Gå til innhold

Hvorfor gidder kvinner å gå i høye hæler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hever antrekket og man får en fin figur. Når jeg først bruker heler bruker jeg tykk hel og litt tykk platå. Det hjelper også med slike "pute-såler". 

Anonymkode: 9b066...f3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gidder fordi det gjør meg høy   (1,84 cm) , fordi det gjør at beina mine ser enda lengre og slankere ut og fordi det gir meg bedre holdning.  Hemmeligheten er å ikke bruke høyere hæler enn 7-8 cm.  Det er mye lettere å gå på 8 cm hæler enn de på 10 cm.  Et fantastisk antrekk blir ødelagt om man bruker flate sko!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke behagelig og kan være vondt for føttene og ryggen. Kan jo forstå at man vil bruke det i selskap for å være fin, men ellers? 

Anonymkode: 2a421...6c9

Fordi homofile moteskapere har overbevist kvinner om at de må lide for skjønnheten.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 23.00, Tash skrev:

Det finnes høyhælte sko som er meget behagelige å gå med. Og når man pynter seg - hverdags eller fest - så kan dette være prikken over i´en til å føle seg skikkelig flott. Er jo viktig å kunne gå skikkelig i de, da.. Personlig synes jeg det er feminint med høyhælte sko pga følelse, kroppsholdning, kontrast til mann osv.
Men for all del, føler meg også flott med flate sko. Alt til sitt bruk etter humør :)

Enig der! Det finnes høyhælte sko og støvletter som man nesten ikke merker at man går i. Eller merker forskjell fra lave hæler.

Det finnes noen sko/støvletter som jeg ikke klarer å gå normalt med i høye hæler, og noen som er kjempegode å gå i, og en ikke merker noe til at man går med høye hæler. Det handler om merke, og ikke nødvendigvis så dyrt heller.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. oktober 2016 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke behagelig og kan være vondt for føttene og ryggen. Kan jo forstå at man vil bruke det i selskap for å være fin, men ellers? 

Anonymkode: 2a421...6c9

Nå er det forskjell på sko, og har enkelte høye heler som er utrolig behagelig å langt og lenge i...

Men det gjør jo litt for holdningen når en skal ut blandt folk.

Så enkelt forklart de som bruker høye heler har nok sine grunner likeså de som går med lave sko, og det kommer ann på personen som går i skoene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke behagelig og kan være vondt for føttene og ryggen. Kan jo forstå at man vil bruke det i selskap for å være fin, men ellers? 

Anonymkode: 2a421...6c9

Det kan godt være like behagelig å gå med som andre sko. Og de beste er faktisk bedre å gå med enn f.eks ballerinasko eller sånn der tøysneakers som alle vil gå i.

Jeg får mer vondt i beina og ryggen av de enn jeg får av mine gode høyhælte.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig for meg å stå støtt på beina og føle kontakt med underlaget, jeg har alltid tenkt på meg selv som en dame med god bakkekontakt nemlig, og ikke faen om jeg vil bli sett vraltende nedover bratte nedoverbakker og oppover de samme bratte oppoverbakkene på høye hæler, som medfører at ruta tar meg 30 minutter lenger å gå. Å gå med høya hæler på en rett strekning er nå en ting, men jordkula er som kjent ikke flat. Plutselig dukker det opp en stigning. Terrenget varierer. Jeg foretrekker være en menneskelig firhjulstrekker med solid skotøy, klar for enhver utfordring som innebærer balanse og mobilitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NuckingFutz skrev:

Det er viktig for meg å stå støtt på beina og føle kontakt med underlaget, jeg har alltid tenkt på meg selv som en dame med god bakkekontakt nemlig, og ikke faen om jeg vil bli sett vraltende nedover bratte nedoverbakker og oppover de samme bratte oppoverbakkene på høye hæler, som medfører at ruta tar meg 30 minutter lenger å gå. Å gå med høya hæler på en rett strekning er nå en ting, men jordkula er som kjent ikke flat. Plutselig dukker det opp en stigning. Terrenget varierer. Jeg foretrekker være en menneskelig firhjulstrekker med solid skotøy, klar for enhver utfordring som innebærer balanse og mobilitet.

Samme her! Jeg er for det meste å se i turklær ettersom jeg har hunder som krever trim, og vil helst at etapper skal skje på kortest mulig tid. Også om jeg er i byen eller andre steder uten hundene. Og det er faktisk mulig om man har høye hæler av et merke som har gode sko. 

