Gå til innhold

Er det dette et attraktivt trekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det attraktivt at man ikke er den som slepper alle inn i livet sitt, man kan fint være venn med mange og ha masse bekjente, men er selektiv med hvem man slepper tett innpå seg? 

 

Anonymkode: ffa80...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er i mange tilfeller et stort faresignal

Anonymkode: bd453...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en fin egenskap å være selektiv på hvem man henger mest med og hvem man deler de dypeste tingene sine med. 

Anonymkode: 328c7...9e1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det attraktivt at man ikke er den som slepper alle inn i livet sitt, man kan fint være venn med mange og ha masse bekjente, men er selektiv med hvem man slepper tett innpå seg? 

 

Anonymkode: ffa80...4ca

Er du mann eller dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er i mange tilfeller et stort faresignal

Anonymkode: bd453...7f4

:a034:

Anonymkode: 084e6...b9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stor forskjell på å slippe folk inn i livet sitt og slippe folk tett innpå seg. De fleste har flere bekjente enn de har nære venner. Mange anser seg som heldig dersom de har èn person de stoler fullt og helt på og som de kan betro seg til med full tillit. Å slippe mange folk tett på seg og utveksle personlig informasjon i hytt og gevær gjør en ganske sårbar. Det tar tid å utvikle fortrolighet, det tar tid å bli kjent med noen for å finne ut av hvorvidt dette er en person som "fortjener" å slippe helt inn i varmen.

Apropos faresignal.. Jeg tenker at det er et faresignal dersom man er skeptisk til alle og hevder man ikke trenger noen og at ingen er til å stole på. Den litt "jeg er meg selv nok"-holdningen. Men så er det igjen de som har opplevd skuffelser og svik som naturligvis er redde for å bli såret på nytt, og derfor holder folk på en armlengdes avstand.

 

Kjenner ei som er raskt med å trekke folk til seg. Hun har antennene ute hele tiden for potensielle nye venninner. Hun bygger raskt tillitt ved at hun er villig til å dele personlig informasjon om seg selv. Slik oppmuntrer hun sårbare sjeler til å være fortrolige tilbake, i håp om at dette kan bli et gjensidig vennskap. Og det er det kanskje..i starten. Men over tid handler ting mer og mer om henne, hennes behov, hennes drama, hennes ditt og datt. Hun er flink til å finne folk med lav selvfølelse og svake personlige grenser, som er redde for å ikke bli likt. Så hun bruker disse personene som sine private rådgivere og emosjonelle søppelbøtter, uten å behøve gi noe tilbake. Hun er med andre ord en person som slipper veldig mange tett innpå seg, men hun går selektivt for personer som er selvutslettende og som ikke krever noe tilbake. Og selvutslettende mennesker finnes det mange av, så hun har et helt harem av tilhørere og rådgivere. Men hun har nok et par-tre personlighetsforstyrrelser også :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Er du mann eller dame?

Hannkjønn ja. 

Anonymkode: ffa80...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om retoriske spørsmål...

Anonymkode: 448de...98c

Fortell hvorfor du mener det er et retorisk spørsmål, her er det snakk om et ja/nei/utdyp. Svaret er ikke gitt på "forhånd" om du tenker det, pr. definisjon.

Anonymkode: ffa80...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hannkjønn ja. 

Anonymkode: ffa80...4ca

Mange jenter finner det attraktivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, NuckingFutz skrev:

Hun er flink til å finne folk med lav selvfølelse og svake personlige grenser, som er redde for å ikke bli likt. Så hun bruker disse personene som sine private rådgivere og emosjonelle søppelbøtter, uten å behøve gi noe tilbake. Hun er med andre ord en person som slipper veldig mange tett innpå seg, men hun går selektivt for personer som er selvutslettende og som ikke krever noe tilbake. Og selvutslettende mennesker finnes det mange av, så hun har et helt harem av tilhørere og rådgivere. Men hun har nok et par-tre personlighetsforstyrrelser også :P

Forstår ikke helt hva du mener her....?

