Gå til innhold

Trump tilhengere?


stan

Anbefalte innlegg

Opplever Trump tilhengere i Norge å bli sett ned på? 

I tilfelle er ikke det ganske anti demokratisk oppførsel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, og det av flere grunner. Her er to:

1. Politisk uenigheter er like gammelt som politikken. Noen ser ned på MDG, NKP og SV, andre på Demokratene og FrP, eller Trump. Det er fordomsfult, men ikke udemokratisk.

2. Trump stiller ikke til valg i Norge, og hva nordmenn, som generelt sett ikke har stemmerett i USA tenker om en kandidat i USA er ikke en trussel mot demokratiet, verken her eller der.

Anonymkode: 2f9d8...0c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stan skrev:

Opplever Trump tilhengere i Norge å bli sett ned på? 

I tilfelle er ikke det ganske anti demokratisk oppførsel? 

Er ikke du lærer?

Anonymkode: ea164...54d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at propaganda mot Trump florerer i mainstream media som mer eller mindre unisont støtter Hillary Clinton. Selv om ikke akkurat Trump hjelper til med å stoppe sine plumpe utsagn så vil sitatsvindlerne vende og vri på det han sier. De er uten tvil ute etter å klå ham i de aller fleste tilfeller. Den etablerte presse har blitt en for stor antidemokratisk kraft til at vi kan overse det i lengden og de hadde stort sett hatt monopol hvis det ikke hadde oppstått konkurranse fra alternative medier på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Z.Z skrev:

Det er klart at propaganda mot Trump florerer i mainstream media som mer eller mindre unisont støtter Hillary Clinton. Selv om ikke akkurat Trump hjelper til med å stoppe sine plumpe utsagn så vil sitatsvindlerne vende og vri på det han sier. De er uten tvil ute etter å klå ham i de aller fleste tilfeller. Den etablerte presse har blitt en for stor antidemokratisk kraft til at vi kan overse det i lengden og de hadde stort sett hatt monopol hvis det ikke hadde oppstått konkurranse fra alternative medier på internett.

Jeg vil ikke akkurat kalle mediedekningen av Trump for propaganda, og jeg ser heller ikke at media snur og vender så mye på det han sier. Trump sier masse rare, dumme og upassende ting og mesteparten av det er faktisk så eksplisitt at det ikke er mye rom for tolkning. Media skriver om det som folk vil lese, og når en presidentkandidat snakker om hvor store hender han med hentydning til penisstørrelsen, eller insinuerer at motkandidaten ville vært i fengsel dersom han var justisminister, ja så skriver pressen om det. Fordi folk elsker lettbeint underholdning, og kuk- og fitteprat er god underholdning også i valgtider, spesielt når det kommer fra en presidentkandidat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Larsern skrev:

Jeg vil ikke akkurat kalle mediedekningen av Trump for propaganda, og jeg ser heller ikke at media snur og vender så mye på det han sier. Trump sier masse rare, dumme og upassende ting og mesteparten av det er faktisk så eksplisitt at det ikke er mye rom for tolkning. Media skriver om det som folk vil lese, og når en presidentkandidat snakker om hvor store hender han med hentydning til penisstørrelsen, eller insinuerer at motkandidaten ville vært i fengsel dersom han var justisminister, ja så skriver pressen om det. Fordi folk elsker lettbeint underholdning, og kuk- og fitteprat er god underholdning også i valgtider, spesielt når det kommer fra en presidentkandidat.

Bildet media tegner er jo helt skjeivt.

Det er grunner til at Trump har nesten like stor oppslutning som Hillary, og dette kommer ikke fram.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Trump er uegnet som president, men det er Hillary jaggu også. Dessverre blir hun sett som bedre alternativ, hun har massevis erfaring (på godt og vondt), men jammen så mange svin hun har på skogen.

Jeg syns synd på amerikanere for tiden, det er et håpløst valg uansett. Lurer på hvor mange kommer å stemme for Trump bare for tull.

Anonymkode: 518e8...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har et snev av intelligens så ser man at selv om Clinton er et ufattelig dårlig valg. Så er hun fremdels et langt bedre valg en Trump.

Anonymkode: 9fea3...c1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er egentlig ganske patetisk med nordmenn som går rundt og er Trump eller Clinton tilhengere.

Anonymkode: 9fea3...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skremmende den retorikken som kommer om meksikanere, kvinner, muslimer, osv. Var jo nyhetsoppslag om at barn mobbet andre barn på skolen, fordi de hadde mørkere hudfarge, osv. Og tenker at det har veldig mye å si hvilke holdninger barna lærer fra de voksne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mark Madsen skrev:

Man kan være så blåst og dum man vil i hodet sitt, men forstår man ikke at muslimer er hjernevasket fra og med fødselen av, så spiller ingenting noe rolle. Jeg ville stemt på Trump om jeg måtte velge...

Den eneste som er hjernevasket her inne er deg.

Anonymkode: 9fea3...c1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 21.26, stan skrev:

Opplever Trump tilhengere i Norge å bli sett ned på? 

I tilfelle er ikke det ganske anti demokratisk oppførsel? 

Hvorfor er det antidemokratisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx skrev:

Hvorfor er det antidemokratisk?

I et demokrati bør det vel være lov å ha meninger uten å bli sett ned på?

Man må regne med å forsvare sitt synspunkt. Men uten at det gir andre retten til å kalle dem dumme eller idioter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23. oktober 2016 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Om man har et snev av intelligens så ser man at selv om Clinton er et ufattelig dårlig valg. Så er hun fremdels et langt bedre valg en Trump.

