Gå til innhold

Hvor kjøpe klær i god kvalitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger sårt å oppdatere klesskapet, men vet rett og slett ikke helt hvor jeg skal kjøpe klær.. Det er hundre år siden jeg var særlig glad i shopping sist, og de gangene jeg har pleid å shoppe har jeg holdt meg til HM, gina tricot osv, men merker at jeg er ganske lei. De fleste klærne jeg kjøper der holder seg heller ikke så lenge, selv om jeg vasker de så skånsomt som mulig. Jeg ønsker å kjøpe mer tidløse/klassiske og elegante, men komfortable plagg i GOD kvalitet.

Tips til butikker på nett eller i butikk? Hvor pleier du å kjøpe klær?

Anonymkode: 64ce9...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

COS har mye fint, klassisk og av god kvalitet:) Rimelig også! Ellers kommer det jo an på hvor du bor og hvilket budsjett du har. Høyer og Tatler i Oslo har mye fint. Ellers er jeg også storfan av ACNE :) 

Anonymkode: 0f008...d35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mote, vero moda, zalando, vivikes, b.young, forever21, Mango

Personlig så synes jeg at disse plaggene har god kvalitet, men jeg bruker mye tid på å lete etter plagg i online butikkene og ser på hva slags materialer det er laget av osv, før jeg eventuelt oppsøker butikken for å se på sømmene og eventuelt kjøpe plagget. De aller fleste butikker har tidløse og klassiske plagg så lenge man leter litt og venter på nye kolleksjoner :) Trenger ikke å være dyrt selv om man ønsker god kvalitet. 

Anonymkode: 6c13f...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Personlig mote, vero moda, zalando, vivikes, b.young, forever21, Mango

Personlig så synes jeg at disse plaggene har god kvalitet, men jeg bruker mye tid på å lete etter plagg i online butikkene og ser på hva slags materialer det er laget av osv, før jeg eventuelt oppsøker butikken for å se på sømmene og eventuelt kjøpe plagget. De aller fleste butikker har tidløse og klassiske plagg så lenge man leter litt og venter på nye kolleksjoner :) Trenger ikke å være dyrt selv om man ønsker god kvalitet. 

Anonymkode: 6c13f...495

Da har du tydligvis ikke så høye krav når det gjelder kvalitet! Ingen av de butikkene du nevner her fører kvalitetsklær. 

Anonymkode: 19d95...2d6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at mine kvalitetsplagg ligger utenfor det budsjettet du antageligvis har tenkt deg :(

Jeg kjøper kanskje 2 gensere og har dem i 10 år, kjøper 1 kåpe og har den i minst 10 år, kjøper t-skjorter som jeg kan vaske på 60 grader og tørke i trommel uten at sømmene vrir seg eller fasongen endrer seg.

Ulempen er jo da at disse plaggene koster så mye mer enn en genser hos noen av kjedebutikkene.

Jeg handler mine plagg på salg, og siden jeg kjenner merkene, størrelsene og modellene så kan jeg trygt kjøpe på nett.

Tipset blir altså å kjøpe så rene materialer som mulig, så klassiske stiler som mulig, å kjøpe ett plagg som har vært knalldyrt men er f.eks. 90% ull og 10% kashmere og er fôret istedet for å kjøpe 3 plagg på innfall.

 

Anonymkode: 97245...974

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de svenske merkene som Filippa K og Tiger. Klassisk stil og bra pris. Har egne butikker i Oslo.

Anonymkode: 4b8be...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har du tydligvis ikke så høye krav når det gjelder kvalitet! Ingen av de butikkene du nevner her fører kvalitetsklær. 

Anonymkode: 19d95...2d6

Stoffet er behagelig på, krymper ikke i vask, sømmene går ikke opp, pent snitt, ingen nupper, osv. Sjekker man plaggene godt nok så finner man lett ut om plagget har god kvalitet eller ei, men synd at du har erfart det motsatte. 

