Gå til innhold

Endrer du mening om hun har blitt voldtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke blitt sammen med henne. Det er en sjanse for at voldtekten var oppdiktet, og at hun brukte det for å ta hevn eller noe slikt.

Anonymkode: 3c1f9...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Minesveiper skrev:

Nei, jeg synes ikke det er ekkelt. Hvorfor skal en dame få et negativt "stempel" over seg når hun ikke har gjort noe galt? 

Dersom det blir kommunisert tidlig er det egentlig lettere for oss for da kan man ta hensyn til det. 

Tror svært mange har problemer med å kommunisere slikt tidlig nettopp p.g.a. holdninger som TS overhørte. Det er ikke lett å vite hvordan slike issues håndteres av ny partner. Tror likevel de litt oppegående mannfolka raskt merker om jenta har opplevd ting som krever visse hensyn. Det er ikke alltid nødvendig å måtte kommunisere så mye rundt det tidlig i forholdet, det bør være opp til jenta. Og ofte går ting seg til når forholdet ikke lenger er så nytt og man kan slappe av og ikke være så usikker.

Anonymkode: 54634...e8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke blitt sammen med henne. Det er en sjanse for at voldtekten var oppdiktet, og at hun brukte det for å ta hevn eller noe slikt.

Anonymkode: 3c1f9...8d3

Ja, den sjansen tror du vel er høyst reell for alle de jentene der ute som har mot til å fortelle sine historier om voldtekt. Sånne som deg burde uansett ikke bli sammen med noen - voldtatt eller ei!

Anonymkode: 54634...e8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den sjansen tror du vel er høyst reell for alle de jentene der ute som har mot til å fortelle sine historier om voldtekt. Sånne som deg burde uansett ikke bli sammen med noen - voldtatt eller ei!

Anonymkode: 54634...e8b

Ja, mange bruker nok voldtekt for oppmerksomhet eller hevn. Det har vært en del saker om det i media, og heldigvis har noen fått straffr for det. Men vi er nødt til å dømme disse strengere.

Anonymkode: 3c1f9...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mange bruker nok voldtekt for oppmerksomhet eller hevn. Det har vært en del saker om det i media, og heldigvis har noen fått straffr for det. Men vi er nødt til å dømme disse strengere.

Anonymkode: 3c1f9...8d3

Hvis du seriøst tror at mange bruker voldtekt for oppmerksomhet eller hevn tenker jeg du bør begynne å undersøke fakta. Det er faktisk mange som reelt har opplevd voldtekt. Jeg finner det overraskende at du velger å mistro alle på bakgrunn av at i beste fall en promille av andelen lyver. Du er faen ikke sann!

Anonymkode: 54634...e8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror svært mange har problemer med å kommunisere slikt tidlig nettopp p.g.a. holdninger som TS overhørte. 

Anonymkode: 54634...e8b

Det handler også om at man trenger å føle seg trygg på mannen før man tørr og har lyst til å åpne seg om det.

Det er ikke lett å vite hvordan slike issues håndteres av ny partner. Tror likevel de litt oppegående mannfolka raskt merker om jenta har opplevd ting som krever visse hensyn. Det er ikke alltid nødvendig å måtte kommunisere så mye rundt det tidlig i forholdet, det bør være opp til jenta. Og ofte går ting seg til når forholdet ikke lenger er så nytt og man kan slappe av og ikke være så usikker.

Anonymkode: 54634...e8b

Det er ikke alltid så lett å merke, faktisk. Greien er at det skal veldig lite til for å tråkke feil med en som har opplevd noe traumatisk. Det er lett for å si noe som sårer uten at man er klar over det. Det kommer selvfølgelig ann på damen og hvor følsom hun er, men man trår mer varsomt når man vet hva hun har opplevd. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror svært mange har problemer med å kommunisere slikt tidlig nettopp p.g.a. holdninger som TS overhørte. Det er ikke lett å vite hvordan slike issues håndteres av ny partner. Tror likevel de litt oppegående mannfolka raskt merker om jenta har opplevd ting som krever visse hensyn. Det er ikke alltid nødvendig å måtte kommunisere så mye rundt det tidlig i forholdet, det bør være opp til jenta. Og ofte går ting seg til når forholdet ikke lenger er så nytt og man kan slappe av og ikke være så usikker.

