Gå til innhold

Åtteåring på overnatting hos venninne, sov i sengen sammen med far i huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, dette er situasjonen. Min åtte år gamle datter var på overnatting hos en klassevenninne. Hun fortalte meg etter noen dager at de alle tre hadde sovet i samme seng, ettersom faren bor i bofellesskap og har liten plass. 

Jeg ble helt paff, og hun har ikke fått lov til å overnatte hos denne jenta hos sin far igjen. Hos moren er det helt ok. 

Hva tenker dere? Er det strengt av meg?

Anonymkode: 8fa17...3fb

Sikker på at du ikke har sett og hørt for mye på nyhetene og overgrepsaken i Bergen Tingrett? 

Anonymkode: 5caa6...79a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av dere gjøre dere så dumme. "Hva er problemet lissom" Man legger seg ikke i seng med andres barn. Mest sannsynlig skjer det ikke noe, men flere av dere er fryktelig naive. Selv om noe er utenkelig for dere kan andre ha helt andre tanker i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Alle menn er ikke overgripere altså

Menn er mye mer tilbøyelige til å være sexovergrepene.

Slikt gjør man bare ikke, man lar ikke barn være samme seng!!

Anonymkode: 751f6...497

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, dette er situasjonen. Min åtte år gamle datter var på overnatting hos en klassevenninne. Hun fortalte meg etter noen dager at de alle tre hadde sovet i samme seng, ettersom faren bor i bofellesskap og har liten plass. 

Jeg ble helt paff, og hun har ikke fått lov til å overnatte hos denne jenta hos sin far igjen. Hos moren er det helt ok. 

Hva tenker dere? Er det strengt av meg?

Anonymkode: 8fa17...3fb

Hvem er alle tre? 

Hvis det bare er jentene er det hvel ikke så rart, noen foreldre bor jo veldig lite. Men om han lå der også, hadde det vært litt mistenksomt, kanskje er det fordi han ikke hadde noe annet sted å sove, IDK? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er mye mer tilbøyelige til å være sexovergrepene.

Slikt gjør man bare ikke, man lar ikke barn være samme seng!!

Anonymkode: 751f6...497

Dette er nok fordi at kvinnelige sex-overgripere går underrapportert. Man tror at det faktisk finnes flere kvinnelige overgripere enn tidligere antatt, men at det ikke blir tatt like mye på alvor. Er slik at vi heller ser for oss at det kan være en mann enn en kvinne. I realiteten kan overgriperen også være en kvinne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er IKKE ok!!!Jeg villeha forbudt mitt barn å dra til dere!!!!😡😡😡😲😲😲

Anonymkode: 751f6...497

Hmm jeg skal tydeligvis slutte med dette. Er det ok om jeg legger meg på en madrass ved siden av senga når de blir redde da?

Jeg har faktisk ikke tenkt over akkurat dette før, da jeg har passet ham siden han var baby og sov på fanget mitt, badet ham og skiftet utallige bleier. Har alltid behandlet guttene likt, og han er så mye sammen med oss at det føles nesten som han er litt vår og... men det er han jo ikke.

Anonymkode: bc55c...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjølv om det heilt sikkert ikkje skjedde noko her, vil eg påstå at det er smart av voksne å ikkje sette seg sjølv i ein slik situasjon. Det er aldri godt å vite kva som vert sagt i etterkant av slike overnattingar. Tenk om gjesten f.eks blir uvenner med nokon i familien og slenger ut påstandar som hevn. Det fins ikkje garantiar her i verda, ein kan ikkje vere sikker på kva som kjem opp seinare.

Alle menn burde vere obs, men også kvinner bør vere litt forsiktige.

Mannen min nekta å ta med døtrene våre med kvar si venninne på hyttetur. (Eg foreslo det, eg kunne ikkje sjølv den helga) Det var ikkje ein situasjon han ville sette seg i, og det er ikkje fordi han ikkje har kontroll på seg sjølv. Men han har ikkje kontroll på dei andre....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fjaselina skrev:

Sjølv om det heilt sikkert ikkje skjedde noko her, vil eg påstå at det er smart av voksne å ikkje sette seg sjølv i ein slik situasjon. Det er aldri godt å vite kva som vert sagt i etterkant av slike overnattingar. Tenk om gjesten f.eks blir uvenner med nokon i familien og slenger ut påstandar som hevn. Det fins ikkje garantiar her i verda, ein kan ikkje vere sikker på kva som kjem opp seinare.

