Gå til innhold

Plus size Modell får skryt, hva syns dere gutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sjørøveren
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng, men jeg tror ikke denne modellen er sykelig overvektig verken som str.48 eller nå :) 

Anonymkode: 0e0a1...0ef

Nei det skal mer til for å være sykelig overvektig så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er på tide vi stopper dette 'fat acceptance' - greiene nå, før vi også ender opp som USA. Det er ikke fint å være overvektig, og man blir heller ikke lykkelig av det. Spesielt kvinner blir ikke lykkelige av det, ettersom også feite jenter kjenner verdien av å være attraktiv (er f.eks. ingen som er mer nøye mer hår, hud og negler enn feite jenter). Å være feit er ikke noe kulere enn å være narkoman, og vi burde ikke oppfordre til det igjennom "plus size" modeller og hva har du. Å være modell handler om to ting:

1) Et pent ansikt (noe denne omtalte modellen har)

2) Disiplin (noe denne omtalte modellen ikke har).

Hadde hun hatt litt disiplin, kunne hun lett blitt en normal/slank/tynn modell. For hun har utseendet til det fra naturen sin side. Og disiplin er en personlig kvalitet det er verdt å hylle. Et menneske som har disiplin fortjener hyllesten. Mangel på disiplin, derimot, er ikke noe vi skal hylle, se opp til eller anse som vakkert.

Anonymkode: f86eb...b34

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo veldig pen og har et markert ansikt. Stusser i grunnen litt på den magen, for proporsjonene rimer ikke helt her syns jeg. Men mulig hun er sånn naturlig. Tenker bare fettsuging, men det er min tanke. Nå ser ikke jeg så mye på damer egentlig, men syns kanskje hun er i overkant stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det virker ikke sånn.. og det er litt viktig også, fordi sånn som hun ser ut der på catwalken, i linken i H.I, så tror jeg ikke hun kan gå ned 30-40kg på to, tre måneder, slik du påstår, uten at det hadde vært ganske spesielt.. hun er ikke 40 kg overvektig på linken i HI, liksom... og derfor synes jeg det er litt synd at du sier at hun er usunn, og skaper et feilbilde av kroppen hennes. 

Enig. Hun er ikke så overvektig at hun trenger å gå ned 30-40 kg. Hvis hun slanket seg 10-15 kg ville hun vært helt perfekt.

Jenter som ser sykelig tynne ut, slik mange på catwalken gjør, er ikke pene. Liker helst normalvektige kvinner med former, og et sunt, men avslappet, forhold til kosthold. En skal kunne kose seg med god mat, bare man ikke lar kosen ta helt overhånd.

Anonymkode: 4d888...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er nydelig. Men skal man være plus size modell så hjelper det å ha et fint ansikt, relativt stram kropp tross størrelsen og en fin tan. Så på en måte appelerer hun til vanlige plus size folk like mye som en syltynn modell til vanlige tynne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist at man skal hylle overvekt.

Det er stor forskjell på avmagrede modeller og såkalte plus size med BMI opp mot 30. Hva med en gylden middelvei, med fine former, men fortsatt god helse?

Anonymkode: c416f...b8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

 

På 24.10.2016 den 0.21, AnonymBruker skrev:

Syns det er på tide vi stopper dette 'fat acceptance' - greiene nå, før vi også ender opp som USA. Det er ikke fint å være overvektig, og man blir heller ikke lykkelig av det. Spesielt kvinner blir ikke lykkelige av det, ettersom også feite jenter kjenner verdien av å være attraktiv (er f.eks. ingen som er mer nøye mer hår, hud og negler enn feite jenter). Å være feit er ikke noe kulere enn å være narkoman, og vi burde ikke oppfordre til det igjennom "plus size" modeller og hva har du. Å være modell handler om to ting:

1) Et pent ansikt (noe denne omtalte modellen har)

2) Disiplin (noe denne omtalte modellen ikke har).

Hadde hun hatt litt disiplin, kunne hun lett blitt en normal/slank/tynn modell. For hun har utseendet til det fra naturen sin side. Og disiplin er en personlig kvalitet det er verdt å hylle. Et menneske som har disiplin fortjener hyllesten. Mangel på disiplin, derimot, er ikke noe vi skal hylle, se opp til eller anse som vakkert.

