Gå til innhold

Åtteåring på overnatting hos venninne, sov i sengen sammen med far i huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp, dette er situasjonen. Min åtte år gamle datter var på overnatting hos en klassevenninne. Hun fortalte meg etter noen dager at de alle tre hadde sovet i samme seng, ettersom faren bor i bofellesskap og har liten plass. 

Jeg ble helt paff, og hun har ikke fått lov til å overnatte hos denne jenta hos sin far igjen. Hos moren er det helt ok. 

Hva tenker dere? Er det strengt av meg?

Anonymkode: 8fa17...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke strengt, jeg ville heller ikke godtatt det. For meg ville det blitt helt feil om det var mitt barn!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uvanlig kanskje, men har han liten plass så har han liten plass. Skjønner ikke heeeelt problemet sånn egentlig med mindre det skjedde noe upassende, noe det sikkert ikke gjorde. Hadde du reagert på samme måte dersom de hadde sovet i samme seng med moren?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hererjeg2 skrev:

Hadde du reagert på samme måte dersom de hadde sovet i samme seng med moren?

Godt poeng. Takk. :tommelopp:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det er liten plass så skulle det vel gå an å lage en soveplass på gulvet eller en sofa til jentene? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer voldsomt.

På ferie i sommer hadde jeg med min sønns venn. Vi delte en dobbeltsengi to netter på et hotellrom. De er ni. 

Fyr løs!!

Endret av MapleSirup
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det sikkert ikke var noe mer bak det enn dårlig plass, så tror jeg kanskje at man ikke bør ha overnattingsbesøk om man har så dårlig plass. Skulle jeg hatt besøk på den måten hadde jeg lagt meg på sofa/oppblåsbar madrass og latt barna ligge alene i senga. Dette rett og slet fordi at selv om jeg selv vet at jeg selvsagt ikke ville forgrepet meg på dem, så er det forståelig at foreldrene til barnet som overnattet blir bekymret, uavhengig av om jeg er kvinne eller mann. Men jeg synes ikke du skal gjøre noe mer ut av det med mindre du får grunn til å mistenke noe annet.

Da jeg var på samme alder satt jeg i badekaret sammen med nabojenta, og det var faren som hjalp oss inne på badet og holdt øye med oss(alenefar). Tenkte ikke over det den gang, ei opplevdes det ubehagelig, og det var sikkert ikke noe mer bak det heller enn at vi trengte å bade(lekt ute i gjørme).

Anonymkode: 4c5c7...707

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Jeg forstår at du reagerer. Og det har ingenting med kjønnet på foreldren som sov i seng med barna å gjøre, men heller hvor godt man kjenner den foreldren og hvor trygg man føler seg på vedkommende. Vi har hatt overnatting av ulike venner av vårt barn, også når vi bodde trangt. Det kunne aldri falt meg inn å sove i samme seng som barna, spesielt om det var et barn som ikke kjente oss så godt. I noen tilfeller var barna litt redd, da kunne jeg ligge/sitte vedsidenav en stund men ikke hele natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som åtteåring på overnattingsbesøk hos venninne ville jeg reagert på å sove i samme seng som faren hennes. Men det er nå meg og andre ville ikke reagert på det kanskje.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
25 minutter siden, MartheC skrev:

Ikke strengt, jeg ville heller ikke godtatt det. For meg ville det blitt helt feil om det var mitt barn!

