Gå til innhold

Terracotta trener!


Gjest Terracotta

Anbefalte innlegg

Gjest Terracotta

Fin helg! Har spist overraskende lite kaker, til at jeg fikk tilbudet så sykt mange ganger.

Trening med Mr. PT på fredag var interessant, han hadde mange gode teknikkinnspill. Har visst stått for smalbeint i knebøy, bevegelsen ble faktisk veldig annerledes da jeg flyttet bena. Følte det aktiverte rumpa litt mer, og det kan man jo ikke klage på! Nå føler jeg meg trygg på markløft igjen, så da blir det nok mer av det fremover. Klarte 50x6 uten problemer under søndagsøkta, så det lover godt for fremdriften fremover! Rygg/arm-programmet nå er markløft, sittende roing, chins med strikk, curls, militærpress og pushdowns. Det er gøy!

Må tilbake til bøkene nå, nå nærmer det seg eksamen med stormskritt her. Men har i alle fall verdens beste smoothie (ananas, mango, banan, grønnkål, chiafrø og ingefær) til lesingen da, så det kunne jo vært verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er flink! Den eneste grunnen til at jeg ikke spiser store mengder kake er at jeg ikke tåler gluten/hvetemel. Men når det er uten...da må jeg nesten bare. Elsker kake! 

Kult å ha trent med PT. Har vurdert det jeg også, trener jo bare alene, så det er vanskelig å vite om jeg egentlig har bra nok teknikk. Kult at du fikk en liten justering som hjalp deg veldig og at du føler deg trygg på markløft! 

Hva er pushdowns? Og hva har du eksamen i? (Sånn ca emne om du ikke vil gjenkjennes på no vis). Lykke til med eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med PT-time! Gull verdt å få litt ordentlige innputt på hva man holder på med, er jo mye gøyere å jobbe videre med ting når man vet man gjør det riktig :mrgreen: Selv blir jeg litt smågal av å hoppe mellom forskjellige gruppetimer og instruktører, alle har jo hver sin formening spesielt om knebøy og markløft, men mange andre øvelser også:dry: Det du får beskjed om på en time korrigeres du for på neste, liksom. Jeg hadde en PT-time der jeg spesifikt ba om teknikktips i knebøy og markløft, og det jeg fikk strider jo i mot stort sett alt annet som blir sagt, blæ. Jeg vet jo sånn cirka selv hva som er riktig og hva som kjennes greit ut og ikke, men allikevel! Den smoothien hørtes fantastisk ut, og smoothieposer er jo så lurt :mrgreen:

Jeg er superfan av alt som tilrettelegger og gjør ting enklere, da spiller det virkelig ingen rolle om det ser ut som man er tre år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
På 29.11.2016 den 10.28, Rainbow skrev:

Du er flink! Den eneste grunnen til at jeg ikke spiser store mengder kake er at jeg ikke tåler gluten/hvetemel. Men når det er uten...da må jeg nesten bare. Elsker kake! 

Kult å ha trent med PT. Har vurdert det jeg også, trener jo bare alene, så det er vanskelig å vite om jeg egentlig har bra nok teknikk. Kult at du fikk en liten justering som hjalp deg veldig og at du føler deg trygg på markløft! 

Hva er pushdowns? Og hva har du eksamen i? (Sånn ca emne om du ikke vil gjenkjennes på no vis). Lykke til med eksamen!

Hehe. Kakeee <3 Kjipt å ikke tåle gluten... allergier er noe dritt. Jeg har heldigvis ingen matallergier, er bare allergisk mot penicillin. Og det er kjipt, men hemmer meg heldigvis ikke så mye i hverdagen :P 

Ja, det stemmer nok det. Jeg tror en PT alltids vil ha noe å pirke på. Samtidig blir jeg litt sliten av dem fordi jeg føler de er så opptatt av mersalg... Det er klart de må det sånn systemet fungerer, men jeg føler jeg er i forsvarsposisjon hele timen for å avvæpne alle forsøk på å få meg til å kjøpe mer. Men det er nok mest meg altså!