Anonymkode: f86eb...b34

Her var det mye rart... men uansett: "fat acceptance" kommer som en motebølge til "fat shaming" kulturen, som har dominert i ganske mange tiår nå. Vil du stoppe fat acceptance kan du selv bidra med å stoppe fat shaming. Eksempelvis er denne modellen visstnok 1.75cm høy og veier 90kg. Dvs at hun har en BMI som gjør henne overvektig. Hun skal ned til 76kg for å være innenfor normal BMI. Dvs at hun er 14kg overvektig. Disse 14 kiloene er åpenlyst fordelt primært på rumpe og lår. Overkroppen - hvor organene befinner seg og det er mest usunt å ha mye fett, er tilnærmet normalvektig. Hun er kanskje en "størrelse 48" i bukse, men i genser hadde hun da glatt fått på seg en strl 40-42, som er gjennomsnitts størrelsen for de fleste vestlige kvinner. Dette pratet ditt om disiplin osv blir derfor veldig merkelig. Det kan ligge mye trening og sundt kost bak kroppen hun har. Hun kan ha godt blodtrykk, normalt kolesterol, være sterk og rask. En normal modell (som i utgangspunktet er langt slankere enn gjennomsnittsbefolkningen) på sin side kan i visse tilfeller være dårligere fysisk stilt, spesielt når vi allerede vet at spiseforstyrrelser iform av anoreksi og bulimi ikke er uvanlig i denne industrien, og det er virkelig hard medfart for hjerte og kropp. 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er en nydelig dame som kler sine ekstra kilo veldig godt, men hun er i overkant stor etter min smak. Tipper det er vanskelig å få tak i bukser som passer når man har så store lår som dette? Ikke noe problem hvis man uansett er en kjoledame da, men for meg som trives i jeans og bukser hadde det vært full krise å få så mange ekstrakilo på lårene. Folk er forskjellige og jeg synes det er så fint at vi nå også ser mange modeller med andre kroppstyper enn supertrent eller skinny. At vi diskuterer om pluss-modellenes kropper kan godtas eller ikke tyder vel på at vi trenger å se flere modeller type større. Vi er så vant til å se tynne kropper med lange ben at vi skvetter til av alt som avviker bittelitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen gutt akkurat men ville bare si at jeg synes hun er kjempevakker. :)

Anonymkode: 37c00...220

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.10.2016 den 7.53, Raven.WritingDesk skrev:

 

Her var det mye rart... men uansett: "fat acceptance" kommer som en motebølge til "fat shaming" kulturen, som har dominert i ganske mange tiår nå. Vil du stoppe fat acceptance kan du selv bidra med å stoppe fat shaming. Eksempelvis er denne modellen visstnok 1.75cm høy og veier 90kg. Dvs at hun har en BMI som gjør henne overvektig. Hun skal ned til 76kg for å være innenfor normal BMI. Dvs at hun er 14kg overvektig. Disse 14 kiloene er åpenlyst fordelt primært på rumpe og lår. Overkroppen - hvor organene befinner seg og det er mest usunt å ha mye fett, er tilnærmet normalvektig. Hun er kanskje en "størrelse 48" i bukse, men i genser hadde hun da glatt fått på seg en strl 40-42, som er gjennomsnitts størrelsen for de fleste vestlige kvinner. Dette pratet ditt om disiplin osv blir derfor veldig merkelig. Det kan ligge mye trening og sundt kost bak kroppen hun har. Hun kan ha godt blodtrykk, normalt kolesterol, være sterk og rask. En normal modell (som i utgangspunktet er langt slankere enn gjennomsnittsbefolkningen) på sin side kan i visse tilfeller være dårligere fysisk stilt, spesielt når vi allerede vet at spiseforstyrrelser iform av anoreksi og bulimi ikke er uvanlig i denne industrien, og det er virkelig hard medfart for hjerte og kropp. 

Hvis gjennomsnittstørrelse for kvinner er strl 42 så betyr ikke det at det er sunt. Gjennomsnittet er ikke det samme som "dette er sunt og bra". Gjennomsnitt betyr enkelt og greit at halvparten er over og halvparten er under, og sier ingenting om hva som er bra for helsa. Hvis gjennomsnittet av kvinner er overvektige betyr ikke det at man bør være overvektig. Derfor er ikke gjennomsnittet en unnskyldning for noe som helst. 

Jeg har dog inntrykk av at de fleste kvinner bruker strl 38 i overdel. Selv bruker jeg strl 34 og er helt normal. Hadde jeg vært strl 42 hadde jeg vært svær. 

Anonymkode: 82aa9...e89

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren

Egentlig bør det være 2 kropper modellene skulle hatt som damene og mannfolka skulle sett opp til og fått motivasjon fra.

1: Vanlig slank kropp. Litt fett her og der gjør ingenting for damer skal ha litt fett på lår, rumpe og mage. De er laget sånn. De er også laget for å bære fram barn. Men det finnes en grense. Menn kan også ha litt fett men der finnes også en grense. Mange menn får jo denne berømte ølmagen og det er greit med litt ølmage men ikke bra å drikke for mye øl ;) 

2: Trent kropp. Men ikke for mye sixpack på damer. Det blir for macho og lite feminint. En sunn og normalt trent kropp. Ikke overdrive med trening med mindre du er bodybuilder. Menn må gjerne ha sixpack (har det selv og elsker den :D har alltid vert avhengig av å ha sixpack). 

