Gå til innhold

Hvordan få synlige muskler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Store muskler forventer jeg ikke, bare litt mer forskjell. Hva mener du eventuelt kan være feil med kostholdet mitt? Jeg skal ikke ned i vekt. :) 

 

Anonymkode: b4f01...156

Sier ikke at noe er feil ved kostholdet ditt, det er jo heller ikke naturlig med synlige muskler på damer. Men hvis ønsket er mer definisjon, må jo ned i fettprosent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spiderman
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I know, jeg ber jo om tips til å få mer muskler, så det er åpenbart ikke et problem for meg at jeg bygger muskler for lett. ;) 

TS

Anonymkode: b4f01...156

Dåsa.

Da burde du kjøre mer 3x10 og fokusere mer på å burne ut musklene dine framfor å løfte tung. Gjerne med flere øvelser per muskelgruppe.

Så passer du på å spise nok :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

Sier ikke at noe er feil ved kostholdet ditt, det er jo heller ikke naturlig med synlige muskler på damer. Men hvis ønsket er mer definisjon, må jo ned i fettprosent.

Det er vel naturlig med synlige muskler på damer også, om enn ikke DIGRE muskler. :) 

1 time siden, Spiderman skrev:

Dåsa.

Da burde du kjøre mer 3x10 og fokusere mer på å burne ut musklene dine framfor å løfte tung. Gjerne med flere øvelser per muskelgruppe.

Så passer du på å spise nok :))

Takk for tips! Jeg løfter som regel 3x10 på armøvelser, men færre reps på beinøvelser. Det er jo spesielt armene mine som er litt pinglete, da. Ganske sikker på at jeg spiser nok, men skal sjekke at jeg spiser nok protein også.

Anonymkode: b4f01...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel naturlig med synlige muskler på damer også, om enn ikke DIGRE muskler. :) 

 

Anonymkode: b4f01...156

Det er ikke spesielt vanlig nei. Derfor ytterst få jenter har synlig vaskebrett f. eks. Kvinner har en høyere fettprosent enn menn derav er deres muskler (store eller små) mindre synlige/definerte enn menns muskler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk for tips! Jeg løfter som regel 3x10 på armøvelser, men færre reps på beinøvelser. Det er jo spesielt armene mine som er litt pinglete, da. Ganske sikker på at jeg spiser nok, men skal sjekke at jeg spiser nok protein også.

Anonymkode: b4f01...156

Husk at du er ute etter "burnen" når du trener spesifikt for større muskler ;) Det skal gjøre vondt i musklene. Hvis du ikke gidder å ta flere øvelser på armene så kan du holde muskelen spent og senke rolig i den negative delen av øvelsen for en ekstra muskelnedbrytene effekt.

Spør @Cyrus

Det man ønsker fra 3x10 innenfor bodybuilding er ikke alltid definert så mange bare peiser gjennom øvelsene uten å få nevneverdig effekt.

Endret av Spiderman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Spiderman skrev:

Husk at du er ute etter "burnen" når du trener spesifikt for større muskler ;) Det skal gjøre vondt i musklene. Hvis du ikke gidder å ta flere øvelser på armene så kan du holde muskelen spent og senke rolig i den negative delen av øvelsen for en ekstra muskelnedbrytene effekt.

Spør @Cyrus

Ellers kan hun jo spørre deg også. Det virker som om du har like god peiling som meg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderman
5 minutter siden, Cyrus skrev:

Ellers kan hun jo spørre deg også. Det virker som om du har like god peiling som meg 😄

Du er vel mer inn i bodybuilding enn meg ;)

Har selv fått fysikken jeg vil ha fra hypotrofi-trening så nå er det crossfit som gjelder :laugh:

Endret av Spiderman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tråden er ryddet for avsporinger, personangrep, spekulasjoner, helseskadelige råd og svar til disse.

-Saraby, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel naturlig med synlige muskler på damer også, om enn ikke DIGRE muskler. :) 

Takk for tips! Jeg løfter som regel 3x10 på armøvelser, men færre reps på beinøvelser. Det er jo spesielt armene mine som er litt pinglete, da. Ganske sikker på at jeg spiser nok, men skal sjekke at jeg spiser nok protein også.

Anonymkode: b4f01...156

 

15 timer siden, Puny skrev:

Det er ikke spesielt vanlig nei. Derfor ytterst få jenter har synlig vaskebrett f. eks. Kvinner har en høyere fettprosent enn menn derav er deres muskler (store eller små) mindre synlige/definerte enn menns muskler.

 

TS skrev at det vel er naturlig, ikke at det var vanlig, men, det er da både naturlig for damer å kunne ha synlige, definerte muskler, og det er ikke spesielt uvanlig. Synlige magemuskler/vaskebrettt er ikke akkurat noe godt eksempel, særlig nedre del av mage er et sted veldig mange kvinner vil ha litt ekstra fett (for vi har høyere fettprosent), og, jeg har sett en god del menn som både var unge og i temmelig grei form, som hadde en del å gå på før de fikk vaskebrett. 

 

Ikke alle kvinner (eller menn) bygger muskler like lett, men å få definerte skuldre og armer er ikke uvanlig, jeg har det selv uten å ligge veldig langt nede i fettprosent, og jeg ser mange damer på senteret jeg trener på som har varierende, men fortsatt synlig muskeldefinisjon- hvis du er slank og trener styrke, skal noen grad av synlige muskler være helt oppnåelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...