Gå til innhold

FN-dag i BHG mandag, hvor mye donerer dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er første gang jeg har et barnehagebarn. Skjønner at vi skal "kjøpe" barnets kunst for et valgfritt beløp på mandag. Hvor mye er det vanlig å gi?

Anonymkode: 8b854...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vet jeg hva som er vanlig men jeg kommer til å bruke en 50 lapp på å kjøpe kunsten til min sønn.

Hater slike opplegg der de skal presse oss til å donere penger til organisasjoner man i utgangspunktet ikke pleier å støtte. Hadde det nå vært til fattige i Norge eller noe i den duren så skulle jeg vært med å tatt et tak. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Det er første gang jeg har et barnehagebarn. Skjønner at vi skal "kjøpe" barnets kunst for et valgfritt beløp på mandag. Hvor mye er det vanlig å gi?

Anonymkode: 8b854...8ab

Ingenting.

Når vi vil gi penger til et formål så gjør vi det privat - ikke via barnehage og skole, som jo er kommunen.

Anonymkode: 006dc...f7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt stusslige holdninger, synes jeg. Pengene i vår barnehage går til bygging av en barnehage til Zimbabwe, så vi tenkte å gi mellom 500-1000 kr, litt som om det var tv-aksjonen. Er jo fint at barna se at deres kunst går til et så viktig formål!

Anonymkode: 8b854...8ab

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50,- var den vanlige summen på besteforeldre cafe'n.

Anonymkode: 708cb...a93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var litt stusslige holdninger, synes jeg. Pengene i vår barnehage går til bygging av en barnehage til Zimbabwe, så vi tenkte å gi mellom 500-1000 kr, litt som om det var tv-aksjonen. Er jo fint at barna se at deres kunst går til et så viktig formål!

Anonymkode: 8b854...8ab

Stusselige holdninger???

Altså her blir jeg "påtvunget" av barnehagen å gi penger til en veldedig organisasjon som jeg overhodet ikke hadde donert penger til i utgangspunktet. Det er utpressing og det er stusselig det!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt stusslige holdninger, synes jeg. Pengene i vår barnehage går til bygging av en barnehage til Zimbabwe, så vi tenkte å gi mellom 500-1000 kr, litt som om det var tv-aksjonen. Er jo fint at barna se at deres kunst går til et så viktig formål!

Anonymkode: 8b854...8ab

Vi gir til utvalgte veldedige formål privat - ikke gjennom kommunal sektor.  

Vi betaler skatt og noe av den skatten gis som millionbeløp årlig i bistandsmidler og nødhjelp!

Jeg er mer opptatt av de fattige i Norge fremfor Zimbabwe. Orker ikke dette offentlige presset fra offentlig barnehage...glad vi bruker privat barnehage, der slipper vi sånt!

 

Anonymkode: 006dc...f7a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også man burde være litt spandabel akkurat i slike situasjoner. Er det noe galt med FN også nå?? Tenker det også er en god mulighet til å vise barn at det er viktig å bry seg og støtte opp om ting som angår oss alle på et høyere plan. 

Anonymkode: 0b33a...80d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også man burde være litt spandabel akkurat i slike situasjoner. Er det noe galt med FN også nå?? Tenker det også er en god mulighet til å vise barn at det er viktig å bry seg og støtte opp om ting som angår oss alle på et høyere plan. 

Anonymkode: 0b33a...80d

Norge gir raust av alles skattepenger årlig til FN.

Anonymkode: 006dc...f7a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Stusselige holdninger???

Altså her blir jeg "påtvunget" av barnehagen å gi penger til en veldedig organisasjon som jeg overhodet ikke hadde donert penger til i utgangspunktet. Det er utpressing og det er stusselig det!

Huff ja så ille, du. Hvilken veldedig organisasjon er det så forferdelig støtte? 

Anonymkode: fdf28...02f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Jens skrev:

Dere som ikke bidrar. Lar dere kunsten til barna deres bli i barnehagen da?

Vi betaler privat barnehage for å slippe nettopp slikt..det blir så slitsomt.

I vår private barnehage får vi barnas kunst gratis.

Anonymkode: 006dc...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er flott å gi til veldedighet, men å ukritisk støtte veldedighet av det grunnlag at det heter veldedighet er ikke det spor bedre enn å være gjerrig spør du meg. 

Anonymkode: 0d1e4...7ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Jeg gir kun til veldedige organisasjoner som hjelper dyr, siden disse overhode ikke mottar noen form for statlig støtte og ingen trenger hjelpen like mye som våre medskapninger.  

Anonymkode: 55d9d...aa8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja så ille, du. Hvilken veldedig organisasjon er det så forferdelig støtte? 

Anonymkode: fdf28...02f

Spiller det egentlig noen rolle?

Poenget er at jeg vil donere penger til de organisasjonene jeg setter pris på. Ikke de som blir påtvunget meg fra barnehagen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt stusslige holdninger, synes jeg. Pengene i vår barnehage går til bygging av en barnehage til Zimbabwe, så vi tenkte å gi mellom 500-1000 kr, litt som om det var tv-aksjonen. Er jo fint at barna se at deres kunst går til et så viktig formål!

Anonymkode: 8b854...8ab

 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også man burde være litt spandabel akkurat i slike situasjoner. Er det noe galt med FN også nå?? Tenker det også er en god mulighet til å vise barn at det er viktig å bry seg og støtte opp om ting som angår oss alle på et høyere plan. 

Anonymkode: 0b33a...80d

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjerrigpomper! 

Anonymkode: dc1e4...5b3

Kanskje en ide å prøve å huske at ikke alle foreldre har muligheten til å bruke penger i øst og vest på innsamlinger som i praksis foregår under sterk tvang.

 

Anonymkode: a93f2...e05

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Jens skrev:

 Dere som ikke bidrar. Lar dere kunsten til barna deres bli i barnehagen da?

 Hos oss kan faktisk barna ta med alt de har lagt med seg hjem - helt gratis også!

Anonymkode: 6957d...087

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...