Gå til innhold

Terracotta trener!


Gjest Terracotta

Anbefalte innlegg

Jeg må seriøst prøve å lage dem. Det hørtes jo såå digg ut. Takk for tips om lasagne! Håper virkelig å komme inn i en rutine der vi lager mat for noen dager så vi slipper hele tiden. Og da er gratenger og lasagner og supper genialt. 

Linselus er godt, ja! Og til nyttår i fjor lagde vi linseloff fra vegansmisjonen, og det var bedre enn nøttesteik, så tror det blir det til jul i år! 

Det finnes noen videoer på vimeo også, i stedet for obskure greske steder! :P Ellers - sånn helt lovlig, så har Shaun T mange 5-minutters gratisvideoer som han legger på Facebook. 5 min abs feks. Shauntfitness. Morsomt at du var redd for å skuffe meg, du må ta få trene med akkurat hva du vil! :) 

Julekalender høres styr ut, altså, men samtidig veldig koselig. Vet ikke om jeg greier å komme på 24 ting, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, visste ikke at du hadde dagbok - men her vil jeg følge med! Og forhåpentligvis være litt aktiv, selv om jeg er ganske mye dårligere til å skrive i andres dagbøker enn i egen... :mrgreen: Digger at powermuffinsene falt i smak! Også er det gøy å se på styrkeøktene dine, føler jeg trenger litt inspo der, for å si det sånn. Kort hei fra meg, men har en liten masteroppgave som ikke skriver seg sjæl så... Kommer sterkere tilbake, følge med skal jeg uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
På 4.11.2016 den 13.52, Rainbow skrev:

Jeg må seriøst prøve å lage dem. Det hørtes jo såå digg ut. Takk for tips om lasagne! Håper virkelig å komme inn i en rutine der vi lager mat for noen dager så vi slipper hele tiden. Og da er gratenger og lasagner og supper genialt. 

Linselus er godt, ja! Og til nyttår i fjor lagde vi linseloff fra vegansmisjonen, og det var bedre enn nøttesteik, så tror det blir det til jul i år! 

Det finnes noen videoer på vimeo også, i stedet for obskure greske steder! :P Ellers - sånn helt lovlig, så har Shaun T mange 5-minutters gratisvideoer som han legger på Facebook. 5 min abs feks. Shauntfitness. Morsomt at du var redd for å skuffe meg, du må ta få trene med akkurat hva du vil! :) 

Julekalender høres styr ut, altså, men samtidig veldig koselig. Vet ikke om jeg greier å komme på 24 ting, haha!

De var altså helt fantastiske!! Har laget enda en batch nå, denne gangen litt annerledes enn sist.

Jeg lagde mat for noen dager av gangen da jeg bodde alene fordi det føltes så waste å lage bare til meg (det gjør det fortsatt). Vi har nesten alltid litt "fastfood" tilgjengelig i fryseren (en halv frossen lasagne eller noe slikt noe) i tilfelle vi har en lat dag på matfronten. Veldig greit :)

Linselus er kjempegodt. Linseloff har jeg aldri prøvd, men jeg sverger til min faste nøttestek på julaften altså, den er så intenst god at jeg ikke kan tenke meg noe bedre. Prøve linseloff på nyttårsaften i år, kanskje :) 

Fem minutters videoer var en god idé! Kanskje man kan sette sammen noen sånne?

Julekalender er jo litt styr. Men jeg satte av en dag til det, og hadde mange ideer skrevet ned på forhånd. Pluss at jeg liker sånt, da. Pusle med småting, pakke inn gaver, finne ting jeg vet hun kommer til å like. Det går jo litt på hva man liker å gjøre. Søsteren min, for eksempel, hater sånt. Tror ikke hun kunne tenke seg noe verre :P 

På 4.11.2016 den 13.59, Diis skrev:

Hei, visste ikke at du hadde dagbok - men her vil jeg følge med! Og forhåpentligvis være litt aktiv, selv om jeg er ganske mye dårligere til å skrive i andres dagbøker enn i egen... :mrgreen: Digger at powermuffinsene falt i smak! Også er det gøy å se på styrkeøktene dine, føler jeg trenger litt inspo der, for å si det sånn. Kort hei fra meg, men har en liten masteroppgave som ikke skriver seg sjæl så... Kommer sterkere tilbake, følge med skal jeg uansett :D

Haha, det er jo ikke så rart! Ja, de var kjempegode. I dag lagde jeg en ny runde (dobbel, siden de blir fort borte med to matglade i hus). I dag blandet jeg halvparten av bærene i foodprocessoren mens jeg lagde røra, og hadde den andre halvparten i etterpå. Da ble de litt syrligere, så neste gang skal jeg ha i litt sukrin tror jeg, og spraye muffinsformene med formfett, for de setter seg litt fast. Ellers nærmer jeg meg det perfekte nå, føler jeg! Såå lett å grabbe med seg, og så godt at de faktisk fungerte som lørdagskos her i dag. Det er litt sånn at jeg ikke kan tro at de er sunne, liksom!