De folka du nevner her er ofte folk som er trygge på seg selv og har en god dose selvtillit i bunn, derfor trenger de heller ikke å prate så mye om seg selv. Venninnen din derimot høres ut til å ha veldig dårlig selvtillit, men sikkert et brukbart utseende. 

 

Anonymkode: ffa80...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

:a034:

Anonymkode: 084e6...b9a

:a034:

Anonymkode: aa906...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt hva du mener her....?

De folka du nevner her er ofte folk som er trygge på seg selv og har en god dose selvtillit i bunn, derfor trenger de heller ikke å prate så mye om seg selv. Venninnen din derimot høres ut til å ha veldig dårlig selvtillit, men sikkert et brukbart utseende. 

 

Anonymkode: ffa80...4ca

Selvfølgelig kan det være slik at mennesker som ikke tar mye plass i et vennskap og ikke snakker særlig om seg selv har god selvtillit og at det er dette som gjør at de ikke føler behov for å "ta plass". Men du glemmer det faktum at det like gjerne kan handle om det motsatte, slik jeg nettopp beskriver. Mennesker med lav selvtillit er gjerne såkalte "people pleasere"; de tenker ofte at egne behov ikke spiller noen rolle og blir dermed fort selvutslettende i relasjoner, mer opptatt av å behage den andre snarere enn å ta sin rettmessige plass i relasjonen. Et sunt vennskap er tross alt preget av gjensidighet og balanse mellom å gi og ta, og ikke en arena hvor den ene parten legger monopol på samtaler og dreier alt over på seg og sitt.

 

Utseendet på personen jeg snakker om er så som så. Kraftig overvektig, noe som reflekterer vansker med å regulere egne følelser hvor mat brukes som trøst. På samme måte som det å søke oppmerksomhet, bekreftelse og annerkjennelse fra andre ("venner") blir et gjennomgangstema i livet hennes. Noen mennesker mangler trygghet i seg selv og har behov for mye fokus på å oppleve seg selv som viktig og "sett", slik du beskriver. Mens andre som mangler trygghet velger strategien om å nærmest utviske seg selv. Sistnevnte blir jo en åpenbar match for førstnevnte, på bekostning av sistnevntes ve og vel. Personer som denne venninna mi har ikke evne til å se seg selv utenifra ift hvordan hun virker på andre. Å bare snakke om seg selv sender ganske sterke signaler til motparten om at "du er ikke viktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, NuckingFutz skrev:

Utseendet på personen jeg snakker om er så som så. Kraftig overvektig, noe som reflekterer vansker med å regulere egne følelser hvor mat brukes som trøst. På samme måte som det å søke oppmerksomhet, bekreftelse og annerkjennelse fra andre ("venner") blir et gjennomgangstema i livet hennes. Noen mennesker mangler trygghet i seg selv og har behov for mye fokus på å oppleve seg selv som viktig og "sett", slik du beskriver. Mens andre som mangler trygghet velger strategien om å nærmest utviske seg selv. Sistnevnte blir jo en åpenbar match for førstnevnte, på bekostning av sistnevntes ve og vel. Personer som denne venninna mi har ikke evne til å se seg selv utenifra ift hvordan hun virker på andre. Å bare snakke om seg selv sender ganske sterke signaler til motparten om at "du er ikke viktig".

Er det egentlig deg selv du beskriver?

Anonymkode: bbdca...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det egentlig deg selv du beskriver?

Anonymkode: bbdca...32f

Det er en beskrivelse av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
36 minutter siden, NuckingFutz skrev:

Å bare snakke om seg selv sender ganske sterke signaler til motparten om at "du er ikke viktig".

Er delvis enig.

Har inntrykk av at mennesker som bare snakker om seg selv har behov for å overbevise andre om at man er viktig fordi de ikke har helt troen på dette selv. Hva som gjør en person "viktig" aner jeg ikke. Det er subjektivt.

Uansett er det komisk at folk går rundt å peker på mennesker som "viktige" eller ikke.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, NuckingFutz skrev:

Det er en beskrivelse av deg.

Eller du beskriver hva du tror er en person. 

