Gå til innhold

Får snart nye tattoveringer. Trenger råd i fra erfarne eller noen som har gjort det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg henvendte meg til et ink-studio eller et slags tattoveringstudio og skulle bestille time.
Da ville de to som driver stedet ville gi meg en slags pakkeløsning. Det var et sånt opplegg: Få 3 motiver, betal for to. De skulle bestemme hva man skulle få tatovert.

Et motiv de mente var det rette på skulderen, et motiv på den andre skulderen og et på korsryggen. Alt dette skulle da ha et mønster og en mening som dem selv mente var det riktige og som dem igjen ville bruke til utstilling i sin private sjappe. De kommer da opp med et mønster med en dame, noen nyper med en annen farge enn hva som var "vanlig" og et slags sverd som avsluttet historien helt nederst på ryggen. Sverdet skulle da skinne og gå (litt sånn tredimensjonalt) ut av en på en måte.

Dette ble priset til 2800 kroner, og syntes at selve prisen er grei, men er veldig usikker på motivet og på selve ideen.

Ville dere tatovert dere der? Hva slags pakkeløsning er vanlig, og er det da som regel ta tre betal for to? Hva er vanlig pris? :)
Hvis ja, hvorfor ville dere gjort dette?
Hvis nei, hvorfor ville dere ikke gjort dette?

Help, please? :)

Anonymkode: 71d3f...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Dette hørtes bare rart ut. Jeg klarer ikke helt å tro på denne historien.

Anonymkode: 6244f...79c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gjort det fordi det ikke har noe med meg å gjøre. 

Anonymkode: a675a...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vlle ikke gjort det. Jeg vil ikke at noen andre skal ha siste ord om hvilken tatoveringer jeg skal ha. Dette vil jeg bestemme selv, og komme til enighet med tatovøren om :)  Jeg ville heller ikke ønsket å ta tre tatoveringer på forskjellige steder på rappen. Er også skeptisk til plasseringen de har valgt.

Anonymkode: 31801...48e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hæ? Dette hørtes bare rart ut. Jeg klarer ikke helt å tro på denne historien.

Anonymkode: 6244f...79c

Hvorfor det? Har du noen erfaring med det?
Jeg har bare en erfaring med det, så jeg veit ikke. :) 

Anonymkode: 71d3f...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vlle ikke gjort det. Jeg vil ikke at noen andre skal ha siste ord om hvilken tatoveringer jeg skal ha. Dette vil jeg bestemme selv, og komme til enighet med tatovøren om :)  Jeg ville heller ikke ønsket å ta tre tatoveringer på forskjellige steder på rappen. Er også skeptisk til plasseringen de har valgt.

Anonymkode: 31801...48e

Okey?
Som sagt; Jeg er jo nesten helt grønn på dette og litt mer undersøkelse burde la seg gjøre.
Jeg kan kanskje vurdere å ta en tur til byen ved siden av for litt annerledes ideer.

Allikevel så virker det jo som et kupp for dem som hadde likt alt dette, eller hva?

Anonymkode: 71d3f...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville jeg aldri i verden gått med på! Det skal jo være noe DU vil ha og som DU skal leve med hele livet, at noen fremmede skal bestemme hva du skal få permanent på kroppen er sjukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okey?
Som sagt; Jeg er jo nesten helt grønn på dette og litt mer undersøkelse burde la seg gjøre.
Jeg kan kanskje vurdere å ta en tur til byen ved siden av for litt annerledes ideer.

Allikevel så virker det jo som et kupp for dem som hadde likt alt dette, eller hva?

Anonymkode: 71d3f...97b

Ja jeg svarer jo bare på at jeg personlig ikke ville gjort det :) 

Om det er et kupp eller ikke er vanskelig å si. Jeg vet ingenting om de som utfører jobben sin kompetanse eller tidligere arbeid og resultater. Så da vet jeg ikke om dette kan regnes som billig i forhold til hvordan resultater blir :) 

Anonymkode: 31801...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at man bestemmer seg for at man vil 
- ha tatovering 
- hvilket motiv man vil ha
- hvor på kroppen man vil ha den 

Når DU har bestemt deg for dette så går du til tatoveringsstudioet og forteller dem hva DU vil ha, også kan de komme med innspill til hvordan det best lar seg gjøre. 
Så blir dere enige om pris (2800kr for tre tatoveringer høres latterlig billig ut i Norge, veldig useriøst). 

Også blir selve tatoveringen utført. 