Lykke til med den "lille" masteroppgaven din :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

I går var en god dag! Masse god mat, trening, og SNØ!

Frokost: To små powermuffins
Mellommåltid: Yoghurt og en liten powermuffins
Lunsj: En lefse med avokado, snøfrisk og ruccola + 4 linselus
Mellommåltid: To brødskiver med makrell i tomat
Middag: Sushi - en spicy tuna roll, en halv lakse- og avokadorull og fire biter nigiri med laks (snilleste samboer spanderte middag på meg som en overraskelse etter trening <3)
Snacks: Noen sjokoladebiter og en kopp te

Trening besto av pulldowns, pullups i maskin, sittende roing, pushdowns, skulderpress med stang og curls med stang. Orker ikke skrive inn alle tallene, det tror jeg bare jeg kommer til å gjøre sånn i ny og ne.

I dag våknet vi til SNØ - og jeg våknet til tidenes forkjølelse, igjen. Jaja, sånn er det å jobbe med småbarn i barnehagealder, får jo alt de får og litt til. Er heldigvis ikke "dårlig i kroppen", bare potte tett i hodet - altså hodepine, nese, ører og hals, men dessverre mer i toppen av svelget, sånn at jeg ikke føler halstabletter fungerer. Jeg tar sjelden smertestillende, men i dag var paracet duo en velkommen redning. Har så utrolig lite lyst til å ta nesespray, så det har jeg så langt holdt meg unna.

Til tross for dette er jeg altså så fantastisk, uendelig glad i vinter og snø at vi MÅTTE ut og gå en tur. Det gikk utover ambisjonene på studiefronten, men herregud, den første snøen i året får du bare en gang! Jeg og samboer koste oss på tur og var skikkelig barnslige og hadde snøballkrig og greier, det var fantastisk herlig :hjerter: Så var det inn, dusje, lese litt, gjøre noen oppgaver og vaske leiligheten.

På matfronten så dagen slik ut:
Frokost: Rundstykker med ost + et halvt med brie og gulrotmarmelade til "dessert", en kopp kakao
Lunsj: Lompepizza
Middag: Spaghetti carbonara (bare en liten porsjon på meg, er egentlig ikke så glad i det og hodet mitt var helt tett)
Snacks: En powermuffins, sjokolade

Blir tidlig til sengs i dag også, i morgen skal jeg gjøre mitt aller beste for å komme meg på trening dersom jeg ikke har blitt dårligere, og det må gjøres tidlig siden jeg både skal rekke å lese en del og har et lengre møte. Livet som frivillig i tusen organisasjoner, altså, mye møter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Nei ass, ble ikke noe trening. Ikke i dag heller for den saks skyld. Sover så HIMLA dårlig når jeg er forkjøla, og har vondt i hele kroppen. Er på bedringens vei nå da, men i dag blir det ikke tid til trening fordi vi skal på barselbesøk :hjerter:

I går bare småspiste jeg hele dagen. Heldagsmøte, og det eneste av pålegg som var interessant for meg var brød og ost, så jeg spiste vel egentlig bare skiver med brød og ost jevnlig gjennom hele dagen. Og et browniesstykke, et par sjokoladebiter og MASSE te. Var sååå mye snacks tilgjengelig, så syntes jeg gjorde det bra med å bare ta ett stykke og tre sjokoladebiter i løpet av en lang dag, egentlig. Er fornøyd med at jeg klarer å ikke ta helt av selv om jeg har muligheten :) Samboer hadde lagt deilig thaicurry til middag, herlig å komme hjem til det etter en lang dag.

I dag har jeg vært hos manuellterapeut og fått hjelp med en låsning i nakken og litt tips til noen øvelser jeg kan gjøre for å bedre holdningen min. Den låsningen er et tilbakevendende problem, og var egentlig ikke så ille nå, men har ikke sov(n)et noe særlig bra pga den, så var godt å få knekt den opp. Håper det bedrer seg med treningen, hvis ikke må jeg antakelig gjennom brystreduksjon, og det vil jeg virkelig ikke før jeg er ferdig med å få barn og amme. Uansett fantastisk å kunne bevege nakken som normalt igjen! Da er det bare tette ører og nese som stopper meg fra å sove, og det er nok snart borte igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må huske det powermuffins-greiene! Må kjøpe muffinsbrett, kanskje! 

Fint å lese om kostholdet, jeg glemmer alltid å føre opp det i dagboka mi, det inspirerer å lese om det du spiser. Men det må være til veldig stor hjelp å like å lage mat! Denne uka har vi planlagt alle middagene, og selv om det er kjedelig å planlegge hjelper det faktisk litt på entusiasmen...eller, vi blir mer nøytrale enn rett fram negative. For vi vet hva vi skal lage og trenger ikke tenke i tillegg.

Håper formen din er bedre nå, høres kjipt ut å være så forkjøla og i tillegg sove dårlig. Typisk å bli smitta på jobben din!

Syns du var vilt flink som bare tok så lite godis. Da hadde jeg slitt. Sjokolade...jeg kan egentlig ikke begynne, for da bare spiser jeg alt. Helgene er definitivt verst, men også hverdagene kan være utfordrende, altså. 