Hvorfor der? Det er jo ingenting som kommer fram i innlegget som kan tyde på at noe upassende har skjedd. Og hvorfor er det forskjell på menn og kvinner her ? Kvinner er overgripere også. Her er det noen som overreagerer voldsomt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jessica skrev:

Hvorfor der? Det er jo ingenting som kommer fram i innlegget som kan tyde på at noe upassende har skjedd. Og hvorfor er det forskjell på menn og kvinner her ? Kvinner er overgripere også. Her er det noen som overreagerer voldsomt 

Jeg synes ikke det er forskjell på menn og kvinner i denne situasjonen, barna kan dele sengen uten voksne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Jessica jeg ville ikke godtatt det om de sov med mor heller. Jeg syns generelt det er upassende å sove med andres barn selvom det ikke skjer noe upassende. skal barnet mitt sove hos andre så skal hun sove i egen seng så sant det ikke er en veldig god grunn for annet :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også reagert, men dette fikk meg til å tenke litt. Hvor går grensen egentlig? Sønnen min på 5 har ganske ofte bestevennen på overnatting, og de er litt engstelige av seg begge to, så hvis en av dem våkner i løpet av natten så roper de på meg. De vil da (begge to) at jeg skal ligge der sammen med dem, så da gjør jeg det. Sønnen min ligger i midten da. (Han har dobbelseng.) Er det galt av meg?

Anonymkode: bc55c...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok også reagert, men dette fikk meg til å tenke litt. Hvor går grensen egentlig? Sønnen min på 5 har ganske ofte bestevennen på overnatting, og de er litt engstelige av seg begge to, så hvis en av dem våkner i løpet av natten så roper de på meg. De vil da (begge to) at jeg skal ligge der sammen med dem, så da gjør jeg det. Sønnen min ligger i midten da. (Han har dobbelseng.) Er det galt av meg?

Anonymkode: bc55c...4da

Det synes jeg ikke er galt av deg, det er stor forskjell på femåringer og åtteåringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, dette er situasjonen. Min åtte år gamle datter var på overnatting hos en klassevenninne. Hun fortalte meg etter noen dager at de alle tre hadde sovet i samme seng, ettersom faren bor i bofellesskap og har liten plass. 

Jeg ble helt paff, og hun har ikke fått lov til å overnatte hos denne jenta hos sin far igjen. Hos moren er det helt ok. 

Hva tenker dere? Er det strengt av meg?

Anonymkode: 8fa17...3fb

Jeg ville ha blitt sjokkert og SELVSAGT forbudt noe slikt!!!!

 

Ville ha kjeftet på denne faren og aldri latt mitt barn bli med det andre barnet hjem noen gang!!!!!😲😳😡😡😡😡😳

Anonymkode: 751f6...497

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok også reagert, men dette fikk meg til å tenke litt. Hvor går grensen egentlig? Sønnen min på 5 har ganske ofte bestevennen på overnatting, og de er litt engstelige av seg begge to, så hvis en av dem våkner i løpet av natten så roper de på meg. De vil da (begge to) at jeg skal ligge der sammen med dem, så da gjør jeg det. Sønnen min ligger i midten da. (Han har dobbelseng.) Er det galt av meg?

Anonymkode: bc55c...4da

Dette er IKKE ok!!!Jeg villeha forbudt mitt barn å dra til dere!!!!😡😡😡😲😲😲

Anonymkode: 751f6...497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MartheC skrev:

@Jessica jeg ville ikke godtatt det om de sov med mor heller. Jeg syns generelt det er upassende å sove med andres barn selvom det ikke skjer noe upassende. skal barnet mitt sove hos andre så skal hun sove i egen seng så sant det ikke er en veldig god grunn for annet :)

Enig, det er SÅ utrolig upassende!!😲😲😳😳

Anonymkode: 751f6...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, dette er situasjonen. Min åtte år gamle datter var på overnatting hos en klassevenninne. Hun fortalte meg etter noen dager at de alle tre hadde sovet i samme seng, ettersom faren bor i bofellesskap og har liten plass. 

Jeg ble helt paff, og hun har ikke fått lov til å overnatte hos denne jenta hos sin far igjen. Hos moren er det helt ok. 

Hva tenker dere? Er det strengt av meg?

Anonymkode: 8fa17...3fb

Ville ha sendt anonym bekymringsmelding til det kommunale Barnevernet..dette hørtes bekymringsfullt ut!!

Anonymkode: 751f6...497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...