Gå til innhold

Mister dagpenger hvis de ikke tar seg jobb - endelig


EvaLena

Anbefalte innlegg

Endelig ser det ut som det blir tatt tak i de som suger penger ut av den norske stat. Skal de bo i Norge så får de da jammen meg ta den jobben de får tilbydd. Håper ALLE som er her i landet i dag og ikke minst de som ønsker seg hit får vite dette, desto mindre attraktivt å komme hit som lykkejegere.

Jeg virkelig hater at de skylder på religion og derfor ikke kan jobbe med hva som helst. Jeg er faktisk drittforbannet på de som kommer med slike unnskyldninger, de kan rett og slet pelle seg ut av Norge umiddelbart.

http://www.dagbladet.no/nyheter/nav---dagpengene-stanses-hvis-man-nekter-a-ta-jobb-pa-grunn-avnbspreligion/63975734#_ga=1.239578051.1926439272.1477100376

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol. Står jo også at dette ikke er noe stort problem, som uttalt fra NAV. Mest av alt er jo dette en av de sedvanlige avledningsmanøvrene for høyrevridde, som også kan ramme nordmenn, som f. eks. har vansker for å flytte å ta ny jobb, og som dermed vil stå på bar bakke. 

Med sånne unnskyldninger reduseres velferdsstaten bit for bit, mens man ikke gjør noe med det egentlige problemet, som er innvandring fra store deler av verden, samt arbeidsinnvandring fra Øst-Europa. Snakk om å behandle symptomet og ikke det underliggende problemet. Men dette er en ønsket utvikling der man bruker masse avledningsmanøvre som argumentasjon for å avvikle velferdsstaten. 

Anonymkode: 7af7e...4d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
3 timer siden, EvaLena skrev:

Endelig ser det ut som det blir tatt tak i de som suger penger ut av den norske stat. Skal de bo i Norge så får de da jammen meg ta den jobben de får tilbydd. Håper ALLE som er her i landet i dag og ikke minst de som ønsker seg hit får vite dette, desto mindre attraktivt å komme hit som lykkejegere.

Jeg virkelig hater at de skylder på religion og derfor ikke kan jobbe med hva som helst. Jeg er faktisk drittforbannet på de som kommer med slike unnskyldninger, de kan rett og slet pelle seg ut av Norge umiddelbart.

http://www.dagbladet.no/nyheter/nav---dagpengene-stanses-hvis-man-nekter-a-ta-jobb-pa-grunn-avnbspreligion/63975734#_ga=1.239578051.1926439272.1477100376

Dette var virkelig gode nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ingen som får jobb fordi NAV har funnet en til dem så selvsagt er det sjelden noen sier nei til det. Man skal i teorien søke selv også, men det er ikke vanskelig å formulere søknadene slik at ikke man får jobben. Ut fra noen av de søknadene jeg har sett på min forrige arbeidsplass virker det heller ikke som NAV gjør noen som helst sjekk av søknadene som blir sendt. Noen skrev praktisk talt rett ut at de egentlig ikke hadde så lyst til å jobbe, men hvis vi kom med et veldig godt tilbud kunne de vurdere det.

Anonymkode: 87c8f...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash. Selv om nav sier du kan jobbe et sted så må du gjennom et intervju sammen med en haug av folk med høyere utdanning og mere erfaring. Nav kan ikke bare gi folk jobben. Var naver i over to år (og mistet derfor støtten), selv om jeg sa ja til alle jobbene og kursene de foreslo til meg, og søkte på minst 5 jobber i uka.

Hadde det vært bare bare å få seg en jobb så hadde jo nesten ingen vært navere. Det er vel ingen som vil være så lavt nede.

Anonymkode: f58b3...a40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten ingen som får jobb fordi NAV har funnet en til dem så selvsagt er det sjelden noen sier nei til det. Man skal i teorien søke selv også, men det er ikke vanskelig å formulere søknadene slik at ikke man får jobben. Ut fra noen av de søknadene jeg har sett på min forrige arbeidsplass virker det heller ikke som NAV gjør noen som helst sjekk av søknadene som blir sendt. Noen skrev praktisk talt rett ut at de egentlig ikke hadde så lyst til å jobbe, men hvis vi kom med et veldig godt tilbud kunne de vurdere det.

Anonymkode: 87c8f...b23

Det er da ikke nav sin jobb å sitte å sjekke folks søknader og cver. Det har de ikke kapasitet til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal de forstår at det er nesten umilg å integreres når deres mannfolk undertrykker dem totalt? Ikke lar dem får utdannelse eller leve som de andre kvinner i samfunnet.  Det er mannfolk som skal rehabiliteres samtidig om hvilken rettigheter kvinner som kommer hit her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ruccula skrev:

Det er da ikke nav sin jobb å sitte å sjekke folks søknader og cver. Det har de ikke kapasitet til.

Det er bare å ansette flere for noen av pengene de sparer på å slippe å gi støtte til snyltere.