Så bra nakken kom seg på plass! Høres ikke bra ut at puppene gjør at du får vondt i nakken! (Ukjent fenomen for meg med minipupper! :P )

Så du spiser vegetarisk på julaften? Så gjennom kostholdet ditt og fikk det ikke til å passe med å være veggis, så hva er du da? Pescetariner?

Ja, du kan helt sikkert sette sammen noen sånne fem-minuttersøkter. Og noen ganger kan du ta to runder. Ofte viser han eller sier øvelsene, og så skal du ta ett minutt av hver. Så kan man jo sette sammen to stk og ta to runder, og vips har man trent mage i tjue min. 

Høres ut som en koselig fremtidig familieplan dere har, da! :) Vi vil ikke ha barn, så vår plan er en hund til etter hvert, og nå har vi jo endelig hus, så da er det på plass - hvis vi bare får rydda ferdig ut av alle de kassene, da. men nå begynner det faktisk å komme seg, altså! Har dere umiddelbare barneplaner, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Terracotta
På 10.11.2016 den 13.42, Rainbow skrev:

Jeg må huske det powermuffins-greiene! Må kjøpe muffinsbrett, kanskje! 

Fint å lese om kostholdet, jeg glemmer alltid å føre opp det i dagboka mi, det inspirerer å lese om det du spiser. Men det må være til veldig stor hjelp å like å lage mat! Denne uka har vi planlagt alle middagene, og selv om det er kjedelig å planlegge hjelper det faktisk litt på entusiasmen...eller, vi blir mer nøytrale enn rett fram negative. For vi vet hva vi skal lage og trenger ikke tenke i tillegg.

Håper formen din er bedre nå, høres kjipt ut å være så forkjøla og i tillegg sove dårlig. Typisk å bli smitta på jobben din!

Syns du var vilt flink som bare tok så lite godis. Da hadde jeg slitt. Sjokolade...jeg kan egentlig ikke begynne, for da bare spiser jeg alt. Helgene er definitivt verst, men også hverdagene kan være utfordrende, altså. 

Så bra nakken kom seg på plass! Høres ikke bra ut at puppene gjør at du får vondt i nakken! (Ukjent fenomen for meg med minipupper! :P )

Så du spiser vegetarisk på julaften? Så gjennom kostholdet ditt og fikk det ikke til å passe med å være veggis, så hva er du da? Pescetariner?

Ja, du kan helt sikkert sette sammen noen sånne fem-minuttersøkter. Og noen ganger kan du ta to runder. Ofte viser han eller sier øvelsene, og så skal du ta ett minutt av hver. Så kan man jo sette sammen to stk og ta to runder, og vips har man trent mage i tjue min. 

Høres ut som en koselig fremtidig familieplan dere har, da! :) Vi vil ikke ha barn, så vår plan er en hund til etter hvert, og nå har vi jo endelig hus, så da er det på plass - hvis vi bare får rydda ferdig ut av alle de kassene, da. men nå begynner det faktisk å komme seg, altså! Har dere umiddelbare barneplaner, eller?

Åååh, flinke dere er som har planlagt, det er jo en veldig god start! Her i huset hjelper det også mye på økonomien. Tror aldri vi hadde klart å holde oss innenfor matbudsjettet om vi ikke hadde planlagt ukentlig.

Jeg er egentlig dessverre ikke blitt noe særlig bedre, men det er ikke en voldsom forkjølelse da. Tror egentlig det er mest psykisk akkurat nå. I skikkelig dritthumør etter det amerikanske valget, skriver mer om det i oppdateringen under her. Og ja, å bli smittet på jobb må jeg nok bare bli vant til, sånn er det når jeg er så heldig å få jobbe med småttiser :) 

Nakken er fortsatt vond dessverre :( Så er redd det går mot brystreduksjon. Jeg bruker 70G eller 75G stort sett, så det sier vel sitt. Det er liksom på et punkt hvor det ikke er særlig gøy, for det gjør at de fleste skjorter i "min størrelse" - altså det som passer resten av kroppen - bare ikke passer. Det er også noe av grunnen til at jeg trives når vekta er litt lavere enn nå, for det gjør at jeg stort sett passer i F-cup i alle fall, har vel vært nede i E, men tilbake dit tror jeg ikke jeg kommer uten å bli 15 igjen :P 

Jeg definerer meg egentlig ikke som noe som helst, synes merkelapper er slitsomt. Jeg har i perioder spist nada kjøtt, for det meste spiser jeg langt mindre enn jeg har gjort i det siste, men både samboer og jeg har vært så matleie, så da har det blitt kjøpt inn mer kjøttpålegg enn hva som er vanlig. I utgangspunktet har jeg vel sagt at jeg spiser så lite kjøtt som mulig og spiser det mest når jeg er borte, men det er som du ser ikke sånn akkurat nå, så det går litt i perioder. På julaften spiser jeg nøttestek og tar kanskje et lite stykker ribbe, men jeg er ikke noe særlig glad i julekjøttmat og synes nøttestek er fantastisk, så da pleier jeg å lage det (hadde også en jul jeg var full on veggis, det begynte sånn). Jeg vil vel si at jeg er vegetarvennlig alteter, kanskje :) 

