Gå til innhold

Er det dette et attraktivt trekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er du venninne med denne dama? Jeg skyr den type menneske som du beskriver, fordi jeg har datet en slik jente før. Alle venninnene hennes skrev lovord på sosiale medier om hvor fantastisk hun var og hjerter i tjo og hei.

Kjente noen av disse jentene som skrev, og tenkte at, dette er jo oppegående jenter, de står vel for og mener det de skriver, så jeg ga denne jenta en sjanse. Etterhvert som jeg la merke til hva slags person det her var kuttet jeg henne ut, men jeg lot det gå lengre enn hva jeg hadde gjort hvis ikke veninnene hennes hadde skrytt sånn av henne.

Hvis jeg som mann merker at en kamerat av meg oppfører seg på den måten, så sier jeg i fra, og hvis ikke det skjer noen forbedring eller forsøk på det, så er han ikke lenger en av mine venner..

Anonymkode: 52fb6...6b1

Vi er ikke venninner lenger, og har vel heller aldri vært det etter hvordan vennskap bør forstås. Jeg har fadet henne helt ut. Jeg hadde faktisk tenkt å ta en prat med henne om oppførselen hennes, uten å bli for personlig og utlevre for mye om hvordan hun fikk meg til å føle meg. Men så vet jeg jo veldig godt at jeg har gått på limpinnen mht å fortelle henne om privat informasjon om meg selv som jeg ikke ønsker at gud og hvermann skal få nyss om. Dette i "innledningsfasen" av bekjentskapet hvor hun var overstrømmende personlig og betrodde seg til meg. Naiv som jeg var tok jeg dette som tegn på at hun var til å stole på selv - siden hun betrodde seg til meg og dermed "måtte" være en person som verdsatte fortrolighet. Dengang ei. Etterhvert fremom det mer og mer baksnakking av andre fra hennes munn, hun tok tilsynelatende ikke 5 flate øre for å utlevere det ene og det andre om det jeg trodde var andre venninner av henne. Dette typisk etter at noen av disse venninnene hadde "krenket", "såret", "skuffet" henne ved å sette grenser, si nei, ikke være overstrømmende støttende og ukritisk til henne lenger. Så..klok av skade anser jeg det som tryggere for meg selv å bare trekke meg stille og rolig unna henne, uten å gjøre noe som kan provosere og få henne til å sitte med kaffekoppen hos hansen, olsen, jensen og pettersen og utlevere ting om meg til de som jeg ikke vil de skal vite :)

Faen, merker jeg blir forbanna av å tenke på denne drittkjerringa. Men jeg har lært leksa mi nå. Fortrolighet og tillit får komme med tiden, og de som kaster seg over meg med komplimenter, intime betroelser og dramatisk følelsesmessig rock&roll-fiskeboll-tuppen&lillemorfakter-felles skjebne felles trøst-offermentalitet-duersågodåsnakkemed-jegjegjegmegmegmeg blir heretter henvist til profesjonell samtalepartner. For slikt hører ikke hjemme i gjensidige vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er du venninne med denne dama? Jeg skyr den type menneske som du beskriver, fordi jeg har datet en slik jente før. Alle venninnene hennes skrev lovord på sosiale medier om hvor fantastisk hun var og hjerter i tjo og hei.

Anonymkode: 52fb6...6b1

Det er lett å la seg rive med på sosiale medier. Fasaden må opprettholdes. Hvis man har problemer med å sette grenser og ta plass ansikt til ansikt med folk, og det etableres et mønster for vennskapet om at det er den ene parten som primært skal høres, bekreftes og anerkjennes, så blir nok aktiviteten på sosiale medier en forlengelse av dette, for eksempel i form av hjerter og lovord ved statusoppdateringer og profilbildebytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er en fin egenskap å være selektiv på hvem man henger mest med og hvem man deler de dypeste tingene sine med. 

Anonymkode: 328c7...9e1

Helt enig! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...