Anonymkode: 9fea3...c1d

Jeg synes begge er katastrofe, men for meg så ser Trump ut som en lokal amerikansk katastrofe, mens Hillary er en verdensomspennende katastrofe. Jeg velger selvfølgelig bort den katastrofen som rammer midt-østen direkte og påfører oss flyktningekrise.

Det Hillary og Barack i realiteten driver med nå er menneskeofring av hundretusenerer for å oppnå geopolitiske mål og bekjempe en regjering og ett land som ikke samarbeider med dem slik de ønsker. Det strider mot mitt moralske syn og mitt syn på menneskerettigheter. Dessverre er Erna, Ine-Marie, Børge og Jens helt på linje med Hillary og Barack.

Endret av I Grosny
ekstra avsnitt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
På 21. oktober 2016 den 21.26, stan skrev:

Opplever Trump tilhengere i Norge å bli sett ned på? 

I tilfelle er ikke det ganske anti demokratisk oppførsel? 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om andre så ned på meg fordi jeg ønsker kun det beste for mitt land, ved å stemme på Trump. I motsetning til Tyskland og Sverige, ønsker vi ikke å selge landet vårt til islamister/terrorister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Om man har et snev av intelligens så ser man at selv om Clinton er et ufattelig dårlig valg. Så er hun fremdels et langt bedre valg en Trump.

Anonymkode: 9fea3...c1d

Korrupsjon er aldri det beste alternativet. Folk som stemmer Clinton er enten dum eller uinformert. 

Anonymkode: 5928d...e60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korrupsjon er aldri det beste alternativet. Folk som stemmer Clinton er enten dum eller uinformert. 

Anonymkode: 5928d...e60

Det samme er de som stemmer Trump.

Anonymkode: 450af...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 11.25, Larsern skrev:

Jeg vil ikke akkurat kalle mediedekningen av Trump for propaganda, og jeg ser heller ikke at media snur og vender så mye på det han sier. Trump sier masse rare, dumme og upassende ting og mesteparten av det er faktisk så eksplisitt at det ikke er mye rom for tolkning. Media skriver om det som folk vil lese, og når en presidentkandidat snakker om hvor store hender han med hentydning til penisstørrelsen, eller insinuerer at motkandidaten ville vært i fengsel dersom han var justisminister, ja så skriver pressen om det. Fordi folk elsker lettbeint underholdning, og kuk- og fitteprat er god underholdning også i valgtider, spesielt når det kommer fra en presidentkandidat.

Problemet her er at de samme mediene prøver å danne et bilde av at de er seriøse, og til en viss grad nøytrale. Det er det som er problemet. Folk ser på CNN, leser VG eller Dagbladet og tror de prøver å dekke valgkampen på en seriøs måte. Det som kommer frem i norsk media om Trump har egentlig ingenting med politikk å gjøre, i alle fall svært sjeldent. Lekkasjene fra WikiLeaks om Clintons kampanje, er knapt nevnt. Man henger seg mer opp i om gamle ting Trump har sagt osv.

Det er ingen som reagerer på at skandalene rundt Trump er viktig å dekke, men de virker altomslukende. De er ikke spesielt opptatt av å nevne andre saker, som tross alt er mye viktigere for amerikanere flest når de stemmer, enn om Vendela Kirsebom synes det var ille å sitte ved siden av Trump i en time. 

Konservative velgere i USA er ikke spesielt glad i Trump, men de er mer opptatt av viktigere ting enn en manns uttalalelser på radio for 10 år siden. Utvelgelsen av nye høyesterettsdommere er spesielt viktig, med tanke på "Second Amendment", som mange amerikanere er redde for at i praksis skal forsvinne, både klassiske republikanere og en del demokrater. I tillegg har man abortsaken, økonomien, obamacare, illegal innvandring og mye mer. De fleste skjønner at Trump er populist og ljuger så det renner av han, men de er redde for Clinton, og at hun skal ødelegge USA så mye at man ikke får omgjort det.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump er jo en megadust... han er en idiot knoll og en taper, men på ett eneste punkt har han faktisk helt rett... han vil ha ut muslimer og annet 3. generasjons rask som ikke vil intigrere seg, og det gjør at han uansett kommer foran Clinton. Vi med litt sunn fornuft vet jo hva som skjer med verden om man tar inn muslimer, de involverer jo religionen inn i politikken og lovene våre sakte men sikkert. Snart så må jo gutter og jenter bade hver for seg, ta bussen i hver sine forskjellige vogner. Hva blir det neste? Jo, uansett hvor blåst Trump måtte være så vinner han min stemme.

Anonymkode: 0a20a...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trump er jo en megadust... han er en idiot knoll og en taper, men på ett eneste punkt har han faktisk helt rett... han vil ha ut muslimer og annet 3. generasjons rask som ikke vil intigrere seg, og det gjør at han uansett kommer foran Clinton. Vi med litt sunn fornuft vet jo hva som skjer med verden om man tar inn muslimer, de involverer jo religionen inn i politikken og lovene våre sakte men sikkert. Snart så må jo gutter og jenter bade hver for seg, ta bussen i hver sine forskjellige vogner. Hva blir det neste? Jo, uansett hvor blåst Trump måtte være så vinner han min stemme.

Anonymkode: 0a20a...b5c

Heldigvis er for USA er amerikanere litt flinkere til å si ifra når det kommer til islam, og mye mer direkte enn europeere er. I tillegg har de velferdsmodell som ikke er like attraktiv som for eksempel den norske. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...