Pushdowns er dette:

Triceps_Pushdown1.png

Men jeg gjør det med tau da, så det er ikke helt sånn :)

Jeg tar en samfunnsfaglig bachelor, kan heller sende deg en PM med hvilken om du vil. Men det er jo ikke så interessant :P Eksamen er eksamen! Jeg hadde én på onsdag, og har én mandag om en uke. Så her inne går jeg for oppdateringer ukentlig frem til 12. desember, da har jeg JULEFERIE!

På 30.11.2016 den 11.33, Diis skrev:

Så gøy med PT-time! Gull verdt å få litt ordentlige innputt på hva man holder på med, er jo mye gøyere å jobbe videre med ting når man vet man gjør det riktig :mrgreen: Selv blir jeg litt smågal av å hoppe mellom forskjellige gruppetimer og instruktører, alle har jo hver sin formening spesielt om knebøy og markløft, men mange andre øvelser også:dry: Det du får beskjed om på en time korrigeres du for på neste, liksom. Jeg hadde en PT-time der jeg spesifikt ba om teknikktips i knebøy og markløft, og det jeg fikk strider jo i mot stort sett alt annet som blir sagt, blæ. Jeg vet jo sånn cirka selv hva som er riktig og hva som kjennes greit ut og ikke, men allikevel! Den smoothien hørtes fantastisk ut, og smoothieposer er jo så lurt :mrgreen:

Jeg er superfan av alt som tilrettelegger og gjør ting enklere, da spiller det virkelig ingen rolle om det ser ut som man er tre år! 

Ja, det var veldig nyttig! Knebøy og markløft er sånne øvelser som det finnes like mange måter å gjøre "riktig" på som det finne s PTer, føler jeg. Så jeg tenker at jeg forholder meg til det som føles riktig for min kropp mer enn noe annet - føles det feil på noe vis justerer jeg deretter. Har ganske god "teknikkfølelse" etter mange års trening med faren min, heldigvis!

Smoothien var dødsgod, og posene er dødslure. Tror egentlig bare det er småbarnsforeldre som vet at det "egentlig" er til unger, og småbarnsforeldre er som regel en type folk som skjønner at praktiskhet (altså det engelsk practicality... finnes det noe norsk tilsvarende ord?) trumfer stil any day.

---

Som jeg sa til Rainbow, ukeoppdateringer er mer enn nok for meg om dagen. Jeg må innrømme at jeg har falt ut litt nå med både jul og eksamen. Får fortsatt dratt meg på trening, men matvanene er litt på tur. Blitt en del pepperkaker, og i dag kom vi hjem fra en helg borte hvert vårt sted og innså at det eneste vi hadde som lignet en forholdsvis rask middag var pølser. Så nå spiser vi pølser og ser på TV, og jeg tenkte at dette måtte jo være det perfekte øyeblikket å oppdatere treningsdagboka...

Men åh, så fint det skal bli med ferie nå!! Når jeg er ute av den grusomme eksamensbobla, som virkelig er den verste jeg har vært i noen gang hva stress og nerver angår, så kommer jeg sterkere tilbake. Åtte dager igjen nå <3 (eller more like :cry3:, for jeg trenger meeeeer tid!)

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Terracotta

Eksamen er ferdig, og jeg tror den gikk bra! Etter eksamen dro jeg og lillesøsteren min ut på tur, og har kost oss på storbyferie helgen. Mye god mat og mye gåing!

Nå er jeg klar for å få til litt mer rutine på treningen. Har trent gjennom eksamenstiden, men ikke så jevnlig som jeg skulle ønske. I julen har jeg et mål om å bevege meg litt hver dag (kanskje med unntak av julaften, da tror jeg ikke jeg får tid), men jeg er ikke mye hjemme, så det blir kanskje ikke så mye senter. Uansett, en liten gåtur, et videoprogram, en liten løpetur, et eller annet hver dag. På matfronten skal jeg kose meg, men være flink til å for eksempel velge klementin over sjokolade ved noen anledninger.

Så det blir det jeg oppdaterer om fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...