GÃ¥ til innhold

Loette 28, mensen forsvinner. Erfaringer?


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

Hei dere 😊De siste to årene har jeg tatt p-pillen loette  før den tid Yasminelle. Tidligere i år fikk jeg diagnosen PCOS (poly cystisk ovarialt syndrom).  Jeg er ganske normalvektig og har trent 3-4 dager i uken i 11år. Har normal kolesterol og insulin, og ikke mange typiske plager som ofte følger PCOS. På våren 2014 gikk jeg uten p piller og menstruerte normalt.

Men nå er jeg redd 😕 Nå opplever jeg på tredje brettet etter hverandre (3 måned) at jeg ikke får blødninger i det hele tatt. Er det noen som har tatt loette eller lignende som har opplevd det samme? Eller kan det være PCOS sin feil? Jeg har vært i kontakt med fastlegen som sier "dette er ikke noe å tenker over".  Men såklart tenker jeg over det 😮 . Jeg spurte om jeg skulle slutte på p pillene for å "nullstille" hormonsystrmet mitt, men det anbefalte han ikke grunnet PCOS.

 Åh jeg er forvirra. Jeg har liksom ikke tatt denne PCOS greia så tungt før nå, fordi  jeg viste jeg memsturerte normalt før jeg tok p pillene og at jeg holder meg aktiv. Men nå som mensen bare uteblir gang etter gang  engstet jeg meg for fertiliteten min 😕 Hva skal jeg gjøre? Det er jo ikke normalt å ikke få mensen når man er kvinne i sin beste alder.  Samboeren sier at hvis jeg slutter på pillene blir deg ikke noe sex på meg, så det er jo også et tankekors.  Er ikke bra for samlivet å ikke ha sex. Samtidig vil jeg nullstille hormonene mine. Men før jeg slutter på pillene vil jeg vite om noen andre har opplevd det samme på p piller 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...