Gå til innhold

Du som bruker briller - plastbriller eller briller nesepute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt slike briller med nesepute før, men nå trenger jeg nye briller fordi synet mitt har blitt dårligere.

Jeg ser at de har 2 forskjellige typer briller, det er de med og de uten nesepute. Jeg opplever noen ganger at neseputa liksom gnager seg inn og lager merke så jeg vet ikke om kanskje det er bedre å ha på de brillene som ikke har nesepute? Er det noen som har noen erfaring med det?:)

Anonymkode: 566f1...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en av hver, og jeg liker plastbrillene (uten nesepute) best. De er mest behagelige. 

Anonymkode: efc93...b30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silfen skrev:

Jeg har med pute men med ekstra silikonpute utenpå for å unngå gnaging. 

Visste ikke at man kunne få ekstra pute. Men er dette noe som "sitter fast" i brillen, som du bestilte samtidig som brillen eller er den puten bare noe du har kjøpt senere (sånn selvklebende)?:)

Anonymkode: 566f1...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes definitivt plastbrille er mest behagelig. Har begge deler, men bruker plastbrillen 9 av 10 ganger.

Rett og slett fordi jeg synes den er mest komfortabel.

Anonymkode: 9ff21...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke at man kunne få ekstra pute. Men er dette noe som "sitter fast" i brillen, som du bestilte samtidig som brillen eller er den puten bare noe du har kjøpt senere (sånn selvklebende)?:)

Anonymkode: 566f1...7b9

Fikk de gratis der jeg kjøpte brillen fordi putene gnagde. Setter de utenpå de som allerede er der. Som et overtrekk.

Endret av Silfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plastbriller er gode, men må bøyes til oftere. Briller med neseputer sitter bedre og er lettere å stramme selv, men lager merker på nesen som også er synlige når man ikke går med dem. 

For meg synes jeg komforten er så mye bedre på briller med neseputer, at jeg ville valgt dem uavhengig av det negative. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på både brillen og nesa di - plastbriller uten neseputer kan jo ikke justeres så mye. Finner du noen som sitter godt er det veldig behagelig! Du kan evt. be de bytte ut neseputene dine (hos min optiker gjør de det gratis hvis det er nye, ubrukte briller) til noen mykere silikonputer :) En del briller leveres med noen temmelig harde neseputer som fort gir merker.

Pass på, når du prøver plastbriller, at de sitter godt over nesa og blunk noen ganger for å sjekke at vippene dine ikke tar borti glasset. Det er VELDIG irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid hatt slike briller med nesepute før, men nå trenger jeg nye briller fordi synet mitt har blitt dårligere.

Jeg ser at de har 2 forskjellige typer briller, det er de med og de uten nesepute. Jeg opplever noen ganger at neseputa liksom gnager seg inn og lager merke så jeg vet ikke om kanskje det er bedre å ha på de brillene som ikke har nesepute? Er det noen som har noen erfaring med det?:)

Anonymkode: 566f1...7b9

Jeg må ha briller med neseputer. Både fordi det er ubehagelig med de støpte plastinfatningene, og fordi jeg har så lange øyevipper at brillene må stå litt lenger unna øynene enn plastinfatningene gjør.
Neseputene kommer også i forskjellige størrelser. Mine er en cm lange og en halv cm brede på det bredeste i en oval fasong, mens HrMinya sine bare er fire mm lange og to-tre mm brede i en rund fasong.
Jeg kunne aldri hatt de små neseputene fordi nesa mi ikke er bygget for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker helt klart briller uten neseputer, mye mer behagelige å gå med. De må heller ikke bøyes til mer, da mishandler du brillene om det er nødvendig. 

Anonymkode: e183a...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ingen av dem. Men bruker briller med pute fordi jeg synes de sitter bedre på nesa. Plastbriller sklir ned hele tiden.
Briller generelt er ubehagelig synes jeg, så gleder meg til operasjon, en gang. Hehe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker uten pute, selv om jeg nå har sånne med større silikonpute (fordi optikeren insisterte på at briller med pute er sååå mye bedre...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har plastbriller i hverdagsbriller, og med pute på solbrillene. Personlig liker jeg plast bedre fordi som deg, har jeg erfaring at de neseputene gnager seg inn og blir veldig ubehagelige etter en stund. 

Vel akkurat nå syntes jeg alle brillene mine er ubehagelige, men det er fordi jeg akkurat har fått nye med ny styrke. Evig glad for plast da, så jeg slipper å ha det ubehagelig i hele den regionen. 

(Gikk fra lesebriller til avstandbriller med høyere styrke og korreksjon) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat bestilt meg nye, og det ble med nesepute. Men de jeg bestilte er veldig lette sånn at de ikke skal gnage seg inn i nesa. Jeg har så tynn nese (og lite ansikt) at plastbriller rett og slett ikke passer til meg, selv om det var det jeg i utgangspunktet hadde tenkt å bestille. 

Er brillene riktig for en skal en ikke få merke etter brillene. Da må man ta dem med tilbake for å stille på dem. 

Anonymkode: 474ba...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...