Men hunder er jo herlig. Jeg jobber som sagt med barn og kan absolutt forstå at andre ikke ønsker, selv om jeg er hundre prosent sikker på at jeg vil ha mine egne, og det vil heldigvis samboeren min også, hun bare er ikke så gira på å føde dem, hehe. Så det blir nok jeg som tar den. Vi vil ha barn tidlig, men ikke helt enda, tipper vi begynner å planlegge førstemann om tre år eller noe sånt, kanskje. Vil være bare oss to en stund til, og vil også eie leilighet (leier nå). Men navnene har vi klare da :P

---

Denne uken har vært noe forbanna dritt. Sjelden jeg er så negativ, men fy søren som det gikk inn på meg med valgresultatet. Jeg hadde ikke tatt innover meg at det var en reell mulighet for at Trump kunne vinne, tror jeg. Misforstå meg rett, jeg er ingen stor fan av Clinton heller, hun har også mange skumle meninger, men hun gir ikke liv til en bevegelse av hat og jævelskap på samme måte... Jeg har gått på internasjonal skole i utlandet, og har mange venner som bor i USA og er minoriteter av ulike slag, og det gjør så ufattelig vondt å se hatet de har begynt å oppleve allerede. Det farligste er jo ikke Trump, men bevegelsen han gir liv til. Har bare gravd meg litt ned denne uka, hadde liksom tenkt at valgvake på tirsdag skulle bli kjempegøy, men det var bare totalt nederlag og det har gått ekstremt utover humøret hele uka. Jeg har vært emosjonell, ikke villet gå ut av huset, og faktisk ikke vært på skolen en eneste gang, bare på jobb. Motivasjonen har vært HELT på bunn. Har lagt fra meg alt av skolearbeid også og bare vært hundre prosent tilstede for barna jeg jobber med når jeg har dem. Det har hjulpet litt.

Dessverre har det gått utover kostholdet også. Har hatt laber matlyst og nok spist for lite, og når jeg har spist har det vært browniesrester fra valgvaken og generelt småspising. Jeg var faktisk på trening på tirsdag, da, men det var jo før det forbanna valget. Nå er det jo snart eksamen også, så jeg må egentlig bruke helgen på å få unnagjort en hele masse skoleting. Skulle få gjort masse i dag, men forsov meg til klokken ett... Og jeg som aldri sover lenger enn til ni og aldri forsover meg.

Men nå tar jeg meg i det! Jeg kommer uansett ingen vei ved å sitte her og være deppa. I dag skal vi på trening og lage noe godt til middag, i morgen har vi planlagt kinodate og kanskje en lang tur ute, søndag skal vi på middag til mamma og pappa. Resten av helgen må rett og slett bare bli øvingsoppgaver til eksamen, men hvis jeg klarer å få til en produktiv helg med mye hyggelig skal nok det hjelpe på humøret. Så nå har jeg fått begynt så smått på helgens workload, får vel gå og ta meg en brødskive ettersom klokken er halv fire og jeg bare har småspist tøyseting i hele dag. Så satser jeg på en hyggeligere oppdatering i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Helgen ble heldigvis akkurat så bra som jeg håpet! Vi har kost oss med trening x2 (altså vært gjennom hele kroppen over helgen), deilig men sunn mat - akkurat passe mye sjokolade, kos og vårruller, og akkurat passe mye sunn mat. I dag har jeg vært hos mamma og pappa og spist middag, og det var så deilig å få snakket litt med mine flinke, kloke foreldre om verden.

I dag var lillesøsteren min med på trening. Hun vurderer å melde seg inn fast, det hadde vært koselig! Hun var imponerende i knebøy, haha, teknikken var liksom HELT på plass til tross for at hun aldri har tatt knebøy med vekt før.

Dagens matdag:
Frokost: Halvannen vårrull (rester fra gårsdagens middag), en havrelompe med snøfrisk, agurk og kalkunfilet, et glass Styrk sjokolademelk
Lunsj: Rundstykke med kaviar og et egg, et glass melk (viste seg å være klumpete i bunn. æsj. menmen)
Middag: Mammas deilige klare høstsuppe med masse grønnsaker og kjøtt, tilslørte bondepiker til dessert, og et par sjokoladebiter

Og nå er jeg sulten igjen, så blir vel litt kvelds før vi stuper i seng og gjør oss klare for en ny uke. Denne skal bli MYE bedre enn forrige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Kort innom i dag, bare for å oppdatere om matdagen. Har ikke skjedd så mye annet, utover at jeg har kommet så langt med studiene som jeg ville, for en gangs skyld.

