Gå til innhold

Endrer du mening om hun har blitt voldtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at dere vil tenke at det er en dårlig idé å bli sammen med noen som har blitt voldtatt?  At det er ekkelt? 

Anonymkode: 3cdef...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig ikke!!! Ville tatt vare på henne.

Anonymkode: 04e01...d38

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issues er aldri positivt, men alle har noen. Så til syvende og sist handler det om hvordan man forholder seg til dem, om man eier dem, eller om det kommer til å legge mange begrensninger. 

Anonymkode: 15b55...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at dere vil tenke at det er en dårlig idé å bli sammen med noen som har blitt voldtatt?  At det er ekkelt? 

Anonymkode: 3cdef...f06

Nei, tenker selvsagt ikke at du er ekkel. Men tenker at jeg gjerne skulle hatt tak i han som gjorde det.

Jeg skal innrømme at jeg ville tenkt på om du kom til å få varige, store problemer med nærhet. Vet det er egoistisk, men trist hvis hun nærmest kryper sammen om jeg tar i henne.

Anonymkode: 888f0...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at dere vil tenke at det er en dårlig idé å bli sammen med noen som har blitt voldtatt?  At det er ekkelt? 

Anonymkode: 3cdef...f06

Synes synd på dem som er blitt det, kjenner personlig noen som er blitt det i veldig nær omgangskrets.

Ville ikke synes det var ekkelt å bli sammen med noen som er voldtatt, er ikke hennes feil det. Når det er sagt så ville jeg nok ikke blitt sammen med ei som er voldtatt, det ville føltes såpass krevende og jeg ville vært så usikker på hva hun følte for seksuell nærhet at det ville vært vesentlig enklere med ei som ikke var det, dog hadde jeg ikke droppet noen dersom det hadde kommet opp etter at ett forhold hadde vart en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at dere vil tenke at det er en dårlig idé å bli sammen med noen som har blitt voldtatt?  At det er ekkelt? 

Anonymkode: 3cdef...f06

Det er ikke et utgangspunkt at det er ekkelt, men det kan medføre vanskeligheter med nærhet, som kan skape urettferdige situasjoner for begge to. Vansker med nærhet o.l. Men jeg ville ikke tenkt at det var ekkelt på noen måter. Jeg hadde ønsket å ta vare på ei som var såret, men er ikke dummere enn at jeg skjønner at PTSD kan stikke kjepper i hjulene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annenhver person har jo blitt utsatt for overgrep eller voldtekt. Det er sykt :( :icon_frown:

Anonymkode: b9b60...98b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Annenhver person har jo blitt utsatt for overgrep eller voldtekt. Det er sykt :( :icon_frown:

Anonymkode: b9b60...98b

Betviler jeg sterkt!!

Å synse etter eget forgodbefinnende blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er man ikke ekkel. Jeg ble voldtatt over flere år, av min far da jeg var barn. Jeg er ikke ekkel. Min far er veldig ekkel. Nå er jo ikke dette noe jeg forteller i starten av et forhold. Og jeg har ingen problemer med sex eller nærhet. Jeg har heller aldri opplevd at en mann, går eller synes jeg er ekkel da jeg forteller det. 

Anonymkode: 567ca...1f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke!!! Ville tatt vare på henne.

Anonymkode: 04e01...d38

Nettopp. ☺

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å såre noen, det er overhodet ikke hensikten, så må jeg nesten svare at ja, det kan potensielt trekke veldig ned. Vi blir tross alt hele tiden fortalt hvor grusomt det er å bli utsatt for voldtekt, at det er et "nestendrap" og at man sliter voldsomt med det resten av livet. Med dette i bakhodet er det klart at de fleste varsellamper vil begynne å blinke om jeg får vite at hun har blitt voldtatt, selv om det ikke trenger å være en dealbreaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært en dealbreaker. Samtidig ville jeg vært veldig bevisst på at kunne blitt en utfordring. Det er en traumatisk opplevelse, og reaksjonsmønstre kan variere kraftig. Det hadde vært viktig for meg å sette seg ned med henne for å snakke åpent om grenser og evt triggerpunkter. Jeg vet slikt kan være veldig vanskelig for en som har vært igjennom slikt, men viktig for meg at jeg ikke drar opp gamle vonde minner under sex. Og jeg hadde nok vært ekstra forsiktig frem til jeg visste mer om hvordan dette fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri blitt sammen med en jente som sa hun har vært voldtatt. Hun bør holde det for seg selv.

Anonymkode: 81cdf...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kunne aldri blitt sammen med en jente som sa hun har vært voldtatt. Hun bør holde det for seg selv.

Anonymkode: 81cdf...7ad

Hva faen er det som feiler deg?!

Anonymkode: 04e01...d38

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen er det som feiler deg?!

Anonymkode: 04e01...d38

Jeg er sjokkert!! Admin burde bare fjerne denne tråden fu faen noe så usmakelig har jeg ikke sett på lenge!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på grunn av det? Selvfølgelig ikke, men hvis hun sliter veldig psykisk så kan det jo bli et problem.

Anonymkode: 7261e...32f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første er man ikke ekkel. Jeg ble voldtatt over flere år, av min far da jeg var barn. Jeg er ikke ekkel. Min far er veldig ekkel. Nå er jo ikke dette noe jeg forteller i starten av et forhold. Og jeg har ingen problemer med sex eller nærhet. Jeg har heller aldri opplevd at en mann, går eller synes jeg er ekkel da jeg forteller det. 

Anonymkode: 567ca...1f1

Takk for svaret 😊 jeg synes ikke dette men overhørte dette og tok det tunkt igår og er på en runde med unnskyldninger nå fordi det ble formulert jækelig dårlig og støtende. Unnskyld! 

Anonymkode: 3cdef...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, tenker selvsagt ikke at du er ekkel. Men tenker at jeg gjerne skulle hatt tak i han som gjorde det.

Jeg skal innrømme at jeg ville tenkt på om du kom til å få varige, store problemer med nærhet. Vet det er egoistisk, men trist hvis hun nærmest kryper sammen om jeg tar i henne.

Anonymkode: 888f0...3f4

Takk for svaret 😊 

Anonymkode: 3cdef...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Nei, jeg synes ikke det er ekkelt. Hvorfor skal en dame få et negativt "stempel" over seg når hun ikke har gjort noe galt? 

Dersom det blir kommunisert tidlig er det egentlig lettere for oss for da kan man ta hensyn til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, made4u skrev:

Betviler jeg sterkt!!

Å synse etter eget forgodbefinnende blir for dumt.

Du synser jo selv i innlegget ditt over.  Ikke alle som har opplevd voldtekt sliter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...