Dette burde det vert mer fokus på! Ikke syltynne modeller og tjukke modeller. Det gir feil og usunn motivasjon! Det bør ikke være sånn at det er greit å være for tynn og for tjukk og ikke gjøre noe med det. Når det er for mye reklame av de så blir jo folk mer lat, sulter seg mer og gir faen i om de er usunn og dette kan være farlig! Spesielt fra 50+ men det er farlig for unge også. Bør begynne å tenke i ung alder og gjøre noe med det. Prøve i det minste. Ikke gi faen for når modellene er sånn så kan du også være sånn. Ikke sånn det funker.

Det er IKKE og kommer ALDRI til å bli bra å være for tynn eller for tjukk. Så la de kroppene jeg nevnte være motivasjon for alle og være mest fokus på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tjukk for min smak, men hun hadde et veldig vakkert ansikt.

Anonymkode: 34522...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis gjennomsnittstørrelse for kvinner er strl 42 så betyr ikke det at det er sunt. Gjennomsnittet er ikke det samme som "dette er sunt og bra". Gjennomsnitt betyr enkelt og greit at halvparten er over og halvparten er under, og sier ingenting om hva som er bra for helsa. Hvis gjennomsnittet av kvinner er overvektige betyr ikke det at man bør være overvektig. Derfor er ikke gjennomsnittet en unnskyldning for noe som helst. 

Jeg har dog inntrykk av at de fleste kvinner bruker strl 38 i overdel. Selv bruker jeg strl 34 og er helt normal. Hadde jeg vært strl 42 hadde jeg vært svær. 

Anonymkode: 82aa9...e89

Jeg tror jeg skrev at gjennomsnittet var 40-42? En strl 40 representerer vel "medium". Midt i. Mener du at om majoriteten av vestlige kvinner ligger i størrelsesgruppa "medium" så er det galt ? Og de er usunne og alle bør slanke seg? Hvorfor isåfall? Norske kvinner lever til de er godt oppi 80-årene i gjennomsnitt. Det indikerer vel at de har ganske god helse?  Og de er størrelse 40-42 i gjennomsnitt. For meg fremstår utsagnet ditt på grense til fanatisk. Det blir kroppshysteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel strengt tatt ikke om 'fat acceptance'  men om å akseptere alle typer kropper? Det er mange ulike årsaker til at folk er overvektige være seg undervektig/overvektig (fedme). At det sitter folk å mener at man mangler disiplin hvis man er overvektig, når personen det gjelder kan ha blitt utsatt for overgrep i barndommen og at fedmen er et resultat av det, sier jo litt om at normalvektig er ikke lik empatisk eller smart. Hva gir folk rett til å rakke ned på overvektige fordi de selv er slanke? Har til gode å møte en slank fyr som er også er sjarmerende og empatisk, og ikke er høy på seg selv , fordi han er slank. Dette er ikke kritikk mot slanke mennesker, men mot de som ikke eier empati, innsikt i andres livs situasjoner (Jeg er slank og trent og sitter på sannheten typ), eller som gir seg selv retten til å komme med vitenskapelige betraktninger uten hold i (nei, BMI sier ingenting om forholdet fett og muskler, eller hvor trent man er selv om man er overvektig). Jeg er enig med @Jacklost , men mener også at det skal være rom for ulike størrelser kropper også i det offentlige rom, også som forbilder. De som mener at str.40-42 er for de feite, bør gå i seg selv, en mann i str.36-38 er ikke akurrat t lekkert nei!

Anonymkode: 0e0a1...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler vel strengt tatt ikke om 'fat acceptance'  men om å akseptere alle typer kropper? Det er mange ulike årsaker til at folk er overvektige være seg undervektig/overvektig (fedme). At det sitter folk å mener at man mangler disiplin hvis man er overvektig, når personen det gjelder kan ha blitt utsatt for overgrep i barndommen og at fedmen er et resultat av det, sier jo litt om at normalvektig er ikke lik empatisk eller smart. Hva gir folk rett til å rakke ned på overvektige fordi de selv er slanke? Har til gode å møte en slank fyr som er også er sjarmerende og empatisk, og ikke er høy på seg selv , fordi han er slank. Dette er ikke kritikk mot slanke mennesker, men mot de som ikke eier empati, innsikt i andres livs situasjoner (Jeg er slank og trent og sitter på sannheten typ), eller som gir seg selv retten til å komme med vitenskapelige betraktninger uten hold i (nei, BMI sier ingenting om forholdet fett og muskler, eller hvor trent man er selv om man er overvektig). Jeg er enig med @Jacklost , men mener også at det skal være rom for ulike størrelser kropper også i det offentlige rom, også som forbilder. De som mener at str.40-42 er for de feite, bør gå i seg selv, en mann i str.36-38 er ikke akurrat t lekkert nei!

Anonymkode: 0e0a1...0ef

Heh :sprettoy: Hvor har jeg kommentert her? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...