Frokost: Powermuffins med sjokoladesmak og et glass styrk sjokolademelk (sunn sjokolade til frokost? Ja takk!)
Lunsj: Et par brødskiver
Mellommåltid: 1,5 powermuffins
Middag: Tomatcurry med kikerter, linser og brokkoli
"Kvelds": En iste, og skal hente meg en brødskive med bare smør når det er ferdig, står i ovnen nå. Nybakt brød <3

Samboer har plutselig fått litt hetta rundt mettet fett (eller okei det er å dra den litt langt, men hun spiser nok i overkant mye majones og smør, og har plutselig innsett at selv om hun ikke legger på seg har hun blodårer hun også), så vi prøver oss på Vita hjertego'-produkter både på majones- og smørfronten denne uka. Synes faktisk det smaker like godt, så er mulig det blir den nye trenden her. Aldri dumt å bytte ut mettet med umettet i alle fall, særlig ikke når det er noe det går mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å planlegge matuka, altså. Spesielt for sånne som oss som ikke liker matlaging. Da er det bare å puste dypt og lage akkurat det som står skrevet opp, uten å styre mer med det. 

Oj, skjønner godt det blir tungt for ryggen og nakken når puppene er såpass, ja! Håper du slipper å gå gjennom en operasjon, men når du plages så mye med det er det kanskje like greit å gjøre det også?

Da er du fleksitarianer! :) Og det er de som har størt effekt på dyrevelferd og miljø, så det er supert! Det er når de som spiser kjøtt kutter ned at det merkes, det er for få som ikke spiser det i det hele tatt til at det har samme effekten. Er veldig glad for at det har dukket opp mer og mer vegetarisk og vegansk rundt om kring, gjør det litt lettere å få mat. I starten var jeg redd jeg skulle savne julemat med kjøtt, men nå virker det helt feil for meg å skulle spise dyr i det hele tatt, så jeg tror ikke jeg hadde fått det til. 

Ja, hund blir det nærmeste vi kommer barn, og jeg er veldig glad for at vi er rungende enige i at vi ikke skal ha barn. Det hadde vært vanskelig om den ene ville. Nå er jeg 35 år og har fortsatt ikke kjent et snev av biologisk klokke, så da tviler jeg på at det kommer. Det er fint du kan føde når samboeren din ikke vil, da. Det var det jeg pleide å si før, at hvis jeg skulle ha barn fikk partneren føde dem. :P Moro at dere har navnene klare!

Utrolig fælt med valget i USA; jeg klarer ikke helt å tro det og forventer at noen skal avsløre at det er tull. Skjønner godt at det gikk hardt utover humøret når du kjenner de folka som opplever negativitet allerede! Håper du føler deg litt bedre nå!

Sikkert lurt med vita, ja! Jeg spiser aldri smør (men steker med Soft flora eller olje), så har ikke engang tenkt over hva mettet fett egentlig er, eller jeg vet jo forskjelen, men har ikke trengt å tenke på det siden jeg ikke liker så mye av det som inneholder det usunne fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at helga ble bedre etter en tilsynelatende kjip uke! Noen ganger går bare alt i stå, og det er ikke så veldig gøy akkurat... Jeg synes også de Vita-produktene er helt fine egentlig, synes de duger stort sett :) Husker vi snakket en del om det på videregående, halvt på fleip og halvt på alvor om at noen bare kan spise og spise uten at det synes, men at de nok blir "feite på innsida", som vi sa den gangen - noe ureflektert, men dog :P Greit å teste ut litt alternativer også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
På 15.11.2016 den 14.08, Rainbow skrev:

Det hjelper å planlegge matuka, altså. Spesielt for sånne som oss som ikke liker matlaging. Da er det bare å puste dypt og lage akkurat det som står skrevet opp, uten å styre mer med det. 

Oj, skjønner godt det blir tungt for ryggen og nakken når puppene er såpass, ja! Håper du slipper å gå gjennom en operasjon, men når du plages så mye med det er det kanskje like greit å gjøre det også?

Da er du fleksitarianer! :) Og det er de som har størt effekt på dyrevelferd og miljø, så det er supert! Det er når de som spiser kjøtt kutter ned at det merkes, det er for få som ikke spiser det i det hele tatt til at det har samme effekten. Er veldig glad for at det har dukket opp mer og mer vegetarisk og vegansk rundt om kring, gjør det litt lettere å få mat. I starten var jeg redd jeg skulle savne julemat med kjøtt, men nå virker det helt feil for meg å skulle spise dyr i det hele tatt, så jeg tror ikke jeg hadde fått det til. 

Ja, hund blir det nærmeste vi kommer barn, og jeg er veldig glad for at vi er rungende enige i at vi ikke skal ha barn. Det hadde vært vanskelig om den ene ville. Nå er jeg 35 år og har fortsatt ikke kjent et snev av biologisk klokke, så da tviler jeg på at det kommer. Det er fint du kan føde når samboeren din ikke vil, da. Det var det jeg pleide å si før, at hvis jeg skulle ha barn fikk partneren føde dem. :P Moro at dere har navnene klare!

Utrolig fælt med valget i USA; jeg klarer ikke helt å tro det og forventer at noen skal avsløre at det er tull. Skjønner godt at det gikk hardt utover humøret når du kjenner de folka som opplever negativitet allerede! Håper du føler deg litt bedre nå!