Den ideen du la frem der kan du bare drite i, veldig dårlig deal! 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

En tatovering er personlig, meget personlig for noen. Husk at dem blir der hele livet.

Det er langt fra noe kupp! De skal attpå til ha det utstilt? Kupp er det først når man får betalt for noe slikt!
Vurderer hele studioet til å være uprofesjonelt!

Anonymkode: 5f3d2...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Har du noen erfaring med det?
Jeg har bare en erfaring med det, så jeg veit ikke. :) 

Anonymkode: 71d3f...97b

Ja, jeg har åtte tatoveringer. 

Anonymkode: 6244f...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som de trenger et blankt lerret (kroppen din) å øve seg på. Jeg ville ha styrt unna. Velg heller motiv selv og betal mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke latt noen andre bestemme så mye over hva jeg skal ha tatovert. Kanskje en liten tatovering om det var noen jeg har gått til før og stolte på, men ikke tre forskjellige på en gang. Hva skal du si om noen spør deg om betydningen? Prøve å forklare "visjonen" til tatovørene, eller rett og slett bare inrømme at det virket som en bra deal og du ga ansvaret til noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg henvendte meg til et ink-studio eller et slags tattoveringstudio og skulle bestille time.
Da ville de to som driver stedet ville gi meg en slags pakkeløsning. Det var et sånt opplegg: Få 3 motiver, betal for to. De skulle bestemme hva man skulle få tatovert.

Et motiv de mente var det rette på skulderen, et motiv på den andre skulderen og et på korsryggen. Alt dette skulle da ha et mønster og en mening som dem selv mente var det riktige og som dem igjen ville bruke til utstilling i sin private sjappe. De kommer da opp med et mønster med en dame, noen nyper med en annen farge enn hva som var "vanlig" og et slags sverd som avsluttet historien helt nederst på ryggen. Sverdet skulle da skinne og gå (litt sånn tredimensjonalt) ut av en på en måte.

Dette ble priset til 2800 kroner, og syntes at selve prisen er grei, men er veldig usikker på motivet og på selve ideen.

Ville dere tatovert dere der? Hva slags pakkeløsning er vanlig, og er det da som regel ta tre betal for to? Hva er vanlig pris? :)
Hvis ja, hvorfor ville dere gjort dette?
Hvis nei, hvorfor ville dere ikke gjort dette?

Help, please? :)

Anonymkode: 71d3f...97b

Herregud, dette høres fullstendig useriøst ut. Mitt råd: STYR UNNA! Eg hadde ikkje tatovert meg hos det studioet, nei, eg hadde funnet meg eit seriøst studio som ikkje kom med idiotiske ideer og "pakkeløsninger" for ei som bare kom innom for å ta sin første tatovering. Prisen er dessuten latterlig lav, og eg hadde ikkje stolt på at disse folka faktisk hadde peiling på hva de holdt på med. Når eg tatoverer meg, så er det eg som bestemmer motiv, størrelse, farger og plassering. Seriøst, motivene de prøver å prakke på deg er ei dame, noen nyper og eit sverd? Eg skal heller betale full pris for å få eit motiv eg faktisk er fornøyd med, enn å risikere at eg kommer til å angre meg i hjel mens eg sparte noen tusenlapper, for da måtte eg betalt ganske mye mer senere for å få dekket over den eller fjerne den med laser. Du skal ha tatoveringen resten av livet, så finn deg ein seriøs artist som jobber hos ei seriøs sjappe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri gått for noe sånt. Det som derimot ER vanlig er:

  • Du bestemmer motivet
  • Du bestemmer størrelsen, men det er lurt å høre med tatovereren om den vil være fin i den størrelsen.
  • Du bestemmer hvor du vil ha den.

Du bestemmer altså over DIN tatovering på DIN kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELL NO! Jeg har flere tatoveringer, og det der er så useriøst og uprofesjonelt at jeg kan tenke meg hvordan hygienen, utstyret og kompetansen er på det stedet du har vært innom - dårlig og potensielt farlig.

En tatovering er noe DU skal leve med resten av livet ditt. Det er DU som skal bestemme motiv, størrelse og plassering, og tatovørens jobb er gjerne å hjelpe deg med å tegne, komme med forslag og ikke minst være ærlig om hva som er realistisk å få til. Noe av det viktigste med hele denne prosessen er hygiene og sertifikater. Kan ikke tatovørene vise frem at de har vært på kurs feks på Rikshospitalet, at de har fagbrev eller andre tilsvarende kurs, eller om lokalet ikke er rent, utstyret ikke sterilisert på korrekt måte, prisen er for god til å være sann, og de tilbyr pakkeløsninger (ingen seriøse aktører gjør det), styr unna.

