Gå til innhold

Ser du ned på folk som sitter bak kassen på Rema?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller Kiwi, Bunnpris eller andre dagligvarebutikker...

Jeg jobber på Rema 1000 (har jobbet her i 4 måneder) og sitter for det meste bak kassen, men hver dag er det sure kunder som ikke gidder å svare meg eller se på meg. Jeg føler de ikke respekterer meg. Jeg smiler selvfølgelig hele tiden og prøver å være serviceinnstilt,  men mange folk svarer veldig surt og jeg føler de tror jeg er mye mindre verdt enn alle andre. :( Sliter fra før av med dårlig selvtillit og jeg er ganske sjenert og prøver å gjøre så godt jeg kan. Blir bare så sliten... Synes du folk som jobber i butikk er mindre verdt enn folk med andre yrker?

Anonymkode: 87bbc...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke! Blir så provosert av folk som tenker sånn,og jeg har en 5-årig høyskoleutdannelse selv. Jeg smiler alltid og ser på den som sitter i kassa, da jeg syns det er veldig frekt å gjøre noe annet. Bryr meg fint lite om hva slags yrker mine venner har også forsåvidt. De er de de er uansett. Vi trenger folk til alle typer jobber i samfunnet, og det er kjempefint at noen har lyst til å gjøre disse jobbene. 

Anonymkode: edef0...211

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden blir startet en gang i måneden her på KG. 

Anonymkode: 39471...f1a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i Rema. Opplever noen sure og nedlatende kunder, men etter 8 år har jeg lært meg å ikke ta det personlig. De fleste vil bare fort inn, handle med seg det de trenger og komme seg hjem. Jeg prøver å gjøre så de får en hyggelig handleopplevelse, selvom ikke alle viser det, håper jeg at jeg likevel gir de som er innom oss å handler en god opplevelse. Jeg er veldig glad og ikke minst stolt av jobben min, å møte masse nye mennesker, kunne yte service og være et medmenneske, gir meg mye. Vi har noen kunder innom, som allerede har vært innom 5 ganger tidligere den dagen. Hvorfor tror du det? Jo for de er kanskje ensomme, og den eneste som sier "hei og ha en fin dag" er oss som sitter i kassen i diverse butikker rundt om. Kanskje vi bidrar til å gjøre dagen deres litt verdifull? Kanskje vi får de til å føle seg litt mer verdifull? Jeg velger hvertfall å ha det som mål. Så om folk ser ned på meg, fordi jeg sitter i kassen på Rema 1000, skal de vite at jeg er veldig stolt av jobben jeg har, jeg gleder meg til å komme på jobb å treffe pp mange nye mennesker, å kanskje gjøre dagen til en som ikke har det så bra, litt bedre. Vi trenger mennesker i alle jobber, og kanskje nettopp i butikker, de menneskene med et ekstra stort hjerte. 

Anonymkode: 0d82e...acb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på ingen måte.

Jeg skjønner såpass at noen må ha den jobben også.

Anonymkode: e6e09...eb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser absolutt ikke ned på folk som sitter bak kassen. Jobbet selv på Coop når jeg var student, og alle medarbeiderne mine der var kjempehyggelige :) Ingen mennesker er mindre verdt enn andre mennesker. Jeg husker selv følelsen når folk ikke smilte til meg eller svarte meg når jeg snakket til dem, men heldigvis finnes det flere ordentlige og hyggelig mennesker enn motsatt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.  Men jeg er ikke der for å skravle og ha en samtale med dere heller.  Jeg smiler og si hei, men ikke forventer for mye ut av kundene dine.  

Anonymkode: 615c8...01b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har lettere for å se ned på folk som står på den andre siden av kassa. Der er det mye rart.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! De muliggjør jo hverdagen min. Jeg er veldig takknemmelig for at de gjør den jobben de gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke! Det er en jobb som er helt nødvendig, og en dyktig og vennlig kassemedarbeider er gull verdt for butikken. Her jeg bor, er alle de store supermarked-kjedene representert. Og jeg må innrømme at jeg velger ofte den butikken med hyggeligst betjening. For meg er det viktigere enn å spare noen små kroner. 