Sikkert lurt med vita, ja! Jeg spiser aldri smør (men steker med Soft flora eller olje), så har ikke engang tenkt over hva mettet fett egentlig er, eller jeg vet jo forskjelen, men har ikke trengt å tenke på det siden jeg ikke liker så mye av det som inneholder det usunne fettet.

Ja, jeg synes også det hjelper. Her har vi også lagt oss til en vane om å ha ENKLE middager i hverdagene, fordi begge er slitne og kommer sent hjem (etter vår målestokk i det minste), og ingen synes det er gøy å lage kompliserte middager. Så sparer vi det litt mer spennende til helgene. Hverdagsmiddagene våre er som regel på bordet innen 20 minutter fra de påbegynnes.

Nææh, har ikke mye lyst til å operere altså. Det er stor sannsynlighet for at jeg (med de inngrepene jeg trenger) ikke vil kunne amme, så det er mest derfor. Ser for meg å gjøre det etter jeg har fått barn.

Ja, fleksitarianer er vel en grei merkelapp, dersom jeg skal ha en :) I min familie har det alltid vært ribbe, noe jeg ikke er noe fan av, så jeg har derfor spist mest av tilbehøret likevel. Go vegisterkaker og nøttestek <3

Godt dere er enige ja. Å velge mellom kjæresten min og barn - det hadde vært helt forjævlig. Er nok lurt å avklare sånt ganske tidlig, tror jeg.

Føler meg litt bedre nå ja. Kommer til å være kjipt så lenge han er president, men dommedagsfølelsene mine har gått litt over.

Så bra at du spiser mest umettet fett i utgangspunktet! Jeg tenker at det er lurt å gjøre grep i det man spiser hver dag, så får det gå med litt helgekos og sånt, så sånn gjør vi det.

20 timer siden, Diis skrev:

Så godt å høre at helga ble bedre etter en tilsynelatende kjip uke! Noen ganger går bare alt i stå, og det er ikke så veldig gøy akkurat... Jeg synes også de Vita-produktene er helt fine egentlig, synes de duger stort sett :) Husker vi snakket en del om det på videregående, halvt på fleip og halvt på alvor om at noen bare kan spise og spise uten at det synes, men at de nok blir "feite på innsida", som vi sa den gangen - noe ureflektert, men dog :P Greit å teste ut litt alternativer også! 

Ja, helger gjør godt altså.

Jeg har hatt mye biologi opp igjennom, og har sett min andel av blodårer tettet igjen av mettet fett og salt :P Det ER jo sant at folk blir "feite på innsida", i den forstand at usunne ting skaper like mye åreforkalkninger hos normalvektige mennesker som hos overvektige. Sånn sett er jeg vel "heldig" i at jeg må passe på vekta, jeg har aldri hatt anledning til å hive i meg uten å merke det utenpå også. Men jeg spiser nok altfor mye salt, eller gjorde det i alle fall før. Sånn sett er Vita-produktene også greie for meg, for de har mindre salt også :) Ville nok ikke valgt meg det på julegrøten og i andre anledninger der du trenger "smørsmaken", men på skiva og sånt er de gode nok, synes jeg.

---

I går var en fin dag, til tross for drittvær. Onsdag er jobbdag for meg, og jeg har da den store glede av å både levere og hente i barnehage, det er så herlig. Minste jeg passer på et år setter alltid i et gledeshyl idet han ser meg og jeg får den største knusekosen, det er jo helt umulig å ikke smelte innvendig.

Matdagen var også bra:
Frokost: To brødskiver med leverpostei
Mellommåltid: En banan
Lunsj: To brødskiver med makrell i tomat
Middag: Sweet chili chicken wraps (wraps med kyllingbryst stekt i sweet chilli-saus, salat, agurk, paprika, litt lettmajones, guacamole og enda mer sweet chilli)
Dessert: En skål vaniljekesam med bær og litt brunt sukker
Kvelds: En brødskive med mager leverpostei

Jeg er litt matlei om dagen og har lyst på mye typisk drittmat. Pleier å bli sånn når humøret ellers er litt så som så, noe det er om dagen. Så da blir hovedfokuset å spise nok til å ikke bli fristet fordi jeg er sulten, samt å prøve å tilfredsstille cravingene på en måte som ikke er helt krise. I går gikk jeg for eksempel forbi en McDonalds (jeg spiser ALDRI der) og fikk et intenst behov for en sånn sweet chilli chicken-burger som samboeren min (dessverre) introduserte meg for en gang vi var i byen og bare måtte ha noe å spise. Så da bestemte jeg meg for at det fikk bli noe som lignet litt til middag, og det tilfredsstilte heldigvis behovet med en wrap som verken var fritert eller overlesset med majones. Så får det heller bli med en del sukker i sausen og litt lettmajones - det er tross alt veldig, veldig mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Og jaggu var det ikke en dag i dag også...