Anonymkode: 6c13f...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å se på Miinto.no. Der er det mange små butikker rundt om i landet som er samlet i en stor nettbutikk. Disse har ofte gode merkevarer med god kvalitet. Har kjøpt mye fra f.eks Gestuz, Designers Remix, Dagmar, Day Birger, By Malene Birger, Tiger of Sweden, osv. 

Boozt er også en fin nettbutikk med de samme merkene, men kanskje ikke så bredt utvalg. Det gode med Boozt er at de leverer med klistrelapp til retur, så den blir gratis.

Suserisivet.no er en super nettbutikk, og de har ofte klær i flere farger enn de andre har. Om Boozt har i kun en farge, så har gjerne Suserisivet samme vare i flere farger. 

Gjør deg kjent med de ulike merkene, og hvilke størrelser og stiler som passer for deg. Ikke vær redd for å bestille for så å måtte returnere. Alle disse kan du trygt kjøpe hos, men det er bare Boozt av disse som har gratis retur. 

Zalando er også en ok nettbutikk, men jeg opplever at de har dårligere utvalg av de merkevarene jeg vil ha, og de er veldig trege på betale tilbake retur. Der er det gratis retur, men du må skrive ut returblankett selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg og ikke se på pris og merke, men sjekk hva klærne er laget av! Mange dyre merker tar blodpris for 100% polyester og akryl. Jeg har to gensere i 100% bomull - en fra Vero Moda og en fra Gant. Kjenner ingen forskjell i kvaliteten på dem, annet enn at den fra Vero Moda kostet 20 % av prisen til den fra Gant. 

Dra på butikken, føl på materialet og sjekk lappens om sier hva det er lagt av. Hva du skal bruke klærne til har mye og si for hvilket materiale du burde styre unna, men generelt sett så anbefaler jeg deg å styre unna akryl.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Du har fått mange gode tips her, og nå vet ikke jeg hvilket prisnivå/budsjett du har, men jeg synes Selected Femme har mye bra og ligger i et moderat prissjikt. Det samme gjelder Massimo Dutti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har veldig mye praktiske klær i veldig god kvalitet. De skal det litt til før du sliter ut. 

Ellers så har vi jo Blåklæder. Men det er mye dyrere. 

Anonymkode: e88f1...d26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Personlig mote, vero moda, zalando, vivikes, b.young, forever21, Mango

Personlig så synes jeg at disse plaggene har god kvalitet, men jeg bruker mye tid på å lete etter plagg i online butikkene og ser på hva slags materialer det er laget av osv, før jeg eventuelt oppsøker butikken for å se på sømmene og eventuelt kjøpe plagget. De aller fleste butikker har tidløse og klassiske plagg så lenge man leter litt og venter på nye kolleksjoner :) Trenger ikke å være dyrt selv om man ønsker god kvalitet. 

Anonymkode: 6c13f...495

Ikke så veldig bra kvalitet akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jula har veldig mye praktiske klær i veldig god kvalitet. De skal det litt til før du sliter ut. 

Ellers så har vi jo Blåklæder. Men det er mye dyrere. 

Anonymkode: e88f1...d26

:hoppendeglad::klappe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Da har du tydligvis ikke så høye krav når det gjelder kvalitet! Ingen av de butikkene du nevner her fører kvalitetsklær. 

Anonymkode: 19d95...2d6

Zalando har alle mulig merker, da. 

Men jeg synes VIC og Oasis har mye fint. Vila har også mye av helt ok kvalitet, selv om det er rimelig. Jeg kan finne kye som holder seg på HM og Cubus også. 

Av merker liker jeg Esprit, Vavite, Jean Paul, Fransa, InWear, Saint Tropez, By Marlene Birger, B-young, Vero Moda (et av de fø stedene jeg kan få jenas som sitter godt og er lange nok i bena).

Jeg går etter hva som er langt nok i ben og armer, som har behangelige materialer og som jeg liker selv. Dyrt er ikke nødvendigvis br eller laget på en etisk måte, selv om jeg elsker jenasene fra Jean Paul. Det har vært tester av klær på tv2 hjelper deg o.l, blant annet av t-skjorter, og demdyreste var ikke mer slitesterke.

 

 

 

Anonymkode: 32aa2...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...