Gå til innhold

Tror på Gud er en del min frihet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror på gud kan ikke kopiers fra andre, den skal vare et resultat av din egen tenke, en tenke som skal vare ikke påvirket av følelse, bare ren tenke med sterke argument.

Jeg er en del av samfunnet, men min tenke helt selvstendig og fri.

 

Anonymkode: f2ed9...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du gjøre hva du vil, eller har guden din regler?

Anonymkode: 6a91a...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror på gud kan ikke kopiers fra andre, den skal vare et resultat av din egen tenke, en tenke som skal vare ikke påvirket av følelse, bare ren tenke med sterke argument.

Jeg er en del av samfunnet, men min tenke helt selvstendig og fri.

 

Anonymkode: f2ed9...d18

Fra en som aldri helt har fått taket på det her med konseptet Gud; hvordan definerer du Gud? Siden du tror på dette konseptet må det finnes en klar definisjon? Spør ikke for å være trollete eller ekkel, er et spørsmål jeg lurer fælt på...

Anonymkode: 1e867...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Hvilken Gud er det snakk om?

Gud den allmektige.

Anonymkode: fc9cc...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud den allmektige.

Anonymkode: fc9cc...0cd

Og hvem av dem er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 24. oktober 2016 den 9.24, prt90 skrev:

Og hvem av dem er det?

Du er klar over at Jahve, Allah og Gud er det samme, ikke sant? Det er den allmektige Gud, alle religionene tror på den samme guden men på forskjellige måter. Om du leser deg litt opp på de tre store monoteistiske religionene så ser du at det er snakk om den samme Gud, men at praktiserende tro er annerledes og de har forskjellig oppfatning av feks frelse, livet etter døden, synd og hellige tekster :) 

Anonymkode: d0adc...d85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at Jahve, Allah og Gud er det samme, ikke sant? Det er den allmektige Gud, alle religionene tror på den samme guden men på forskjellige måter. Om du leser deg litt opp på de tre store monoteistiske religionene så ser du at det er snakk om den samme Gud, men at praktiserende tro er annerledes og de har forskjellig oppfatning av feks frelse, livet etter døden, synd og hellige tekster :) 

Anonymkode: d0adc...d85

Hva med Yaotzin (Aztekernes helvetesgud), Keiser Augustus (erklært som gud av senatet), Keiser Hirohito av japan (som var gud frem til 1945) eller noen av de andre tusenvis av guder som blir eller har blitt tilbedt? Er de også samme gud?

For ikke å snakke om de 330 millioner gudene som Hinduene tror på..

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Hindu_deities

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, prt90 skrev:

Hva med Yaotzin (Aztekernes helvetesgud), Keiser Augustus (erklært som gud av senatet), Keiser Hirohito av japan (som var gud frem til 1945) eller noen av de andre tusenvis av guder som blir eller har blitt tilbedt? Er de også samme gud?

For ikke å snakke om de 330 millioner gudene som Hinduene tror på..

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Hindu_deities

 

Ser at jeg glemte en "de" i innlegget mitt :)

Mente at de tre store monoteistiske religionene (jødedom, kristendom og islam) tror på samme Gud. Derfor Jahve, Allah og Gud er det samme :) 

Anonymkode: d0adc...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er kopierer religiøse andre. Det er ikke slik at foreksempel alle kristne tilfeligvis tror på samme gud uten at noen har fortalt om denne religionen.

Anonymkode: 3bdbe...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Islam er basert på kristendommen og jødedommen. De kristne baserte sin religion på jødedommen. Jødene baserte sin på egypternes Aten. Alt er samme smørja, bare med "lokale" varianter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man føler at det å tro på Gud er det riktige, så gjør man det. Personlig tror jeg på Gud og livet mitt føles tryggere av den grunn, med tanken på at noe større enn menneskeheten er der og tar vare på oss. Å tro på Gud hjelper meg i å aldri miste håpet på noe godt. Det gir meg en mer positiv innstilling til livet, og jeg merker jeg har lettere for å ha det bedre med meg selv...

Anonymkode: 9505d...f34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

Folk kan tro på Gud så mye de vil. Men hvordan de kan tro på Gud slik han er i bibelen er meg uforståelig. Siden den Guden er en psykopat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Aegon Targaryen skrev:

Folk kan tro på Gud så mye de vil. Men hvordan de kan tro på Gud slik han er i bibelen er meg uforståelig. Siden den Guden er en psykopat.

Hvordan er han psykopat?

Anonymkode: a27d4...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er han psykopat?

Anonymkode: a27d4...d4f

Tro på meg eller brenn i helvete

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...