Alle menn burde vere obs, men også kvinner bør vere litt forsiktige.

Mannen min nekta å ta med døtrene våre med kvar si venninne på hyttetur. (Eg foreslo det, eg kunne ikkje sjølv den helga) Det var ikkje ein situasjon han ville sette seg i, og det er ikkje fordi han ikkje har kontroll på seg sjølv. Men han har ikkje kontroll på dei andre....

Allså når en far ikke kan dra på hytte tur, med datteren sin og ei venninde. Pga "han ikke vil sette seg selv i den situasjonen" hallo hvilen situasjon?! 

Dette er vel paranoid. Uvenner i familien som bruker overgrep som hevn?!

Jeg her opplevdt overgrep som barn, men går ikke rundt å tenker at alle er overgripere. 

Jeg overnattet ofte hos faren til ei venninne som ungdom (sammen men venninen min selvfølgelig) var aldri redd det skulle skje meg noe. 

Anonymkode: a590d...dce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jesse james
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm jeg skal tydeligvis slutte med dette. Er det ok om jeg legger meg på en madrass ved siden av senga når de blir redde da?

Jeg har faktisk ikke tenkt over akkurat dette før, da jeg har passet ham siden han var baby og sov på fanget mitt, badet ham og skiftet utallige bleier. Har alltid behandlet guttene likt, og han er så mye sammen med oss at det føles nesten som han er litt vår og... men det er han jo ikke.

Anonymkode: bc55c...4da

Nei vett du hva. Det trenger du ikke å slutte med. Hørres ut som du og barnet har en god relasjon :)  

Når jeg passer jenta til ei venninne og hun blir redd, så sover vi sammen. Moren hadde reagert om jeg IKKE gjor det. Det er tross alt et lite barn som søker trygghet.  

 

Til ts. Det er jo litt unaturlig i og med barnet ditt ikke kjenner han så godt? (Eller dere) Kan være at faren var litt korttenkt her, at han og datteren sover sammen og det er normalt for de. Så tenkte han ikke mer over det. 

Endret av jesse james
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allså når en far ikke kan dra på hytte tur, med datteren sin og ei venninde. Pga "han ikke vil sette seg selv i den situasjonen" hallo hvilen situasjon?! 

Dette er vel paranoid. Uvenner i familien som bruker overgrep som hevn?!

Jeg her opplevdt overgrep som barn, men går ikke rundt å tenker at alle er overgripere. 

Jeg overnattet ofte hos faren til ei venninne som ungdom (sammen men venninen min selvfølgelig) var aldri redd det skulle skje meg noe. 

Anonymkode: a590d...dce

KLUSS MED SITERING. MITT SVAR:

 

Eg foreslo jo at dei skulle ta turen ilag. Han nekta fordi han kjenner ein mann som er beskulda for å ha tukla med venninna til dattera på eit overnattingsbesøk. Ingen av oss ser for oss at det er sannsynleg at denne andre mannen har gjort noko galt, men det er fryktelig vanskelig å bevise verken skuld eller uskuld i slike saker. Så då blir det hengande over vedkomande.

Endret av Fjaselina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, hererjeg2 skrev:

Litt uvanlig kanskje, men har han liten plass så har han liten plass. Skjønner ikke heeeelt problemet sånn egentlig med mindre det skjedde noe upassende, noe det sikkert ikke gjorde. Hadde du reagert på samme måte dersom de hadde sovet i samme seng med moren?

Tror ikke jeg generelt hadde likt at noen andre voksne enn meg og far og besteforeldre sov i samme seng med mitt barn. Jeg ønsker ikke å sende et budskap til barna mine om at vi bare kan sove med hvem som helst, eller at de kan sove med hvem som helst voksne. De skal lære om grenser og hva som er ok og ikke.