Anonymkode: aa906...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller du beskriver hva du tror er en person. 

Anonymkode: aa906...d20

Med andre ord er du et utenomjordisk vesen? Gry Jannike, er det deg? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, NuckingFutz skrev:

Selvfølgelig kan det være slik at mennesker som ikke tar mye plass i et vennskap og ikke snakker særlig om seg selv har god selvtillit og at det er dette som gjør at de ikke føler behov for å "ta plass". Men du glemmer det faktum at det like gjerne kan handle om det motsatte, slik jeg nettopp beskriver. Mennesker med lav selvtillit er gjerne såkalte "people pleasere"; de tenker ofte at egne behov ikke spiller noen rolle og blir dermed fort selvutslettende i relasjoner, mer opptatt av å behage den andre snarere enn å ta sin rettmessige plass i relasjonen. Et sunt vennskap er tross alt preget av gjensidighet og balanse mellom å gi og ta, og ikke en arena hvor den ene parten legger monopol på samtaler og dreier alt over på seg og sitt.

 

Utseendet på personen jeg snakker om er så som så. Kraftig overvektig, noe som reflekterer vansker med å regulere egne følelser hvor mat brukes som trøst. På samme måte som det å søke oppmerksomhet, bekreftelse og annerkjennelse fra andre ("venner") blir et gjennomgangstema i livet hennes. Noen mennesker mangler trygghet i seg selv og har behov for mye fokus på å oppleve seg selv som viktig og "sett", slik du beskriver. Mens andre som mangler trygghet velger strategien om å nærmest utviske seg selv. Sistnevnte blir jo en åpenbar match for førstnevnte, på bekostning av sistnevntes ve og vel. Personer som denne venninna mi har ikke evne til å se seg selv utenifra ift hvordan hun virker på andre. Å bare snakke om seg selv sender ganske sterke signaler til motparten om at "du er ikke viktig".

Men hvorfor er du venninne med denne dama? Jeg skyr den type menneske som du beskriver, fordi jeg har datet en slik jente før. Alle venninnene hennes skrev lovord på sosiale medier om hvor fantastisk hun var og hjerter i tjo og hei.

Kjente noen av disse jentene som skrev, og tenkte at, dette er jo oppegående jenter, de står vel for og mener det de skriver, så jeg ga denne jenta en sjanse. Etterhvert som jeg la merke til hva slags person det her var kuttet jeg henne ut, men jeg lot det gå lengre enn hva jeg hadde gjort hvis ikke veninnene hennes hadde skrytt sånn av henne.

Hvis jeg som mann merker at en kamerat av meg oppfører seg på den måten, så sier jeg i fra, og hvis ikke det skjer noen forbedring eller forsøk på det, så er han ikke lenger en av mine venner..

Anonymkode: 52fb6...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er du venninne med denne dama? Jeg skyr den type menneske som du beskriver, fordi jeg har datet en slik jente før. Alle venninnene hennes skrev lovord på sosiale medier om hvor fantastisk hun var og hjerter i tjo og hei.

Kjente noen av disse jentene som skrev, og tenkte at, dette er jo oppegående jenter, de står vel for og mener det de skriver, så jeg ga denne jenta en sjanse. Etterhvert som jeg la merke til hva slags person det her var kuttet jeg henne ut, men jeg lot det gå lengre enn hva jeg hadde gjort hvis ikke veninnene hennes hadde skrytt sånn av henne.

Hvis jeg som mann merker at en kamerat av meg oppfører seg på den måten, så sier jeg i fra, og hvis ikke det skjer noen forbedring eller forsøk på det, så er han ikke lenger en av mine venner..

Anonymkode: 52fb6...6b1

Ta med deg den erfaringen du har fått der videre, den er verdifull. En annen ting som du bør ta med deg er at kvinner gir hverandre gjerne komplimenter uten å mene det. Det er stor forskjell på hva kvinner sier/skriver og hva de mener/gjør. Meningene holder de i stor grad for seg selv, og det de sier/skriver er stort sett definert ut fra hva som er politisk korrekt.

Anonymkode: 3c0b5...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...