Gå til innhold

Jeg regner med at dere som vil "hjelpe flyktingene der de er" har meldt dere som bøssebærere i morgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går ut fra at dere som skriker og bærer dere ad med at "man skal hjelpe flyktingene der de er", har meldt dere som frivillige bøssebærere i morgen, slik at dere kan "hjelpe dem der de er"?

Anonymkode: 82f69...0a1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir sendt mer enn nok penger nedover, så tigging på dørene er ikke nødvendig! 

Anonymkode: c0a68...de6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke, Røde Kors bruker jo bare 1/3 av pengene på nærområdene. Resten går til dem som har kommet hit eller er på vei.

Anonymkode: de214...0d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde Kors tar vel det aller meste av pengene selv, og fint lite havner hvor det virkelig er behov for det...

Anonymkode: e3045...8d3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norges Røde brukte i 2008 mer penger på administrasjon enn alle andre hjelpeorganisasjoner. Norsk Folkehjelp var mest effektiv.

Norges Røde Kors bruker langt mer penger på administrasjon og pengeinnkreving enn det mange andre bistandsorganisasjoner gjør. Organisasjonen som bruker pengene mest effektivt, er Norsk Folkehjelp. 

Mens 90 prosent av midlene som blir samlet inn av Norsk Folkehjelp går direkte til bistand, er det den offentlige støtten som redder regnskapet til Norges Røde Kors. I 2008 brukte nemlig organisasjonen mer penger på administrasjon og pengeinnkreving enn det de faktisk klarte å samle inn, ifølge Kapital.

Anonymkode: bda73...50a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røde Kors tar vel det aller meste av pengene selv, og fint lite havner hvor det virkelig er behov for det...

Anonymkode: e3045...8d3

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norges Røde brukte i 2008 mer penger på administrasjon enn alle andre hjelpeorganisasjoner. Norsk Folkehjelp var mest effektiv.

Norges Røde Kors bruker langt mer penger på administrasjon og pengeinnkreving enn det mange andre bistandsorganisasjoner gjør. Organisasjonen som bruker pengene mest effektivt, er Norsk Folkehjelp. 

Mens 90 prosent av midlene som blir samlet inn av Norsk Folkehjelp går direkte til bistand, er det den offentlige støtten som redder regnskapet til Norges Røde Kors. I 2008 brukte nemlig organisasjonen mer penger på administrasjon og pengeinnkreving enn det de faktisk klarte å samle inn, ifølge Kapital.

Anonymkode: bda73...50a

 Takk! Det er flere som får med seg dette!

Jeg gir ikke et rødt øre til røde kors! 

Anonymkode: 06037...c54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens 90 prosent av midlene som blir samlet inn av Norsk Folkehjelp går direkte til bistand, er det den offentlige støtten som redder regnskapet til Norges Røde Kors. I 2008 brukte nemlig organisasjonen mer penger på administrasjon og pengeinnkreving enn det de faktisk klarte å samle inn, ifølge Kapital.

Det er ikke en helt ærlig måte å framstille det på. De får veldig mye i offentlig støtte sammenliknet med hvor mye de samler inn, så de har råd til å drive med veldig mye forskjellig. Da trenger de selvsagt mange flere ansatte enn om de bare skulle drive med det de hadde hatt råd til for pengene de samler inn selv. Selv om man tar hensyn til dette er de likevel fortsatt ganske mye mindre effektive enn Norsk Folkehjelp, som i tillegg er mye bedre til å hjelpe i nærområdene.

Anonymkode: de214...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norges Røde brukte i 2008 mer penger på administrasjon enn alle andre hjelpeorganisasjoner. Norsk Folkehjelp var mest effektiv.

Norges Røde Kors bruker langt mer penger på administrasjon og pengeinnkreving enn det mange andre bistandsorganisasjoner gjør. Organisasjonen som bruker pengene mest effektivt, er Norsk Folkehjelp. 

Mens 90 prosent av midlene som blir samlet inn av Norsk Folkehjelp går direkte til bistand, er det den offentlige støtten som redder regnskapet til Norges Røde Kors. I 2008 brukte nemlig organisasjonen mer penger på administrasjon og pengeinnkreving enn det de faktisk klarte å samle inn, ifølge Kapital.

Anonymkode: bda73...50a

Og det er en av grunne til at jeg ikke gir til den organisasjonen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ut fra at dere som skriker og bærer dere ad med at "man skal hjelpe flyktingene der de er", har meldt dere som frivillige bøssebærere i morgen, slik at dere kan "hjelpe dem der de er"?

Anonymkode: 82f69...0a1

Omtrent like mye som dere som vil ha flyktninger til Norge, tilbringer fritid med å hjelpe innvandrere med å integreres i samfunnet. 

Anonymkode: f223e...311

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Tror du misforstår. Det er snakk om å ta pengene som blir brukt i Norge på "flyktninger"(lottovinnere) og heller bruke de i nærområdene der samme sum hjelper flere mennesker. Har ingenting med å gå som bøssebærer for organisasjoner som tar alle pengene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ut fra at dere som skriker og bærer dere ad med at "man skal hjelpe flyktingene der de er", har meldt dere som frivillige bøssebærere i morgen, slik at dere kan "hjelpe dem der de er"?

Anonymkode: 82f69...0a1

Jeg våger å anta at du er mer oppegående enn at du tror at Rødekors er eneste organisasjonen som det da vil være bra å gi penger til,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sunhands skrev:

Haha, ikke overraskende svar i denne tråden... Å hjelpe dem der de er, har aldri vært annet enn ansvarsfraskrivelse.

Staten pålegger oss et ansvar da de sender penger vi skatter, ut av landet. Da føler jeg at jeg har gjort nok.

Hadde veldedige organisasjoner hatt et annet standpunkt når det kommer til innvandring til Norge, så kunne jeg sikker bidratt. Men jeg gidder ikke støtte organisasjoner som ofte ikke har respekt for landegrenser. 

Norge har ikke noe særskilt ansvar for å ordne opp i verdens problemer. Vi liker å tro det, men sånn er det ikke. Syria er for eksempel et maktspill som Norge ikke har noe innblanding i whatsoever. Et land med et folk som brant norske flagg og angrep ambassaden vår for ikke mange år siden på grunn av noen tegninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
8 minutter siden, Example skrev:

Staten pålegger oss et ansvar da de sender penger vi skatter, ut av landet. Da føler jeg at jeg har gjort nok.

Hadde veldedige organisasjoner hatt et annet standpunkt når det kommer til innvandring til Norge, så kunne jeg sikker bidratt. Men jeg gidder ikke støtte organisasjoner som ofte ikke har respekt for landegrenser. 

Norge har ikke noe særskilt ansvar for å ordne opp i verdens problemer. Vi liker å tro det, men sånn er det ikke. Syria er for eksempel et maktspill som Norge ikke har noe innblanding i whatsoever. Et land med et folk som brant norske flagg og angrep ambassaden vår for ikke mange år siden på grunn av noen tegninger.

Nå er det vel lite regjeringen har brukt utenlands, med tanke på at de sa det var nettopp å hjelpe dem i nærområdene de skulle satse på.

Vi er en del av verden enten vi vil det eller ikke, å tro noe annet er naivt. Det handler ikke om hvem som har ansvar for å rydde opp, men at vi med å gjøre det levelig i flyktningleire og bidra til å bygge opp landene kanskje kan få færre hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...