Jeg vil gå normalt og føle at jeg er stødig, også i høye hæler. Og det kan jeg med høye hæler av rett merke.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg synes jeg ser bedre ut med sko med litt hæl. Velger jeg sko med noen cm hæl velger jeg også klær som ser litt bedre ut og dermed føler jeg meg bedre og penere. Det skal ikke mange cm til heller, kunne aldri gått rundt i 8-10 cm høye hæler til hverdags. Det finnes pene sko med lav hæl, selvfølgelig, men det føles mer casual. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det fascinerende at kvinner ikler seg et plagg som ergonomisk ikke er bra. Forfoten blir skvisa i fronten av skoen, det blir unormalt trykk på fotputen. Alt dette fordi det ser "bra" ut. Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn en fot som har en sko som passer fotens form, men neida, det er i begrenset grad det lages sko hvor forfoten får plass.

Anonymkode: f12fa...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke veldig høye hæler på pensko, for jeg synes de lett blir vonde å gå på over lengre tid. Jeg har funnet noen par som er både pene og komfortable, som bare har 3-4 cm hæl.

Paradoksalt nok er jeg helt forelsket i et par ankelstøvletter med høy (8cm) hæl, som jeg bruker ganske ofte. Hælen er ganske brei og stabil, og skoen gir god støtte, så jeg klarer å gå ganske langt. Jeg føler meg finere med de skoene, for de gjør beina mine penere, rumpa strammere, ryggen rakere og hele meg høyere. 

Anonymkode: 0ee1b...124

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i sko med høye hæler (10-12 cm, sistnevnte med innebygget "platå") nesten hver dag da jeg traff mannen min. Høye hæler gir inntrykk av lenger ben og bedre holdning, da man må gå med rak rygg for å ikke falle over ende :fnise: Mannen min syntes aldri jeg behøvde høye hæler for å se flott ut så jeg droppet de etter hvert. Nå er jeg mor og orker ikke bære små barn mens jeg forsøker å holde balansen på høye hæler (ikke høres det særlig trygt ut heller!) så skoene ligger på loftet. 

Anonymkode: 4af76...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Carine

Eg likar hælar fordi det ser sexy ut, gir ein flott figur med lange bein og eg føler mange ser litt meir sjølvsikre ut. Det er lekkert med ei vakker kvinne i høge hælar, strømpekledde bein og eit tettsittande skjørt - litt av typen sekretær eller forretningskvinne man ser i filmar og seriar. 

Dei gongane eg har noko slikt på føttene sjølv, så er det neppe lika sexy, for hælen er tjukk og behagelig, og eg går ikkje med sko som gjer at eg får smerter i føttene etter kort tid. Men eg brukar det sjeldent lengre, for eg har vore alvorlig sjuk og mista mykje musklar og slikt etter det, så fram til eg får formen tilbake til normalen, så tør eg ikkje gå i noko anna enn boots siden eg er redd for å ramle.

Og fram til det, så er det heldigvis greitt å sjå på andre flotte jenter i hælar 😉 

Det einaste eg reagerer på med bruk av slike sko, er når det er brukt av jenter som skal på fylla. Eg ser liksom for meg at det ikkje er ein god idé å blande lite klede, høge hælar og alkohol. Mogeleg eg berre er for gammal til å skjønne kva "greia" er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/21/2016 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke behagelig og kan være vondt for føttene og ryggen. Kan jo forstå at man vil bruke det i selskap for å være fin, men ellers? 

Anonymkode: 2a421...6c9

Elsker det!

Ikke kjeeempe høye hæler, men liker absolutt å ha litt hæl

Anonymkode: 34e43...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tror denne tråden er startet av en lav mann. Når det er sagt, elsker høye hæler og kjøper dem i hytt og pine, likevel er jeg lat nok til å oftest velge å bruke flate sko (fordi jeg er lat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker å gå i høye heler, men i en travel hverdag blir det ikke så veldig ofte. Cluet er gode sko!! Invister i kvalitet :)

Endret av Torden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi sko med høye heler er jævlig fine og de gir meg det selvtillits boostet når jeg har de på føttene. Føler meg alltid umiddelbart mye mer attraktiv. Føler meg som en skikkelig kvinne med høye heler. Dessuten er jeg også jævlig lav så er deilig å føle seg litt høy en gang i blant.

Bruker det dog bare i spesielle anledninger. Hvis høye heler er ubehagelige, så har du bare ikke funnet teknikken. Jeg syns høye heler var for jævlige å gå med før, men nå som jeg har funnet teknikken for hvordan jeg skal gå med de, så føles alt mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare kvinner som går i høye heler. Det finnes menn som går i det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...