Gå til innhold

for gamle? litt dårlig samvittighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er 34, min mann er 42 og vi skal snart ha barn. jeg ønsker meg igrunnen ett til også. men leser så mange steder hvor grusomt det er for tenåringer å ha foreldre som er 50+ og mannen min rekker å fylle 60 også mens barnet er tenåring.

noen som har noen gode ord eller råd å komme med?;

 

Anonymkode: 3b28d...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en halvsøster da jeg var 19. Mamma var da 40, stefaren min 50. Det var absolutt ikke noe mimus for henne å ha såpass gamle foreldre, men hun var aldri noen typisk vrang tenåring. 

Det største minuset for henne med såpass gamle foreldre har vært at de ikke har vært så spreke fysisk sett. Det har heldigvis jeg vært, så jeg har lært henne å sykle og stå på ski. Jeg håper dere er sprekere enn min mor og stefar, det skal nok dessverre ikke så mye til.

Anonymkode: a3945...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye på hva du tror er "perfekt". Det eksisterer ikke. Barn trenger kjærlighet, trygghet og foreldre som ser dem først og fremst. At dere ønsker et barn til allerede? Sier at de vil bli elsket enten det er ett eller to og det er fint å ha søsken!  Alder på foreldre sier ingenting om barna får det de trenger..Gratulerer med at du snart blir mor:)

Anonymkode: 0b1ab...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er 62 og 69. Jeg er 19 år. Aldri hatt noen problemer med det. Har verdens beste forhold til mine foreldre og er ubeskrivelig glad i dem!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bry deg om hva "folk" sier. Det som teller er at dere ønsker barn og at dere har ressurser til å ta vare på de. Foreldre er per def teite for tenåringer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel litt egoistisk.

Anonymkode: f0adc...d9e

Hva er egoistisk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Ingen av dere kommer til å være eldst når barnet begynner i barnehage eller på skolen. Det er jo ikke akkurat uvanlig for en kvinne å få første barn når hun er 34. Litt over snittet er du, men ikke veldig mye. Og siden menn kan bli fedre i mye lengre tid, så ser man jo rett som det er 50-åringer og eldre med baby. Dermed er ikke 42 noen alder å bekymres for, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe problem. Faren min er 45 år eldre enn meg. Men jeg synes virkelig at man burde holde seg i form, det er mange spreke 60 åringer, men hvis du leser dødsannonsene du se at det er ganske mange menn som dør tidlig i 70-årene. Derfor mener jeg det er veldig viktig å holde seg i god form, egentlig uansett alder, men særlig når man er litt "eldre" foreldre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringer syns alt er grusomt! Er du 40, så er du førtis og skikkelig klein, er du 50, er du gammel.. Er du 30 med tenåring, så er det og veldig pinlig for tenåringen! Ville ikke latt vær å få barn for mulig ungen tenker slik og slik om 15år.. Du er 34, han er 42, en alder veldig mange får barn i.. Dere er ikke unge, men dere er heller ikke gamle..

Anonymkode: 0087f...be8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lammelåret skrev:

Hva er egoistisk? 

Komplikasjoner.

Barnet vokser opp med "besteforeldre" 

Anonymkode: f0adc...d9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • De man bør være bekymret for, er foreldre som lever veldig usunt. Mange 20-åringer har jo dårligere helse enn 60-70-åringer.

Anonymkode: a3e3d...4c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var 34 og min far 41 da jeg ble født:) Det eneste som er/var spesielt vanskelig med det er at de begynte å få veldig dårlig helse mens jeg fremdeles var tenåring/student og ikke hadde så mye å hjelpe meg selv med. Dårlig økonomi, vanskelig å reise hjem for å hjelpe osv. Men det er klart; det er jo langt fra alle som får så dårlig helse så tidlig som mine foreldre. Pluss at jeg er enebarn og har ingen øvrig familie som kan stille opp. Om man har det, eller søsken, så kan man dele på å stille opp, det er også noe å tenke på.

Anonymkode: d363e...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om deres situasjon sånn rent økonomisk, men en viss stabilitet bør jo være opparbeidet før man planlegger å få barn.

I min vennegjeng (alle er i starten av 20-årene) har jeg to venninner som har foreldre i slutten av 50 til begynnelsen av 60-åra. Aldri tenkt på det som en ulempe, tvert i mot. De har vokst opp innenfor trygge rammer, bodd i samme hus hele oppveksten og har fått støtte til å komme inn på boligmarkedet nå som de er flyttet ut (slike goder har ikke jeg hatt med min tenåringsmor - men det er helt greit det også). Foreldrene har lange yrkeskarrierer og stabil økonomi. Og de er minst like spreke som min mor som er i begynnelsen av 40-åra. :) 

Anonymkode: 9ab94...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er 34, min mann er 42 og vi skal snart ha barn. jeg ønsker meg igrunnen ett til også. men leser så mange steder hvor grusomt det er for tenåringer å ha foreldre som er 50+ og mannen min rekker å fylle 60 også mens barnet er tenåring.

noen som har noen gode ord eller råd å komme med?;

 

Anonymkode: 3b28d...c56

Du må la være å lese på de stedene.

Anonymkode: 9e4c7...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min man er 56 og pappa til tre under to år. I tillegg har han to voksne barn. 

Anonymkode: 6928f...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det så vanlig å vente med å få barn til utdannelse, karriere og alt det der er på plass, så det må da være veldig mange tenåringer som har godt voksne foreldre? Kan ikke tenke meg at det blir noe stort problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...