Gå til innhold

Til deg som aldri har tett wc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, skrue skrev:

Det med rensing av rør. For noen år siden ble det utført arbeider på vanninntaket her og i den anledning ble røret mellom veien og huset renset med høytrykk. Jeg fikk en liten del av røret som ikke var renset (en del skulle byttes ut) Omtrent halve diameteren var grodd igjen. Omkring 40 år gammelt.  Så jeg kan godt tenke meg at returrør også har godt av en god rens om de begynner å bli gamle. 

Ja, er jo akkurat dette jeg mener. Da hadde du sikkert gamle kobberrør i veggene.

TS har gamle støpejernsrør. De er sikkert grodd skikkelig til. Og før i tiden var ikke folk så påpasselig med hva som skulle i do og ikke, da gikk både matrester og bleier i toalettet. Det er sikkert på tide å få renset skikkelig.

Anonymkode: 30a75...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar og takk for at dere deler av deres erfaringer :blomst:

Jeg skal prøve en annen type papir

Anonymkode: a34ae...bc3

Det du isteden burde gjøre (siden du har en tendens til å bruke så mye papir at doen tettes) er å trekke ned i omganger. Dvs tørk deg bak to-tre ganger, trekk ned, og tørk deg igjen like mange ganger, trekk ned på nytt.Fortsett så lenge du behøver, men trekk altså ned dopapiret i flere omganger. Da blir det ikke så mye hver gang at doen tettes.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type dopapir og å fordele papiret over flere nedspylinger er gode tips, men noen ganger er det rett og slett avføring eller annet som tetter til og da er det vanskeligere å løse. 

Noen typer doer er forøvrig mer sensitive for å tettes enn andre pga vinkling på rør etc. 

Anonymkode: ab8b2...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass også på at alt papiret er vått før du trekker. Dersom du har haug med papir og deler av dette ligger over vannspeilet, er det stivere og tetter fortere. Enten trekk forsiktig slik at bare noe vann kommer ut, inntil alt papiret ligger under vann, eller ha et bager av noe slag du kan fylle med vann fra springen og helle over papiret i domstolen. Dopapir løser seg rask opp i vann, og da kan det være bedre å vente et lite minutt før du trekker, slik at papiret har begynt oppløsningen. Denne ventetiden vil også gi den samme effekten på massen som nettopp har forlatt kroppen, dog i langt mindre skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper du får den største og kjipeste regninga når det der blir oppdaget når rørene dine blir tette!

Anonymkode: 8406f...aed

Jeg skrev jo at jeg IKKE kaster dette i toaletten.

Anonymkode: bfc9e...e00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ofte tett do siden du spør? :fnise:

Jeg kjøper alle slags toalettpapir. I dag måtte jeg bruke kjøkkenrull siden jeg plutselig var tom. Men har hørt en del kjøkkenpapir kan tette doen, men jeg testet litt under vann og da smuldret den opp, så tror det skal gå fint. Har aldri hatt problemer med tett do.

Det viktigste er vel å ikke bruke for mye papir. Og dersom man gjør det er det nok ok å trekke ned flere ganger. 

Men hvis du har problemer med det, kanskje du skal sjekke om "knappen/snoren" til å trekke ned med er dårlig? Har opplevd hos andre at når en trykker på knappen så kommer det så vidt vann i doen. Da blir den jo fort tett om alt bare ligger helt i "toppen". Jeg har ikke så mye peiling på rør, men bor du i blokk? Kanskje det er lettere å få slike problemer dersom flere som bruker samme system er dårlig på å velge ut hva de skal putte i do? 

Jeg har bosspannet lett synlig, for jeg vet at ikke alle er like flinke til å vite hva som skal i do og ikke. Folk kaster jo alt fra q-tips, bomull, våtservietter, tamponger osv :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket toalettpapir bruker du?

Evt bruker du ikke papir? Hva bruker du da til å tørke deg med som kan kastes i wc?

Har du toalett med bidet-funksjon?

Anonymkode: a34ae...bc3

Dopapir - det må være det billigste resirkulerte papiret! Løser seg godt opp i do. De dyre merkene løser seg ikke så godt opp. Pass også på å ikke bruke for mye papir.
Jeg har små barn i huset og hun ene har en tendens til å fylle hele doen med dopapir! 

En dag ble dassen helt tett og mannen min ga opp å stake..

jeg brukte dobørsten jeg, gravde bare litt nederst i sluken på do, og vips var proppen borte...

Kast aldri annet enn dopapir i dass.

Anonymkode: d2e54...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hypnosee skrev:

Altså, det spiller ingen rolle hva slags dasspapir man bruker. Bruker man sjukt mye papir når man tørker seg så blir det jo tett, uansett! :)
Jeg tetter aldri til dassen. Men det gjør kjæresten min. Hele. Tida. Og han bruker en halv rull når han sitter der.

Herregud, hvordan klarer han å bruke en halv dassrull. Bruker han det som dildo og nyter tørkingen?

Selv har jeg en dorull i to uker hvertfall, har kanskje noe med tørketeknikk og hvordan mruker papiret. Man trenger vel aldri å bruke mer en to flak per tørk, så bruke de riktig, tørke og brette og bruke igjen.

Anonymkode: 81d81...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud, hvordan klarer han å bruke en halv dassrull. Bruker han det som dildo og nyter tørkingen?

Selv har jeg en dorull i to uker hvertfall, har kanskje noe med tørketeknikk og hvordan mruker papiret. Man trenger vel aldri å bruke mer en to flak per tørk, så bruke de riktig, tørke og brette og bruke igjen.