Anonymkode: 00333...70e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet deltid i butikk ved siden av skole/studie. Tok meg ikke nær av de som ikke sa hei eller smilte og regnet med at det ikke var fordi de så ned på meg. Med mindre kundene var ufine, tok jeg for gitt at de hadde sine grunner for oppførselen sin. Den i kassen får tross alt penger for å være hyggelig og da anstrenger en seg kanskje litt mer enn det kundene gjør. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst

Nei det gjør jeg ikke. Vi trenger folk i forskjellige jobber for å holde samfunnet gåendes, om alle skulle blitt utdannet som for eksempel lege eller ingeniør, så hvordan ville det ha gått med matbutikkene, søppelbil jobben, m.m? Disse jobbene der det kreves mindre eller ingen utdannelse er like viktige for å få samfunnet til å gå rundt, uten dem så ville det ha vært mer rot og kaos rundt oss.

At du føler deg sett ned på av kundene trenger ikke alltid å ha noe med deg personlig å gjøre. Kanskje de har nettopp blitt ferdige med jobb og føler seg altfor slitne til å si noe eller å ha noen form for kontakt med deg. Eller så kan det være andre årsaker som for eksempel at de har problemmer i familien, ekteskapet, eller med jobben, o.s.v... Hvem vet, sjølv om de ikke viser noe tydelig positiv reaksjon der og da når du prater hyggelig til dem eller smiler, så betyr ikke dette at de ikke alltid tenker over det seinere når de går ut av butikken. Fortsett med å være hyggelig mot folk, noen vil vise glede/takknemlighet tilbake til deg mens andre vil ikke det. Men dette betyr ikke at måten andre tenker om eller ser på deg burde ødelegge dagen din, det har oftest lite med deg personlig å gjøre hvis de ikke viser noe eller dårlig reaksjon tilbake til deg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som sitter i lave stoler ser jeg litt ned på hvis jeg har på meg de høye hælene mine.

Anonymkode: 4405b...956

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke de som er lite hyggelige mot deg du skal bekymre deg om. Selv er jeg alltid ekstra hyggelig mot folk som jobber i kassen på Rema, nettopp fordi jeg ser ned på dem. For jeg vil jo ikke fremstå som frekk og overlegen, så da overkompenserer jeg ved å være ekstra hyggelig. Av samme grunn smiler jeg alltid og sier hei til mørkhudede som går forbi på gata.

Anonymkode: 83e66...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei overhode ikke. Jobb er jobb og alle jobber er nødvendige i samfunnet.

Jeg ser deimot ned på folk som ikke gidder å jobbe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jessica
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke de som er lite hyggelige mot deg du skal bekymre deg om. Selv er jeg alltid ekstra hyggelig mot folk som jobber i kassen på Rema, nettopp fordi jeg ser ned på dem. For jeg vil jo ikke fremstå som frekk og overlegen, så da overkompenserer jeg ved å være ekstra hyggelig. Av samme grunn smiler jeg alltid og sier hei til mørkhudede som går forbi på gata.

Anonymkode: 83e66...03a

Er du stolt av å være en fordomsfull rasist ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på noen som har jobb og forsørger seg selv, vi trenger folk i alle roller for at samfunnet skal gå rundt. Har forresten en bekjent som jobber på rema, han har ikke alltid hatt det enkleste livet, men her har han masse gode kolleger, får utfordringer og stortrives. Hvorfor i all verden skal man se ned på han for å trives i en jobb vi alle er avhengig av?

Anonymkode: 04b88...c6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på noen, men jeg orker virkelig ikke å forholde meg til happy-go-lucky kassapersonell som nistirrer deg rett i øya for å presse ut av deg et "hei!", og ønsker deg en god dag videre (du skal ikke bry deg om min dag, ellers takk...)

Jeg er på butikken for å HANDLE, ikke for å ha en sosial intervensjon:sprettoy:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...