Anonymkode: 87c8f...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Newsflash. Selv om nav sier du kan jobbe et sted så må du gjennom et intervju sammen med en haug av folk med høyere utdanning og mere erfaring. Nav kan ikke bare gi folk jobben. Var naver i over to år (og mistet derfor støtten), selv om jeg sa ja til alle jobbene og kursene de foreslo til meg, og søkte på minst 5 jobber i uka.

Hadde det vært bare bare å få seg en jobb så hadde jo nesten ingen vært navere. Det er vel ingen som vil være så lavt nede.

Anonymkode: f58b3...a40

Signerer denne. Er over 30 år og har hull i CV. Alle studenter og unge folk, til og med mennesker innad i EØS får jobbe før meg. Nå får vel også innvandrere også jobben før meg pga bedriftene vil være solidarisk. Mange kvinner får også disse ufaglærte jobbene før meg pga kvinner passer bedre inn i service yrker tydligvis. 

Vi bør uansett ta oss av de nordmenn i landet vårt som vil jobbe 110%, jeg har gått arbeidsledig i 6 år nå med bare mindre sommerjobber. Det holder ikke at jeg ikke kan få en sjanse til. Skal jeg ta av skattebetalerenes penger pga folk fra 3. generasjonsland eller EØS skal ha jobben før meg? Er så sinna du skulle visst. For et system.

Anonymkode: 5a582...112

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nav har jeg blitt sendt ut i 2 jobber. En avklareringsbedrift som jeg fikk streng beskjed fra CV-kurs skolen om å ikke ta med på CV'en som erfaring. En jobb der jeg jobbet helt gratis i 2 mnd så ble jeg sagt opp uten noe annen grunn enn at de ikke kunne ansette flere (mens jeg arbeider der de 2mnd så ansatter de en ung student på 17 år med mindre erfaring enn meg)... du vil ikke tro hva jeg har sett av utnyttelse og dritt. 6 år uten arbeid, jeg søker men får ikke svar engang. En utlending som ikke kan norsk han blir dradd inn i norske bedrifter pga solidaritetsplikt.

 

Anonymkode: 5a582...112

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva som menes. Nav kan ikke tilby jobber. Hvilke situasjoner siktes det til her? Jeg gikk på dagpenger en stund og fikk et brev med forslag til jobber jeg kunne søke på. Men det var ingen som sjekket om jeg søkte på dem. Jeg ble sendt på jobbkurs. Kanskje slike tilbud kommer senere om man går veldig lenge arbeidsledig?

Er litt interessant da. Betyr dette at veganere kan bli tvunget til å jobbe på slakteri for eks? Har egentlig aldri tenkt over det.

Eller menes det AAP eller andre støtter?

Anonymkode: 14d8e...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne. Er over 30 år og har hull i CV. Alle studenter og unge folk, til og med mennesker innad i EØS får jobbe før meg. Nå får vel også innvandrere også jobben før meg pga bedriftene vil være solidarisk. Mange kvinner får også disse ufaglærte jobbene før meg pga kvinner passer bedre inn i service yrker tydligvis. 

Vi bør uansett ta oss av de nordmenn i landet vårt som vil jobbe 110%, jeg har gått arbeidsledig i 6 år nå med bare mindre sommerjobber. Det holder ikke at jeg ikke kan få en sjanse til. Skal jeg ta av skattebetalerenes penger pga folk fra 3. generasjonsland eller EØS skal ha jobben før meg? Er så sinna du skulle visst. For et system.

Anonymkode: 5a582...112

Dette sliter jeg med å tro 

Har du flyttet på deg? Søkt utenfor fylket ditt ? Prøvd alt av nettverk? Levert søknaden selv? Jeg klarer ikke å tro at en person i Norge kan være uten jobb i 6 år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jessica skrev:

Dette sliter jeg med å tro 

Har du flyttet på deg? Søkt utenfor fylket ditt ? Prøvd alt av nettverk? Levert søknaden selv? Jeg klarer ikke å tro at en person i Norge kan være uten jobb i 6 år 

Jeg gjør alt riktig og har ikke engang fått svar på mine søknader, søkt i 2 år og har relevant erfaring og utdanning i jobbene jeg søker. Forundrer meg ikke om jeg går slik i 4 år til og ender opp som AB over her. 

Anonymkode: 9288f...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, EvaLena skrev:

Endelig ser det ut som det blir tatt tak i de som suger penger ut av den norske stat. Skal de bo i Norge så får de da jammen meg ta den jobben de får tilbydd. Håper ALLE som er her i landet i dag og ikke minst de som ønsker seg hit får vite dette, desto mindre attraktivt å komme hit som lykkejegere.

Jeg virkelig hater at de skylder på religion og derfor ikke kan jobbe med hva som helst. Jeg er faktisk drittforbannet på de som kommer med slike unnskyldninger, de kan rett og slet pelle seg ut av Norge umiddelbart.

http://www.dagbladet.no/nyheter/nav---dagpengene-stanses-hvis-man-nekter-a-ta-jobb-pa-grunn-avnbspreligion/63975734#_ga=1.239578051.1926439272.1477100376

Synes du kategoriserer en hel gruppe her. Det finnes veldig manhe forskjellige innvandrere som det finnes nordmenn. Men det er jo alltids greit å ha noen å skylde på...

