Gå til innhold

Svigersøstre i utdrikningslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min forlover spurte meg om noe jeg ble usikker på. Skal hun invitere svigersøstrene mine? 

Grunnen er så enkel som at jeg aldri har blitt helt akseptert av svigerfamilien, og det blir snakket mye bak min rygg. I tillegg er alt som de ikke er enige i, kun min feil, aldri min forlovedes. Min forlovedes familie er ganske trangsynte, om jeg kan si det sånn, og ingenting må for ALT I VERDEN være utenfor den lille, trygge boksen med ting de aksepterer. Og jeg er delvis utenfor den. 

Derfor, som dere kanskje kan skjønne: Skal noen som ikke liker meg noe særlig, og som jeg nesten aldri prater med bli invitert? De blir sikkert fornærma om de ikke blir invitert, samtidig som at jeg ikke kommer til å klare å kose meg og være meg selv om de er der og dømmer meg for alt i verden. Jeg har få venner, så vi blir absolutt ikke mange!

Og... Er det normalt i Norge å invitere mora si?

Anonymkode: 99e5a...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min forlover spurte meg om noe jeg ble usikker på. Skal hun invitere svigersøstrene mine? 

Grunnen er så enkel som at jeg aldri har blitt helt akseptert av svigerfamilien, og det blir snakket mye bak min rygg. I tillegg er alt som de ikke er enige i, kun min feil, aldri min forlovedes. Min forlovedes familie er ganske trangsynte, om jeg kan si det sånn, og ingenting må for ALT I VERDEN være utenfor den lille, trygge boksen med ting de aksepterer. Og jeg er delvis utenfor den. 

Derfor, som dere kanskje kan skjønne: Skal noen som ikke liker meg noe særlig, og som jeg nesten aldri prater med bli invitert? De blir sikkert fornærma om de ikke blir invitert, samtidig som at jeg ikke kommer til å klare å kose meg og være meg selv om de er der og dømmer meg for alt i verden. Jeg har få venner, så vi blir absolutt ikke mange!

Og... Er det normalt i Norge å invitere mora si?

Anonymkode: 99e5a...2f2

Det er vel noen som inviterer svigersøstre, men det hadde jeg ikke hatt lyst til selv. I så fall så må jeg invitere begge, og hun ene gir meg the creeps. Litt sånn stalker, sniker seg opp på meg for å sjekke hva jeg leser på mobilen, får meg til å føle meg skikkelig dritt for hver lille minste ting. Vi har ikke noe til felles, litt sånn som du snakker om, og vet hun baksnakker meg og synes lite om mine egenskaper som mor. HAdde ikke orket at hun skulle sitte sammen med svigersøster og le av meg og få vite personlige saker som de kan sladre om senere. 

Anonymkode: ffc50...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er det naturlig å invitere svigerinner dersom dere har et godt forhold. Om forholdet enten er dårlig, eller ikke spesielt nært, sliter jeg litt mer med å svare på hva du bør gjøre. Jeg vil si det kommer litt an på flere ting, for eksempel hvor lenge dere har vært sammen, hvor nære dere bor hverandre etc. (Bor dere langt fra hverandre vil det være enklere å la være å invitere, tenker jeg.) Jeg har vært invitert i mine svigerinners utdrikningslag, og satt stor pris på det, også til henne jeg ikke har et veldig nært forhold til. (Men selv om vi ikke er nære venner liker jeg henne og setter pris på henne, og håper dette går begge veier. Det er bare det at vi har veldig lite felles. Så dette blir veldig annerledes enn din situasjon.)

Moren din er det ikke naturlig å invitere med mindre dere har et helt spesielt godt forhold og du virkelig ønsker å ha henne der. Jeg kjenner folk som har hatt en av foreldrene med i utdrikningslaget sitt, men det er langt fra vanlig. 

Anonymkode: 5f0e5...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min forlover spurte meg om noe jeg ble usikker på. Skal hun invitere svigersøstrene mine? 

Grunnen er så enkel som at jeg aldri har blitt helt akseptert av svigerfamilien, og det blir snakket mye bak min rygg. I tillegg er alt som de ikke er enige i, kun min feil, aldri min forlovedes. Min forlovedes familie er ganske trangsynte, om jeg kan si det sånn, og ingenting må for ALT I VERDEN være utenfor den lille, trygge boksen med ting de aksepterer. Og jeg er delvis utenfor den. 

Derfor, som dere kanskje kan skjønne: Skal noen som ikke liker meg noe særlig, og som jeg nesten aldri prater med bli invitert? De blir sikkert fornærma om de ikke blir invitert, samtidig som at jeg ikke kommer til å klare å kose meg og være meg selv om de er der og dømmer meg for alt i verden. Jeg har få venner, så vi blir absolutt ikke mange!

Og... Er det normalt i Norge å invitere mora si?

Anonymkode: 99e5a...2f2

Normalt sett vil jeg si at man inviterer svigerinner, men i ditt tilfelle ville heller ikke jeg gjort det.. dette er jo DIN dag, du skal vel slippe å tenke på hva de tenker og synes, eventuelt sladrer om til andre familiemedlemmer senere..Hadde ikke brydd meg om de ble litt fornærmet. Og hadde ikke funnet på å invitere moren min heller nei!:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterte ikke mine svigerinner da jeg hadde mitt utdrikningslag. Kunne aldri falt meg inn. Samme gjelder min mor.

 

Antall gjester i utdrikningslaget har ikke noe å si for hvor gøy det blir. :)

Anonymkode: f5f93...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mor, men svigerinne hadde jeg invitert. Men så kommer jeg godt overens med de da....

Hva tenker din kommende mann da? Kanskje han kunne luftet det litt hos sin familie/søster, om de forventer å bli invitert?

Anonymkode: dd608...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...