Anonymkode: 81d81...57b

Et ord.
Blautbæsj.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dopapir - det må være det billigste resirkulerte papiret! Løser seg godt opp i do. De dyre merkene løser seg ikke så godt opp. Pass også på å ikke bruke for mye papir.
Jeg har små barn i huset og hun ene har en tendens til å fylle hele doen med dopapir! 

En dag ble dassen helt tett og mannen min ga opp å stake..

jeg brukte dobørsten jeg, gravde bare litt nederst i sluken på do, og vips var proppen borte...

Kast aldri annet enn dopapir i dass.

Anonymkode: d2e54...0b7

Det er omvendt. Det billigste er det dårligste å bruke i forhold til rørene.

Anonymkode: 30a75...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hvordan klarer han å bruke en halv dassrull. Bruker han det som dildo og nyter tørkingen?

Selv har jeg en dorull i to uker hvertfall, har kanskje noe med tørketeknikk og hvordan mruker papiret. Man trenger vel aldri å bruke mer en to flak per tørk, så bruke de riktig, tørke og brette og bruke igjen.

Anonymkode: 81d81...57b

Jada, for alles kropper fungerer 100% likt. Alltid, på alle måter.

 

 

 

Eller ikke. 

Anonymkode: ab8b2...39e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, happiest skrev:

Får du ofte tett do siden du spør? :fnise:

Jeg kjøper alle slags toalettpapir. I dag måtte jeg bruke kjøkkenrull siden jeg plutselig var tom. Men har hørt en del kjøkkenpapir kan tette doen, men jeg testet litt under vann og da smuldret den opp, så tror det skal gå fint. Har aldri hatt problemer med tett do.

Det viktigste er vel å ikke bruke for mye papir. Og dersom man gjør det er det nok ok å trekke ned flere ganger. 

Men hvis du har problemer med det, kanskje du skal sjekke om "knappen/snoren" til å trekke ned med er dårlig? Har opplevd hos andre at når en trykker på knappen så kommer det så vidt vann i doen. Da blir den jo fort tett om alt bare ligger helt i "toppen". Jeg har ikke så mye peiling på rør, men bor du i blokk? Kanskje det er lettere å få slike problemer dersom flere som bruker samme system er dårlig på å velge ut hva de skal putte i do? 

Jeg har bosspannet lett synlig, for jeg vet at ikke alle er like flinke til å vite hva som skal i do og ikke. Folk kaster jo alt fra q-tips, bomull, våtservietter, tamponger osv :angry:

Knappen har ikke noe med dette å gjøre. I så fall er det innløpsventilen som ikke slipper inn nok vann. Men det er nok ikke tilfelle her. 

Spyl de gamle rørene i veggen så blir du mest sannsynlig kvitt problemet. 

Anonymkode: 30a75...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hvordan klarer han å bruke en halv dassrull. Bruker han det som dildo og nyter tørkingen?

Selv har jeg en dorull i to uker hvertfall, har kanskje noe med tørketeknikk og hvordan mruker papiret. Man trenger vel aldri å bruke mer en to flak per tørk, så bruke de riktig, tørke og brette og bruke igjen.

Anonymkode: 81d81...57b

Hvis jeg skal bruke to flak på å tørke meg etter at jeg har tisset så går det gjennom papiret og jeg får tiss på fingrene. Mulig jeg burde legge inn et par minutter med lufttørking :ler:

 

Anonymkode: 792b8...a19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hvordan klarer han å bruke en halv dassrull. Bruker han det som dildo og nyter tørkingen?

Selv har jeg en dorull i to uker hvertfall, har kanskje noe med tørketeknikk og hvordan mruker papiret. Man trenger vel aldri å bruke mer en to flak per tørk, så bruke de riktig, tørke og brette og bruke igjen.

Anonymkode: 81d81...57b

:sjokk::sjokk: :sjokk::sjokk:

Sitat

... tørke og brette og bruke igjen.

:sjokk::sjokk::sjokk::sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville overlatt det til rørleggere ja. Rørene blir spylt da med høytrykk. 

Både det at du har avløp i vegg og at det er gamle støpejernsrør er nok med på at det blir ofte tett. 

Du må ikke nødvendigvis gjøre noe med dette nå. Men problemet vil jo bare oppstå hyppigere og hyppigere inntil du får rengjort skikkelig. 

 

Anonymkode: 30a75...075

Tusen takk for all god hjelp, alle dere som har svart! :blomst:

Må wc kobles fra før rørleggeren kan spyle røret, eller kan han spyle røret (gjennom nedi wc-skåla) mens toalettet er fastmontert?

(Mitt toalett har også en uheldig knekk som er med på å hindre passasje). Toalettet er ganske nytt. Rørene i huset er snart 50 år gamle.

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest vanlig å spyle via stakeluke. Be et firma om å komme på befaring.

Anonymkode: 30a75...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mest vanlig å spyle via stakeluke. Be et firma om å komme på befaring.

Anonymkode: 30a75...075

Takk for svar med gode råd :)

Er stakeluka vanligvis inne på toalettrommet?

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ofte i kjeller eller i gulvsluket.

Anonymkode: 30a75...075

Tusen takk!

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det man kan göra ibland är att man fyller en bötte med vann och heller  ner i toaletten med jämna mellanrum.. då blir det lite mer tryck än med en vanlig spolning så om nått fastnat och kanske sitter kvar glider iväg.

Anonymkode: 8c11d...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...