Anonymkode: 45054...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes du kategoriserer en hel gruppe her. Det finnes veldig mange forskjellige innvandrere som det finnes forskjellige nordmenn. Men det er jo alltids greit å ha noen å skylde på...

Anonymkode: 45054...2ba

*rettelse.

Gå inn i deg selv ts, med din sort-hvite fordømmelse over en hel gruppe.

Anonymkode: 45054...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, EvaLena skrev:

Endelig ser det ut som det blir tatt tak i de som suger penger ut av den norske stat. Skal de bo i Norge så får de da jammen meg ta den jobben de får tilbydd. Håper ALLE som er her i landet i dag og ikke minst de som ønsker seg hit får vite dette, desto mindre attraktivt å komme hit som lykkejegere.

Jeg virkelig hater at de skylder på religion og derfor ikke kan jobbe med hva som helst. Jeg er faktisk drittforbannet på de som kommer med slike unnskyldninger, de kan rett og slet pelle seg ut av Norge umiddelbart.

http://www.dagbladet.no/nyheter/nav---dagpengene-stanses-hvis-man-nekter-a-ta-jobb-pa-grunn-avnbspreligion/63975734#_ga=1.239578051.1926439272.1477100376

Problemet er nok blitt større etter at vi fikk flere innvandrere til landet og at en del skylder på religion i forhold til hvilke jobber de kan ta.

MEN det er ikke noe nytt fenomen at mange. både før og nå, finner masse unnskyldninger for å ikke jobbe men heller gå på trygd. Og det gjelder sannelig ikke bare utlendinger.

 

Anonymkode: 23ac2...261

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne. Er over 30 år og har hull i CV. Alle studenter og unge folk, til og med mennesker innad i EØS får jobbe før meg. Nå får vel også innvandrere også jobben før meg pga bedriftene vil være solidarisk. Mange kvinner får også disse ufaglærte jobbene før meg pga kvinner passer bedre inn i service yrker tydligvis. 

Vi bør uansett ta oss av de nordmenn i landet vårt som vil jobbe 110%, jeg har gått arbeidsledig i 6 år nå med bare mindre sommerjobber. Det holder ikke at jeg ikke kan få en sjanse til. Skal jeg ta av skattebetalerenes penger pga folk fra 3. generasjonsland eller EØS skal ha jobben før meg? Er så sinna du skulle visst. For et system.

Anonymkode: 5a582...112

Jeg tror det viktigste er å vise ståpå-vilje og ikke være så kresen. Det er masse jobber om du leter litt etter, muligens ikke kremjobber, men de er der ;) 

Anonymkode: 4807a...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du kategoriserer en hel gruppe her. Det finnes veldig manhe forskjellige innvandrere som det finnes nordmenn. Men det er jo alltids greit å ha noen å skylde på...

Anonymkode: 45054...2ba

Nå var det ikke jeg som skrev den artikkelen jeg viste til, bare for å si ifra.

Samtidig er det vel ikke helt ukjent at mange som kommer hit til Norge ikke gidder å integrere seg og få seg jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, EvaLena skrev:

Endelig ser det ut som det blir tatt tak i de som suger penger ut av den norske stat. Skal de bo i Norge så får de da jammen meg ta den jobben de får tilbydd. Håper ALLE som er her i landet i dag og ikke minst de som ønsker seg hit får vite dette, desto mindre attraktivt å komme hit som lykkejegere.

Jeg virkelig hater at de skylder på religion og derfor ikke kan jobbe med hva som helst. Jeg er faktisk drittforbannet på de som kommer med slike unnskyldninger, de kan rett og slet pelle seg ut av Norge umiddelbart.

http://www.dagbladet.no/nyheter/nav---dagpengene-stanses-hvis-man-nekter-a-ta-jobb-pa-grunn-avnbspreligion/63975734#_ga=1.239578051.1926439272.1477100376

Er da overvekt av utlendinger i jobber folk ikke vil ha, som hotellarbeidere, vaskejobber, taxisjåfører, jobb på kebabsjapper o.l. Mitt inntrykk er heller at det er oss Nordmenn som er mest vrangvillig til å ta drittjobber mens utlendinger tar dem...

Så du sitter i glassbur med store stener nå, ikke kaste for hardt med skytset da det kan slå tilbake mot deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, made4u skrev:

Er da overvekt av utlendinger i jobber folk ikke vil ha, som hotellarbeidere, vaskejobber, taxisjåfører, jobb på kebabsjapper o.l. Mitt inntrykk er heller at det er oss Nordmenn som er mest vrangvillig til å ta drittjobber mens utlendinger tar dem...

Så du sitter i glassbur med store stener nå, ikke kaste for hardt med skytset da det kan slå tilbake mot deg selv.

Jeg sitter ikke å kaster stein i glasshus. Jeg har jobbet siden jeg var 16 og skal gjøre det i mange år til.

Uansett hva du måtte mene, så er det mange innvandrere som ikke har noen jobb. Mange av de rett og slett gidder ikke eller skylder på religion og andre tullete ting. Det er de som ikke gidder å yte noe til livets opphold jeg er imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...