Gå til innhold

Ble dere sykmeldt etter innsett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal om 3 uker ha uttak og innsett og vurderer veldig om jeg skal sykmelde meg pga høyt arbeidspress. Det er lange dager og mye stress som har resultert i høyt blodtrykk hos meg. Det er flere som er sykmeldt på jobb og da har xtra arbeidsoppgaver falt på meg.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 1efd9...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri vært sykemeldt etter innsett, kun dagen etter uttak. Det har ingenting å si for resultatet hva man gjør, om man stresser, trener og så videre. Så om man behøver sykemelding må det være psykiske årsaker. 

Anonymkode: 78842...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så lurt å bli gravid med høyt blodtrykk? Er ikke det farligere enn jobben?

Anonymkode: fcf1a...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så lurt å bli gravid med høyt blodtrykk? Er ikke det farligere enn jobben?

Anonymkode: fcf1a...f7e

 

Det er nok ingen medisinsk vurdering bak, da ville man ikke fått lov å gjennomføre forsøk på grunn av økt risiko for blodpropp med mer. 

Anonymkode: 78842...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen snakker vi om??

Anonymkode: b00ed...d78

Egg og befruktning ved kunstige metoder. Du ser vel hvilket underforum det er postet?

Trådstarter tror åpenbart det bare er å si "jeg vil ha sykemelding", så får man det, uten å være syk eller ha noen medisinske grunner.

Folk flest får ikke sykemeldinger når de blir gravide. De greier fint å bli gravide i tusentall likevel.

Anonymkode: 65b41...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egg og befruktning ved kunstige metoder. Du ser vel hvilket underforum det er postet?

Trådstarter tror åpenbart det bare er å si "jeg vil ha sykemelding", så får man det, uten å være syk eller ha noen medisinske grunner.

Folk flest får ikke sykemeldinger når de blir gravide. De greier fint å bli gravide i tusentall likevel.

Anonymkode: 65b41...44c

Dette er ikke noe jeg tror, men som legen har anbefalt. Derfor ville jeg høre om andre erfaringer her inne. 

Anonymkode: 1efd9...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal igjennom dette for første gang om 5 uker og vurderer og sykemelde meg. Mye av samme grunner du beskriver og at jeg føler jeg kommer til å ha "nok" å tenke på de ukene. Vi har jo prøvd lenge så det blir ikke det samme som en vanlig graviditet. I forhold til min jobb blir det kompilsert å få fri på kort varsel også. Legen har også anbefalt sykemelding om jeg føler jeg trenger det. Jeg tenker jeg uansett vil ha en gradert sykemelding. Tenker dette må være opp til hver enkelt :) noen synes nok det er bedre å gå i jobb for å få litt annet å tenke på. Kjenn på det selv og hva som er riktig for deg/dere :) Lykke til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Moste skrev:

Hei. Skal igjennom dette for første gang om 5 uker og vurderer og sykemelde meg. Mye av samme grunner du beskriver og at jeg føler jeg kommer til å ha "nok" å tenke på de ukene. Vi har jo prøvd lenge så det blir ikke det samme som en vanlig graviditet. I forhold til min jobb blir det kompilsert å få fri på kort varsel også. Legen har også anbefalt sykemelding om jeg føler jeg trenger det. Jeg tenker jeg uansett vil ha en gradert sykemelding. Tenker dette må være opp til hver enkelt :) noen synes nok det er bedre å gå i jobb for å få litt annet å tenke på. Kjenn på det selv og hva som er riktig for deg/dere :) Lykke til. 

Tusen takk og ønsker deg masse lykke😊

Dette er mitt 8.forsøk og jeg har jobbet alle gangene. Derfor har fastlegen anbefalt sykemeldingen. 

Anonymkode: 1efd9...821

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det er så forskjellig praksis ved forskjellige sykehus ved samme behandling. Ved "mitt" sykehus blir man sykemeldt fra og med uttak til og med innsett. Var i hvert fall sånn i 2014. Dog ble jeg sykemeldt til dagen etter innsett. Vet ikke om det hadde med overstimulering å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har alltid blitt sykemeldt. Med det har fastlegen hjulpet meg. Jeg har fysisk jobb, hvor jeg må bl.a. løfte maskiner som veier 70kg fra og til bilen (ikke alene selvfølgelig). I tillegg må jeg jobbe med disse maskinene. Med det følger også en del vibrasjon. mye styr og stress.

Alt sammen er jobben min tung for en kvinne, så har jeg vurdert å snakke med legen igjen for å skaffe en ny sykemeldingsperiode når jeg skal neste gang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre første innsettingen var jeg ikke sykemeldt etter,  men etter 4. var jeg sykemeldt på anbefaling fra min akupunktør da det var det eneste som ikke var "prøvd" På de tre første forsøkene var resultatet neg, MA uke 19 og sa uke 7/8. Fastlegen min var enig i den vurderingen, legen på klinikken min var ikke like begeistret selv om han ikke nektet meg. Jeg var 50% sykemeldt på første ul etter positiv test på innsett nr 4. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt i to uker pga overstimulering og risikofylt jobb. 

Anonymkode: d0358...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...