Du vurderer vel ikke å gå med på dette..? Hvor gammel er du?

Jeg har en liten tatovering på hver arm, eget motiv jeg har tegnet selv. Tror jeg betalte 2500 kr. Og jeg er NØYE hva gjelder kurs, hygiene og omdømme på studioet. Går ikke til lugubre sånne lokale sjapper eller annet som virker småshady. Du får det du betaler for, og du skal være klar over at dersom utstyret som brukes til å legge blekk under huden din ikke er rent nok kan du få alvorlige infeksjoner og ende opp med et lengre sykehusopphold. Du kan få en tatovering som renner ut, blir stygg, og gir deg mye smerter, og kan de ikke hva de driver med kan det hende de stikker for dypt eller for overfladisk.. Fallgruvene innenfor denne bransjen er mange, og derfor er det så viktig at man som potensiell kunde gjør research, har en klar formening om hva man vil tatovere, hvor og eventuelt hvorfor - det du tatoverer på deg får du ikke angret på senere. Og selv om det i dag finnes ymse laserbehandlinger som til en viss grad kan fjerne noe, er det på langt nær alt som kan fjernes. Disse behandlingene er for øvrig svært dyre, potensielt smertefulle, og du sparer mye tid, penger og smerte på å være kritisk og bevisst før du i det hele tatt vurderer å tatovere deg.

Så om du vil ha tatovering, pass på å velge et motiv, en størrelse og en plassering som du tror du kan ville vise frem når du er 30, 40, 50 og 60 år. Da er det kanskje ikke så kult med store tribals, tramp stamps eller navnet på ungdomskjæresten (hver sin smak altså), men du skjønner hva jeg mener. Bruk hodet!

Endret av Strixvaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest canacas

Ikke hørt om slike tilbud før. Jeg har en fast tatovør og vi prater oftest mens hun jobber (med meg) om eventuelle nye ting eller cover-ups. Så sender hun skisser til meg eller jeg sender ting jeg blir inspirert av osv. Prosessen varer derfor i ganske lang tid før det blir noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om slikt. Det er for folk som vil ha tatovering, thats it. Har en bekjent som driver en sjappe og er meget dyktig. Han gir ofte avslag på tatoveringer han vil ha tatovert på andre som er et motiv han har tegnet. Det er ikke Useriøst av sjappa, men noe spesielt. Du bestemmer da selv om du vil gjøre det eller ikke, for min del; ALDRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
På 22. oktober 2016 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Jeg henvendte meg til et ink-studio eller et slags tattoveringstudio og skulle bestille time.
Da ville de to som driver stedet ville gi meg en slags pakkeløsning. Det var et sånt opplegg: Få 3 motiver, betal for to. De skulle bestemme hva man skulle få tatovert.

Et motiv de mente var det rette på skulderen, et motiv på den andre skulderen og et på korsryggen. Alt dette skulle da ha et mønster og en mening som dem selv mente var det riktige og som dem igjen ville bruke til utstilling i sin private sjappe. De kommer da opp med et mønster med en dame, noen nyper med en annen farge enn hva som var "vanlig" og et slags sverd som avsluttet historien helt nederst på ryggen. Sverdet skulle da skinne og gå (litt sånn tredimensjonalt) ut av en på en måte.

Dette ble priset til 2800 kroner, og syntes at selve prisen er grei, men er veldig usikker på motivet og på selve ideen.

Ville dere tatovert dere der? Hva slags pakkeløsning er vanlig, og er det da som regel ta tre betal for to? Hva er vanlig pris? :)
Hvis ja, hvorfor ville dere gjort dette?
Hvis nei, hvorfor ville dere ikke gjort dette?

Help, please? :)

Anonymkode: 71d3f...97b

Hvis dette er sant; Ikke la de utnytte deg til å bli en slags utstillingsdukke. Tatoveringer skal du ha hele livet, for alltid. Velg de motivene du selv ønsker, i den størrelsen du selv ønsker, og ikke tatover etter pris, heller ikke la andre velge motiv og meningen bak motivene for deg. 2800 kr er veldig lite å betale for så mye blekk. Jeg ville aldri ha gått med på den avtalen. 

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...