Frokost: Kyllingwrap... hehe
Mellommåltid: To havrelomper med en Snøfrisk og salat
Lunsj: To brødskiver med gulost
Middag: Intet mindre enn koteletter, som samboeren min da hadde funnet ut at hun skulle diske opp med. Med ovnsbakte poteter, hvitløkssmør, og salat. Jammen sa du lillelørdag!

Var SYKT søtsugen på kvelden, så lagde meg en kopp kakao med skummet melk, sukrin gold og bakekakao. Overraskende tilfredsstillende!

I morgen er det trening igjen. Det blir stort sett hver fredag og søndag, og så tenker jeg alltid at jeg må få til en økt ila uka også, men jeg har så forbanna lange dager og er så sliten på kvelden. Men nå fremover får jeg nye jobbtider, så da skal det være mulig å få til på torsdager, tror jeg. Ganske komprimert treningsuke i så fall, men bedre enn ingenting :)

Kanskje noen har noen gode tips til morsom kondistrening? Kan ikke løpe noe særlig, og HATER roing, spinning og ellipsemaskin... #kresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke la være å anbefale videoer, da! 😉 Google T25 videos, så finner du mange på trygge vimeo. Sikkert  Insanity også. Å trene med Shaun T må bare oppleves! Insanity Max 30 er det absolutt hardeste av cardio jeg kjenner til på video, men det vet jeg ikke om er noe annet sted enn på betalsida. 

Enkle middager som tar tjue minutter? Hva da? Det må jeg ha tips om, altså! 

Veldig bra å være enig om barn, ja. Vi har vært sammen i over seks år, men nå er vi faktisk enige om at dersom den ene får et brennende barneønske blir det slutt, for det blir feil å gjennomføre det når man ikke vil! 

Ha en strålende dag og helg! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
10 timer siden, Rainbow skrev:

Jeg kan ikke la være å anbefale videoer, da! 😉 Google T25 videos, så finner du mange på trygge vimeo. Sikkert  Insanity også. Å trene med Shaun T må bare oppleves! Insanity Max 30 er det absolutt hardeste av cardio jeg kjenner til på video, men det vet jeg ikke om er noe annet sted enn på betalsida. 

Enkle middager som tar tjue minutter? Hva da? Det må jeg ha tips om, altså! 

Veldig bra å være enig om barn, ja. Vi har vært sammen i over seks år, men nå er vi faktisk enige om at dersom den ene får et brennende barneønske blir det slutt, for det blir feil å gjennomføre det når man ikke vil! 

Ha en strålende dag og helg! :nigo: 

Jeg skal gi det et realt forsøk på tirsdag! VENT I SPENNING!

Av veggisting kommer jeg på taco, pasta med tomat- og soppsaus, ulike supper (f.eks. løksuppe, linsesuppe osv - må av og til koke lenger, da, men supper kan stå på lav varme og ordne seg selv mens jeg er i dusjen, trener eller hva annet jeg vil), tomatsuppe med egg i, ulike wraps, f.eks. med hummus, salat og spicy linser. Ellers såklart lasagne, pai eller lignende fra fryseren om vi har hatt sånt i helgen. Et av triksene her er å som regel ha ferdigkuttet løk og andre grønnsaker i bokser i kjøleskapet - kutter mye når vi først er i gang, ofte med foodprocessor, mest fordi begge griner så sykt av å kutte løk. Noen middager vi lager ofte når vi har litt lengre tid er også lasagne (jeg er veldig rutta på det, så det tar meg maks en halvtime + stekerid), risotto, pizza. Men på travle dager: wraps og supper er GULL - lite oppvask, ikke noe ris/poteter/styr. Noen av disse rettene tar meg 20 minutter og samboeren 35, jeg har tross alt laget mat nesten hver dag i en del år, så jeg er raskere på mye og bruker veldig sjeldent oppskrifter.

Det samme til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Møter i hele går og lesing i hele dag igjen. I går var jeg flink på dagen, men skeiet nok litt for mye ut på kvelden kanskje. Vi pyntet til advent og spiste pepperkaker og drakk gløgg, og det gikk nok litt vel mye pepperkaker. I dag glemte jeg å spise lunsj, og spiste pepperkaker og karamellpudding mens jeg leste i stedet. Hmpf. Føler jeg burde tenkt meg bedre om, menmen. Gjort er gjort og spist er spist.

Nå er jeg ferdig med forelesninger og seminarer for semesteret, og har roughly tre uker igjen til alle eksamener er ferdige. Altså MANGE dager med lesing. Derfor har jeg lagt en slagplan: Eliminere tilgjengelig tøysemat, og ha frukt og grønnsaker klare og skåret opp. Dessuten må jeg huske å spise til faste tider sånn at jeg ikke småspiser for mye utenom. Nå er pepperkakene spist opp, så da er ikke de en tilgjengelig fristelse lenger, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Terracotta

