var han som ble neste. Så well played! Greide liksom å gi meg sjokk, selv om jeg på forhånd hadde forventet Glenn. Her måtte det en av "the originals" til etter min mening. Digger Abraham, men det hadde blitt nedtur. 

Ellers likte jeg hvor blodig og ekte det var, etter min mening iallefall. Hadde blitt litt skuffet om det hadde blitt noe annet, så akkurat på dette stedet i historien følte jeg det måtte til. Det har blitt så sykt hypet opp, og at Negan er det verste av de verste. 

Og fy faen, Andrew Lincoln. Denne episoden nailet du. Her forventer jeg at det blir litt priser, as. Den scena med Carl.. følte panikken hans. Jeg er virkelig imponert! :hjerte:

Gleder meg masse til å fortsette å skrive her i tråden med dere! :)


Glemte å skrive det jeg synes var litt negativt: Så mye som jeg hater å si det, så følte jeg at en person burde mistet armen. Bare for å vise at Negan ALDRI gir seg. Men det kan hende det hadde en verdi for karakteren som jeg ikke har forstått enda.

Jeg er egentlig enig med deg, selv om det hadde vært grotesk og brutalt. Men Og jeg skjønner ikke hvorfor Negan skulle være godhjertet på noe sånt. Skjønte jo at han da fikk frem frykten i øynene til Rick, istedet for bare sinne. Hadde han måtte skade Carl på noe vis hadde han vel mistet fatningen helt, kanskje det er derfor Negan stoppet det? 

Endret av FrkHumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrkHumle skrev:

Jeg er egentlig enig med deg, selv om det hadde vært grotesk og brutalt. Men jeg skjønner ikke hvorfor Negan skulle være godhjertet på noe sånt. Skjønte jo at han da fikk frem frykten i øynene til Rick, istedet for bare sinne. Hadde han måtte skade Carl på noe vis hadde han vel mistet fatningen helt, kanskje det er derfor Negan stoppet det? 

Ja, den var ikke dum. At det rett og slett hadde blitt for mye på en gang. Og han har jo fått bevist at han kan få Rick til å gjøre hva som helst, da han faktisk var klar for å gjøre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aurelia skrev:

Ja, den var ikke dum. At det rett og slett hadde blitt for mye på en gang. Og han har jo fått bevist at han kan få Rick til å gjøre hva som helst, da han faktisk var klar for å gjøre det. 

Ja, kanskje hadde Rick da vippet over fra frykt til apati. Jeg har en følelse av at det er nettopp egenskapen til å forstå hvor langt du kan gå før det tipper over som er styrken til Negan. Hadde han gått for langt, drept flere, eller valgt noen andre ofre, ville ikke gruppen klart jobben han gav dem fordi de ville vært "ødelagte". Eller mer ødelagte enn de er nå da. Han plasserer de jo på en hårfin grense mellom uendelig frykt og fortvilelse, og likegyldighet fordi de har mistet alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er noe av det mest brutale jeg har sett på lenge. Magen nærmest vrengte seg når øyet til Glenn poppet ut..  

Måtte sette på pause et par ganger for å trekke pusten... :sjokkert:

Jeg gleder meg nå til Ricks hevn !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tegneserien er det jo Rick som mister armen (dog lenge før Negan), så jeg tolker hele den delen som et nikk til tegneserien, samtidig som fansen tror de vet hva som skal skje - og så gjør vi ikke det, likevel. Det skaper spenning. 

På samme måte som da Abraham ble tatt først - jeg var helt sikker på at det kom til å være ham, og da ble det litt sånn "var jo det jeg visste...", men plutselig klubba Negan en til. 

Det med Daryl var imidlertid ulogisk, så bad-ass er man simpelthen ikke. Samme med Rick, egentlig. 

Når det gjelder Jeffrey Dean Morgan: Har ikke helt sansen. Venter liksom bare på Alicia skal trippe inn med telefonen sin (JF the good wife 😜) når jeg ser ham. Og så snakker han fullstendig hull i hodet på folk, blir svett i øra (men det er selvsagt rollefiguren Negan de har valgt å gjøre sånn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes første episode var utrolig kjedelig. Begynte bare å tenke på andre ting ZzZ

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Invicta skrev:

I tegneserien er det jo Rick som mister armen (dog lenge før Negan), så jeg tolker hele den delen som et nikk til tegneserien, samtidig som fansen tror de vet hva som skal skje - og så gjør vi ikke det, likevel. Det skaper spenning. 

På samme måte som da Abraham ble tatt først - jeg var helt sikker på at det kom til å være ham, og da ble det litt sånn "var jo det jeg visste...", men plutselig klubba Negan en til. 

Det med Daryl var imidlertid ulogisk, så bad-ass er man simpelthen ikke. Samme med Rick, egentlig. 

Når det gjelder Jeffrey Dean Morgan: Har ikke helt sansen. Venter liksom bare på Alicia skal trippe inn med telefonen sin (JF the good wife 😜) når jeg ser ham. Og så snakker han fullstendig hull i hodet på folk, blir svett i øra (men det er selvsagt rollefiguren Negan de har valgt å gjøre sånn).

Ja, den pratinga er ikke jeg heller noen fan av. Hadde jeg bare syntes det var morsomt, så.. Synd også sesongavslutningen var vel langtekkelig. I episode 1, sesong 7 funket det det dog for meg fordi han som spiller RIck spiller så utrolig godt!

Anonymkode: a9306...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

fordi han som spiller RIck spiller så utrolig godt!

Anonymkode: a9306...76c

Enig. Umulig å ikke tenke på rollefiguren hans i Love Actually, forskjellen på de to karakterene er ENORM. Enda et bevis på hvor god han er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som føler de vet hvem som er Judiths far, forresten? Hvor lenge var Rick i koma? Jeg føler litt at det må være Shanes... men igjen, hvis Rick kun var i koma i noen måneder var det jo sykt tidlig for Lori å få ny mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra skuespill i denne episoden! Her har de klart å gå forbi de vanlige hulk og skrik med tårer og litt blankt under nesa, og funnet fram til noe primitivt som signaliserer sjokk, sorg og bunnløs fortvilelse. De lydene som slipper frem når du er nødt å beherske deg, samtidig som det er helt umulig. Tenker ikke spesielt på Rick, men Maggie og flere av de andre. Jeg klarer ikke å forestille meg hvordan de har hatt det på settet under innspillingen av disse scenene. At de skal ha ledd, spøkt, tøyset og oppført seg normalt mellom opptak, og så klare å komme opp med de scenene der er nesten utrolig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...