Gå til innhold

FORDOMMER


Gjest Timaras

Anbefalte innlegg

Jeg mener at fordommer fordommer, men alle har dem. På en annen side, kan jo fordommer endre seg i møte med mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timaras
6 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg mener at fordommer fordommer, men alle har dem. På en annen side, kan jo fordommer endre seg i møte med mennesker. 

Fordommer av noe slag har vi alle.

Noen kommer sterkere  frem en andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
6 timer siden, Mari Y skrev:

Litt lettere. Men har heller problemer med dem som hetser, stalker, mobber, osv, over nett. 

Men at man kanskje tør å si noe mer, synes jeg ikke trenger være galt. Bare man ikke slenger rundt seg, eller legger ut informasjon om andre over nettet. 

Sannheten er bedre en en løgn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en fordom som jeg har. Og det er når mennesker som ikke eier selvinnsikt til å skjønne at de selv kan være årsaken til at en hendelse oppstår. For ingen er feilfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jaikkesant skrev:

Sannheten er bedre en en løgn.

 

Kommer hvel ann på hva det gjelder. Hvis folk blir fort sinna, er det enkelte temaer man bør styre unna, har jeg erfart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lambigirl skrev:

Jeg kom på en fordom som jeg har. Og det er når mennesker som ikke eier selvinnsikt til å skjønne at de selv kan være årsaken til at en hendelse oppstår. For ingen er feilfri :)

Hvor ofte gjør ikke mange av oss det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timaras
11 minutter siden, Mari Y skrev:

Kommer hvel ann på hva det gjelder. Hvis folk blir fort sinna, er det enkelte temaer man bør styre unna, har jeg erfart. 

Blir fort sinna  Da vet man at man traff sannheten.☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvor ofte gjør ikke mange av oss det?

Godt spørsmål.

Vi vil jo fremstå med et positivt inntrykk for mennesker vi treffer i  hverdagen vi ikke kjenner så godt. Og ingen vil ta frem sine negative sider i møte med andre mennesker som vi ikke kjenner så godt. For de vi kjenner godt kjenner også til våre svake sider. Og det er ingen problem å innrømme at vi tar feil.

Men det finnes noen som aldri har selvinnsikt til å si at de har gått for langt. Eller unnskyld dette var min feil.

Jeg vet at jeg feiler i hverdagen. Og det har jeg ingen problemer med å innrømme til mennesker jeg treffer. Men på et nettforum som kg. er det ingen som kjenner oss. For ingen vet hvem som sitter bak tastaturet og skriver. Terskelen for å innrømme feil er høyere på nettet enn irl tror jeg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
1 minutt siden, Lambigirl skrev:

Godt spørsmål.

Vi vil jo fremstå med et positivt inntrykk for mennesker vi treffer i  hverdagen vi ikke kjenner så godt. Og ingen vil ta frem sine negative sider i møte med andre mennesker som vi ikke kjenner så godt. For de vi kjenner godt kjenner også til våre svake sider. Og det er ingen problem å innrømme at vi tar feil.

Men det finnes noen som aldri har selvinnsikt til å si at de har gått for langt. Eller unnskyld dette var min feil.

Jeg vet at jeg feiler i hverdagen. Og det har jeg ingen problemer med å innrømme til mennesker jeg treffer. Men på et nettforum som kg. er det ingen som kjenner oss. For ingen vet hvem som sitter bak tastaturet og skriver. Terskelen for å innrømme feil er høyere på nettet enn irl tror jeg. 

 

Er den?

Hmm.

Feilfri er ingen. Hvorfor nekte for det?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jaikkesant skrev:

Er den?

Hmm.

Feilfri er ingen. Hvorfor nekte for det?😊

Jeg tror det.

Se på diskusjonene rundt om kring på kg. Temperaturene kan koke heftig på tråder som handler om samfunn, politkk og innvandring. Men det er sjelden noen som legger seg flate og sier at de tok feil under disse diskusjonene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
8 minutter siden, Lambigirl skrev:

Jeg tror det.

Se på diskusjonene rundt om kring på kg. Temperaturene kan koke heftig på tråder som handler om samfunn, politkk og innvandring. Men det er sjelden noen som legger seg flate og sier at de tok feil under disse diskusjonene.

 

For å vær ærlig

 Så leser jeg ikke de diskusjoneneste om innvandring og politikk. For er det 2 ting som er sikkert så et det at det er like mange meninger som mennesker som diskuterer det.. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg mener at fordommer fordommer, men alle har dem. På en annen side, kan jo fordommer endre seg i møte med mennesker. 

Der drepte du diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...