Forresten ble det kondis og ikke styrke på fredag, 10 minutter på ellipsemaskinen og 20 minutter roing. Kondis må jobbes med, for shit så sliten jeg ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med svømming?? Har skjønt at det er veldig enten-eller for mange, men jeg digger det i alle fall, og der kan man jo regulere veldig selv intensitet osv :) For meg er jogging kun aktuelt i skogen (med varierende høyde og ulendt terreng), å jogge på asfalt gir meg 1) beinhinnebetennelse og 2) et genuint ønske om å legge meg ned i en grøft og dø (nesten iaf, en skal vel egentlig ikke spøke med sånne ting), fordi det er så latterlig k-j-e-d-e-l-i-g. Alt jeg jeg klarer å tenke på er hvor sliten jeg er liksom, selv om pulsklokka viser rundt 170, som jeg ligger på under ikke så alt for anstrengende styrketrening... 
Kakaoen hørtes forresten digg ut! Jeg får for lettvarianten til Regia, synes den er ganske digg (men dyr). Masse lykke til med lesinga! For min del gulrøtter og klementiner redningen, eventuelt sukkererter, cherrytomat eller squash og agurk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
20 timer siden, Diis skrev:

Hva med svømming?? Har skjønt at det er veldig enten-eller for mange, men jeg digger det i alle fall, og der kan man jo regulere veldig selv intensitet osv :) For meg er jogging kun aktuelt i skogen (med varierende høyde og ulendt terreng), å jogge på asfalt gir meg 1) beinhinnebetennelse og 2) et genuint ønske om å legge meg ned i en grøft og dø (nesten iaf, en skal vel egentlig ikke spøke med sånne ting), fordi det er så latterlig k-j-e-d-e-l-i-g. Alt jeg jeg klarer å tenke på er hvor sliten jeg er liksom, selv om pulsklokka viser rundt 170, som jeg ligger på under ikke så alt for anstrengende styrketrening... 
Kakaoen hørtes forresten digg ut! Jeg får for lettvarianten til Regia, synes den er ganske digg (men dyr). Masse lykke til med lesinga! For min del gulrøtter og klementiner redningen, eventuelt sukkererter, cherrytomat eller squash og agurk. 

Svømming synes jeg er dødskjedelig, dessverre... Antakelig delvis fordi jeg bare får til bryst, har aldri vært spesielt god på f.eks. crawl. Men jeg synes det er så sykt ensformig. I tillegg er det litt tiltak fordi det ikke er noe sted å svømme i nærheten. Men takk for tipset! Haha å jogge på asfalt er helt fantastisk kjedelig ja. Pluss at jeg synes knærne mine hyler "NEIII" for hvert steg :P Ja, Regias lettvariant er også god, men for meg er den ikke mørk nok. Men jeg spiser også frivillig raw kakaonibs og synes det er godt, så jeg tror jeg er litt spesiell på det der!

---

Åhh, hver dag tenker jeg at i dag skal jeg inn her og oppdatere, men jeg gjør altså lite annet enn å lese og så ender jeg liksom bare opp med å sovne på kvelden. Jeg har første eksamen på onsdag, og det skal bli deilig å bli ferdig med den og bare ha én igjen å fokusere på, selv om jeg har den verste til sist. Teller ned til 12. desember, da er jeg FERDIG! Og da skal jeg og søsteren min på jentetur, noe jeg gleder meg helt umenneskelig mye til!

Jeg har hatt noen helt greie matdager, særlig tatt i betraktning hvor mye jeg har lest. Lite småspising, noe jeg er fornøyd med. Vi trente på mandag, og i dag har jeg faktisk PT-time klokken 3. Jeg skal få ham til å sjekke teknikken min i knebøy og benkpress, og ikke minst lære meg skikkelig markløft, det føler jeg at jeg aldri har fått helt til. Det er jo en stor risiko knyttet til å gjøre markløft feil, så derfor har jeg ikke gjort det i det siste selv om det i utgangspunktet er en veldig bra øvelse, rett og slett fordi jeg er usikker på teknikken. Så jeg gleder meg til å få noen til å se på det!

I dag har jeg også satt opp lite på gjøre-lista mi med vilje (jeg har en liste for hver dag frem mot eksamen, så har jobbet masse denne uka for å få roet ned litt i helgen, siden det da er stor fest med storfamilien + pinnekjøttmiddag hos mine foreldre, pluss ettårsjubileum med samboeren - mye som skjer). Så da skal jeg altså til PT, og dessuten unne meg en aldri så liten shoppingrunde - eller, runde og runde, kjøpe julegave til lillebror + samboer og en julekjole til meg selv, ikke århundrets runde. Funfact: jeg har ikke hatt på meg en julekjole jeg selv eier på tre år! Hater egentlig shopping, men satser på at siden jeg drar idet senteret åpner er det ikke så fullt. Folk flest må vel jobbe selv på Black Friday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Åh, glemte å nevne dette - vi har kjøpt smoothieposer! Jeg følte meg så teit, de er jo egentlig laget for småbarn, men de er så sinnsykt praktiske. Det er sånne her. Da kan du altså lage smoothie, fylle opp disse og så bare slenge med deg et par fra fryseren, så tiner de i løpet av dagen. Jeg satser på at det gjør at det kommer til å gå ned langt mer frukt og grønt her i hus fremover, så får vi heller bare se ut som om vi tror vi er tre år ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...