Gå til innhold

Tips til valg av rett å ha med på fest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha en babyshower om ikke så lenge og holder nå på å finne ut hvem som skal ta med hva. Det er ikke noe system i gruppa enda, men alle roper ut hva de tenker å ta med. Lurer på om dere vil komme med noen tips til hva jeg kan ta med? Hittil er det blir sagt at det skal taes med kyllingsalat (og ev focaccia?), pizzasnurrer, lefseruller. Resten er kaker og søtt. Jeg tenkte liksom at vi kunne få en rød tråd her, men vet ikke helt. :ler: Det er 30 påmeldte, men vet ikke helt hvor mange som faktisk kommer. 

Anonymkode: 1a0a3...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine favoritter å ta med er vårruller. 

Enten lager jeg de selv eller kjøper. REMA og Bunnpris har pakker med 8 ganske små. 

Da blir det ganske mange enheter. Praktisk som fingermat. De smaker greit også kalde, men kan lett varmes i mikrobølgeovn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt pris på noe frukt og grønti tillegg til til typiske lunsj/middagsretter og søte kaker. Google fruktfat babyshower så kommer det opp noen morsomme tips. Av grønnsaker kan man servere oppkutta grønnsaker med dip. F.eks hummus

Anonymkode: bf252...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Hummus.

Hva med å lage litt forskjellige dip-er og ta med kjeks, brød og grønnsaker i stenger til dipping.

Det kan i tillegg fungere veldig bra som en blanding av salat og saus til andre retter.

Hummus

Pico de gallo

Tzaziki

Pesto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...