Gå til innhold

Hvorfor gidder kvinner å gå i høye hæler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke behagelig og kan være vondt for føttene og ryggen. Kan jo forstå at man vil bruke det i selskap for å være fin, men ellers? 

Anonymkode: 2a421...6c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det aldri, fordi jeg ønsker å ta vare på føttene mine og ryggen min. Svært mange får store plager (og varige men) av å gå mye med høye heler.

Anonymkode: 8f819...12c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så sjelden med det som overhodet mulig :laugh:

Liker det ikke og synes det er ubehagelig.

Endret av Fireball
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det, og går ikke med hæler som er ubehagelige for hverken føttene eller ryggen. Men alt med måte. Det er ikke bra å gå med det for mye. 

Anonymkode: 4942a...d69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går sævt sjeldent i høye hæler, vondt, ubehagelig, ustødig... Men jeg sliter også med å finne pensko uten hæl/lav hæl som ikke ser ut som noe bestemor ville brukt.

Anonymkode: 3177e...078

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ikke i høye hæler. Vondt og ukomfortabel. Kan godt pynte meg, men høye hæler er ikke "meg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke behagelig og kan være vondt for føttene og ryggen. Kan jo forstå at man vil bruke det i selskap for å være fin, men ellers? 

Anonymkode: 2a421...6c9

Mange gjør det for å bli høyere også. Det er fint i selskap. Skikkelig sexy kan det være. Men det passer ikke til hverdags. Hørt om flere som har ødelagt ryggen og føttene av å gå for mye med høye hæler. Jeg prøvde en gang å med ei venninne sine sko. Jeg falt overende jeg:fnise: Synes det var vondt å gå med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man venner seg til det meste og jeg må innrømme at med høye hæler føler jeg meg så fin! Holdningen blir en helt annen også, men alt med måte. Jeg har et par med så høye hæler at jeg ikke klarer å gå mer enn 5-6 meter i dem, de er veldig lite brukt. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner liker risiko forkledd som forfengelighet. (ett fatalt feiltrinn og ankelen kan knekke og det blir aldri mer høye hæler..)

Anonymkode: 363ea...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes høyhælte sko som er meget behagelige å gå med. Og når man pynter seg - hverdags eller fest - så kan dette være prikken over i´en til å føle seg skikkelig flott. Er jo viktig å kunne gå skikkelig i de, da.. Personlig synes jeg det er feminint med høyhælte sko pga følelse, kroppsholdning, kontrast til mann osv.
Men for all del, føler meg også flott med flate sko. Alt til sitt bruk etter humør :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Fordi kvinner liker risiko forkledd som forfengelighet. (ett fatalt feiltrinn og ankelen kan knekke og det blir aldri mer høye hæler..)

Anonymkode: 363ea...1fa

Jeg har brukket begge anklene (ikke samtidig da) pga høye hæler. Grunnen til dette er nok at jeg har veldig høy vrist og etter disse uhellene, bruker jeg sko med maks hælhøyde på 6cm.

Fatter ikke at noen klarer å gå i slike stylter uten å tryne minst 2 ganger på 5 meter. Ikke er det elegant heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver under på denne. Hvorfor gidder de det? 

Det ser grusomt ubehagelig ut. Ikke er det pent heller. Men jålete. 

En annen ting er at det ofte er så harde såler på de. At de lager en grusom lyd når de går. 

Anonymkode: 2d5bc...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har lyst til å føle meg flott en gang i blant. Det gjør noe med holdningen, og når man føler man ser bra ut ser man jo også mye bedre ut. Jeg syns også det er veldig stas å vise tydelig at jeg er høyere enn kjæresten av og til, og det syns han faktisk også er stas. Han har ikke komplekser for høyden sin og det er en av tingene jeg setter veldig pris på ved ham.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gadd så lenge det å se deilig ut for å tiltrekke meg menn og konkurrere med andre kvinner var viktigere enn å ha det bra selv, dvs fram til jeg ble mor. Fra og med da handlet det mest om å gjøre tilværelsen så behagelig som mulig. Var sliten og hadde hverken lyst eller overskudd til å tenke på hvordan jeg tok meg ut. Hva andre måtte mene om meg hadde ca null betydning. Så ble det vel bare en vane å gå i sko som var behagelige. Tror de høyeste hælene jeg har nå er omtrent 5 cm, og jeg unngår å bruke dem i den grad jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

Fordi noen av oss kan kunsten å gå med skoene. Noen av oss liker skoene. Noen av oss gir blanke i hva andre mener om våre sko.

Og ikke minst: Vi gjør det for å irritere livet av andre ;)

 

Anonymkode: 3041d...120

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går aldri med høye heler fordi jeg liker å ta vare på kroppen min. Syns det er forferdelig klønete og ubehagelig å gå med høye heler. Fikk vondt i ryggen etter en kort stund og frykten for å brekke anklene eller falle over ende var stor

Pynte seg kan man uten å bruke høye heler. Og jeg gidder ikke bruke min tid på ting som er ubehagelig og unødvendig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å bruke høye heler til vanlig, men kan godt bruke 4-5 cm heler for å pynte meg litt. Greit å kunne danse uten å måtte ta av seg skoene og vise blødende gnagsår og deformerte tær :) 

Anonymkode: 7ed9b...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...