Å ikke få beskjed på forhånd gjør også at man som forelder ikke vet hvordan situasjonen utspilte seg og hva datteren selv følte når hun måtte sove der.

Ser ikke på dette som greit nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid så morsomt å lese på KG om alt det fæle man har opplevd som liten. Her sov vi 3 jenter i dobbeltsengen til faren, reagerte ikke på det.. 

Anonymkode: 02e83...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, dette er situasjonen. Min åtte år gamle datter var på overnatting hos en klassevenninne. Hun fortalte meg etter noen dager at de alle tre hadde sovet i samme seng, ettersom faren bor i bofellesskap og har liten plass. 

Jeg ble helt paff, og hun har ikke fått lov til å overnatte hos denne jenta hos sin far igjen. Hos moren er det helt ok. 

Hva tenker dere? Er det strengt av meg?

Anonymkode: 8fa17...3fb

Har faren gjort dem noe da? Du får nekte dattera de og overnatte flere ganger der, om du er bekymret. 

Anonymkode: 21b50...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Denne faren har også sagt at man ikke skal stole på "brune mennesker". Han er en brautende fyr som tar mye plass. Han har også en tendens til å snakke nedsettende om dattera si om bl a vekt både når hun er der og ikke.

Det er ikke det at jeg tror det har skjedd noe, men det er hele prinsippet med at han ikke har informert oss foreldre. Moren til jenta er kjempehyggelig og har eget rom til jenta. Ikke noe problem der. 

 

Anonymkode: 8fa17...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fjaselina skrev:

 

Mannen min nekta å ta med døtrene våre med kvar si venninne på hyttetur. (Eg foreslo det, eg kunne ikkje sjølv den helga) Det var ikkje ein situasjon han ville sette seg i, og det er ikkje fordi han ikkje har kontroll på seg sjølv. Men han har ikkje kontroll på dei andre....

I all verden!!! Hva skal alenefedre med døtre gjøre da? Dattera får aldri ha overnattingsbesøk? 

Anonymkode: e2211...9a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I all verden!!! Hva skal alenefedre med døtre gjøre da? Dattera får aldri ha overnattingsbesøk? 

Anonymkode: e2211...9a3

Min mann hadde ikkje hatt jenter på overnattingsbesøk, nei. 

Trur ikkje han er den einaste som er så forsiktig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Fjaselina skrev:

Min mann hadde ikkje hatt jenter på overnattingsbesøk, nei. 

Trur ikkje han er den einaste som er så forsiktig...

Jeg snakket ikke om hva din mann gjør i dag, han har jo mulighet til å ha deg til stede.

Men det hørtes ut som om du mente at din manns paranoide tankegang var rasjonell, og ergo en forholdsregel alle fornuftige menn burde ta.

Det var derfor jeg spurte om dere hadde tenkt liiiiitt ut over egen kjernefamilie og sett på hva slik generell paranoia vil medføre av unødvendig vanskelige situasjoner for alenefedre og deres døtre.

Skjønner?

Anonymkode: e2211...9a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Ingen problem med å forstå. 

Og eg veit at verda består av mange åleinefedre, og dei gjer som dei vil. Eg seier berre kva min mann hadde gjort i ein slik situasjon. Trur ikkje han hadde oppført seg annleis om han var åleinefar. 

Han er den fyrste til å ta med ein flokk jenter på tur og trening, men er veldig forsiktig når nokon av jentene har overnattingsbesøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg at jeg under noen omstendigheter hadde sendt et barn på overnatting i et hjem der jeg av en eller annen grunn ikke følte meg trygg på de voksne. At de alle kom til å ligge i samme seng er nok noe han kunne gjort deg oppmerksom på når overnattingen ble avtalt, men om man som forelder i fult alvor tror han er istand til å utføre et overgrep har ungen ingenting i det hjemmet å gjøre, uavhengig av hvor mange sengeplasser de har.

Anonymkode: a4377...f5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ikke alreit. Du kan kjøpe oppblåsbarmadrasser på europris for 100 spenn.  Synes ikke andre foreldre skal sover sammen med andres barn hvis ikke det er diskutert på forhånd. 

Anonymkode: ed5a1...079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...