Gå til innhold

Blir man ansett som intelligent eller dum om man leser Klassekampen jevnlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neither

Leser KK, VG, DN, Aftenposten m.fl daglig og anser meg som ok opplyst og tror ikke det påvirker min iq men heller gir meg flere sider av en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvem du spør, men generelt er bildet av en menstruell blekksprut som har potensiale for å bære intelligente vesener, eller blekkspruter som pines av å ikke kunne gjøre det. Les Klassekampen du, de har en god del poenger, bare prøv å være objektiv som du også bør være med andre media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassekampen er god journalistikk. Jeg er ikke rød, men jeg synes KK har mange gode artikler. Tenker at folk som leser den stort sett er oppegående, selv om det sikkert også er mange gammelkommunister/arbeidere som også leser den.

Anonymkode: e936e...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke helt PK å lese den?

Anonymkode: 60e91...a6d

Det er vel ikke akkurat politisk ukorrekt heller. 

Anonymkode: 69e64...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller tenkt at vedkommende var litt annerledes enn folk flest på noen måter, noe som kan være både positivt og negativt

Anonymkode: 5369d...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stereotypen er ung, sint sosialist. 

Ikke "dum" på lik linje med Se & Hør-lesere, men enkel på en litt annen måte.

Anonymkode: 67a30...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Klassekampen hver lørdag (abb.) sammen med Dagens Næringsliv og min egen lokale regionavis, Adresseavisen. Det gir meg et mer nyansert bilde av hva som formidles og hvordan verden muligens er. Jeg håper og tror at mennesker som søker informasjon fra ulike steder ikke bare oppfattes som men faktisk er mer intelligente enn de som ikke gjør det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at noen som leser KLK sannsynligvis er smartere enn noen som leser f.eks. Se&Hør, ikke dermed sagt at det er slik, dog tror jeg nok at gjennomsnittet av de som leser KLK smartere enn dem som leser VG, noen stor forskjell er det dog trolig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassekampen er igrunn noe så sjeldent som en relativt seriøs avis som ikke legger skjul på egen opprinnelse eller overbevisning. Det er med andre ord journalistikk som er lettere å stole på, og avisen viser seg ofte mye mer seriøs enn noen annen norsk avis. Selv er jeg på høyresiden i politikken, men synes klassekampen stikker seg ut som en usedvanlig god avis i norsk sammenheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Blir man ansett som intelligent eller dum om man leser Klassekampen jevnlig?

Startet av AnonymBruker, I går, 17:50

Nå tar jeg utgangspunkt i overskriften. Du kan ikke mene at du tror det? Kjeder du deg sånn skikkelig eller?

Anonymkode: 7db5b...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så brun-blå som de kommer, men jeg respekterer Klassekampen fordi de ikke skjuler hvilket politisk ståsted de kommer fra (i motsetning til f.eks. Dagbladet). Rent journalistisk er den også verdt å lese, i hvert fall om man er interessert i å forstå verden fra litt mer enn bare ett ståsted. Stort sett uenig i måten de vinkler ting på, men det er ingen idiot-blekke.

Anonymkode: 7767f...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...