Gå til innhold

Hvilken shampo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et hår som ikke er helt medgjørlig for tiden.
Jeg har hodebunn som fort blir fet og derfor ser håret fettete ut dagen etter vask. 
Men håret... det er tørt. Vanskelig kombinasjon...

I utgangspunktet liker jeg tanken på rene produkter, men etter å ha brukt einerlåg en uke og andre økologiske shampoer opplever jeg den strikkfølelsen i dusjen. Og da går jeg fort til butikkshampoer Er veldig glad i Define må jeg innrømme... 
Men klart jeg vet at det er stoffer i shampoen som ikke er bra. Men når det er sagt; er det så ille? 
Håret kjennes i allefall ikke tørt ut og håret blir ikke så fort fett som med økologiske. Og ja, før noen spør; jeg har brukt økologisk ganske lenge slik at hodebunnen tilvennes. Jeg er så lei, for håret blir vanvittig fort fett. Og jeg har også prøvd dette med å gå flere dager uten å vaske slik at hodebunnen ikke blir avhengig. Jeg har seboreisk eksem i hodebunnen (flass) så jeg bruker en medisinsk krem ved siden av, men trenger virkelig tips til gode shampoer som ikke gir den strikkfølelsen.

Anonymkode: 5edab...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som kan anbefale en god shampo som ikke koster fletta? :-)

Anonymkode: 5edab...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greia med butikkshampo er at de aller aller fleste inneholder silikoner som ikke løser seg opp i vann.. Dermed vil håret føler kjempefint og flott de første gangene du bruker den, men etterhvert vil rett og slett silikonene legge seg lag på lag på lag, og håret blir så godt som vanntett, samt at vitaminer og pleiestoffer ikke klarer å trenge gjennom. Da vil håret sakte men sikkert tørke helt ut og bli livløst. 

Anonymkode: fddd5...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes måter å gjøre en butikkshampo likere.

Du kjøper grovsalt og en flaske med sitron (som du bruker i te). Du blander femti, femti av alle de tre ingrediensene og lar den stå i kjleskapet og trekke ei natt. Funker fjell og adskllig billigere saltshampo enn den du får i fra lush. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vet du spurte om en som ikke var så dyr, men Kerastase har en shampoo som er beregnet på det du beskriver; fet hodebunn og tørt hår. Er frisør og kan gå god for dette produktet. Koster vel en 250,- ca for en flaske men den er også drøy og jeg vet med sikkerhet at den funker!😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Jeg har et hår som ikke er helt medgjørlig for tiden.
Jeg har hodebunn som fort blir fet og derfor ser håret fettete ut dagen etter vask. 
Men håret... det er tørt. Vanskelig kombinasjon...

I utgangspunktet liker jeg tanken på rene produkter, men etter å ha brukt einerlåg en uke og andre økologiske shampoer opplever jeg den strikkfølelsen i dusjen. Og da går jeg fort til butikkshampoer Er veldig glad i Define må jeg innrømme... 
Men klart jeg vet at det er stoffer i shampoen som ikke er bra. Men når det er sagt; er det så ille? 
Håret kjennes i allefall ikke tørt ut og håret blir ikke så fort fett som med økologiske. Og ja, før noen spør; jeg har brukt økologisk ganske lenge slik at hodebunnen tilvennes. Jeg er så lei, for håret blir vanvittig fort fett. Og jeg har også prøvd dette med å gå flere dager uten å vaske slik at hodebunnen ikke blir avhengig. Jeg har seboreisk eksem i hodebunnen (flass) så jeg bruker en medisinsk krem ved siden av, men trenger virkelig tips til gode shampoer som ikke gir den strikkfølelsen.

Anonymkode: 5edab...67c

Hvorfor kjøper du ikke en shampo mot seboreisk eksem og mellom behandlingene bruker du en annen shampo som er snill med håret? 

Fungoral el. liknende shampo 2 ganger i uken, og mellom behandlingene bruke f.eks. La Roche-Posay Kerium shampo

 

 

 

Anonymkode: 417c7...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...