Anonymkode: 54634...e8b

Jeg bryr meg ikke om å belage mennesker som har slike holdninger, ergo hadde ikke deres holdning til det vært vektlagt hvis jeg hadde blitt voldtatt. Det er jo mennesker som har bedre holdninger enn som så som skal vektlegges og brukes tid på, ikke de som har dårlig holdning til det. Så like greit å si det, så bruker man ikke tid på noen som ikke er bra.

Anonymkode: b9b60...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minesveiper skrev:

Det handler også om at man trenger å føle seg trygg på mannen før man tørr og har lyst til å åpne seg om det.

Det er ikke alltid så lett å merke, faktisk. Greien er at det skal veldig lite til for å tråkke feil med en som har opplevd noe traumatisk. Det er lett for å si noe som sårer uten at man er klar over det. Det kommer selvfølgelig ann på damen og hvor følsom hun er, men man trår mer varsomt når man vet hva hun har opplevd.

Synes du viser flotte holdninger!! Det jeg mener er bare at det ikke alltid er så lett å være åpen om disse tingene, ihvertfall ikke i starten (når usikkerheten og eventuelle issues muligens er størst). De som freaker mest ut merker dere det nok på, men helt riktig at mange klarer å skjule problematikken rundt dette godt. Det er uansett bra å se at det finnes menn der ute med dine holdninger til tross for andre rare vesener som avdekker sin inkompetanse på temaet i samme tråden...

Anonymkode: 54634...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du seriøst tror at mange bruker voldtekt for oppmerksomhet eller hevn tenker jeg du bør begynne å undersøke fakta. Det er faktisk mange som reelt har opplevd voldtekt. Jeg finner det overraskende at du velger å mistro alle på bakgrunn av at i beste fall en promille av andelen lyver. Du er faen ikke sann!

Anonymkode: 54634...e8b

Det har vært saker om det i media. Hvis en jenta sier hun har blitt voldtatt er sjansne større for at hun er ena vd e jentene som lyver om dette.

Anonymkode: 3c1f9...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg forutsa ble min kommentar kasta ut.

Men det er greit siden jeg så minst 6 som var enige med meg. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Silfen skrev:

Du synser jo selv i innlegget ditt over.  Ikke alle som har opplevd voldtekt sliter. 

Det tror jeg dem gjør jo, men noen er nok flinkere til å skjule det og håndterer nok opplevelsen bedre enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, made4u skrev:

Det tror jeg dem gjør jo, men noen er nok flinkere til å skjule det og håndterer nok opplevelsen bedre enn andre.

De fleste mennesker sliter med noe. 

Anonymkode: 0e3b5...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, made4u skrev:

Det tror jeg dem gjør jo, men noen er nok flinkere til å skjule det og håndterer nok opplevelsen bedre enn andre.

Jeg har iallfall aldri slitt med noe som helst.  Ikke alle reagerer likt vet du og ikke alle voldtekter er grove.  Og jeg vet av samtaler at flere er som meg. Den offerrollen du automatisk ilegger meg og de som er som meg syns jeg er verre enn voldtekten,  for MIN del.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 1.49, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke!!! Ville tatt vare på henne.

Anonymkode: 04e01...d38

Støtter innlegget 100%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det er veldig mange fordommer her! Jeg har selv blitt voldtatt for en del år siden, men jeg trenger ikke barnevakt og noen til å passe på meg. Jeg sliter heller ikke med nærhet og sex. Hadde jeg ikke informert nåværende kjæreste om det så hadde han sikkert aldri gjettet det engang. Jeg slet jo selvfølgelig en stund etterpå, men etter rettsak har jeg begravet det og lagt det bak meg. 

Anonymkode: 91a98...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...