Gå til innhold

Til deg som aldri har tett wc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Nappetass1 skrev:

:klo:

 

Bruker Serla. Ikke hatt tett do ila de fire årene jeg har bodd her, helt vanlig "gammel" do. Tett dusj derimot..

Tett dusj?? Du mener tett gulvsluk!

Anonymkode: 30a75...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke papiret som tetter igjen doen, uansett hvor mye eller hva slags papir.. det er størrelsen på kabelen. Hvis den er bredere enn røret så sitter den fast, og derfor slipper ikke papiret forbi og ovenfra ser det ut som om det er papiret som tetter igjen. 

Da bruker jeg engangsgafler eller kniver (har alltid noen gjemt på badet for dette skjer ganske ofte) og så er det bare å stake bæsjen opp i litt mindre biter og deretter trekke ned uten problem. Det funker hver gang.

Anonymkode: ad0e0...981

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker bare Soft Style fra Rema 1000. er litt sær på det :fnise:

har et gammelt eller nytt toalett? husker da jeg bodde i kollektiv for noen år siden i en leilighet med et relativt gammelt toalett. da fikk vi ikke lov å bruke "grovt" papir ala First Price fordi det kunne tette doen, men det gikk fint med mykere toalettpapir... men man merker vel om det er selve papiret eller det andre du legger fra deg i do som tetter..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, penny_ skrev:

Har aldri hatt tett dass. Nå bruker jeg Lambi, men merker at doen her jeg bor tåler litt mindre papir enn andre steder. Det vil si at hvis jeg har veldig mye papir i doen, så kan det gå tregt ned.

Har også brukt denne her: https://i.ytimg.com/vi/f16QQRLaw6U/maxresdefault.jpg og soft style uten problem.

Takk for råd! :)

Hvor selges den i linken?

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for råd! :)

Hvor selges den i linken?

Anonymkode: a34ae...bc3

Tror det var Rimi eller Rema hadde den for en stund tilbake, men det er sånn billig, stivt papir.

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, penny_ skrev:

Rema hadde vel den for en stund tilbake, men det er sånn billig, stivt papir.

Ok, tusen takk :)

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg ikke kaster bomull, våtservietter og annet søppel i toalettet, så går det bra.

Anonymkode: bfc9e...e00

Håper du får den største og kjipeste regninga når det der blir oppdaget når rørene dine blir tette!

Anonymkode: 8406f...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toalettpapir. Masse.

Anonymkode: 20d82...a63

Selfølgelig, det er jo papirmasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du avløp i gulv eller vegg? 

Om dette er et problem som ofte oppstår, er det mulig at rørene i veggen er skitne, på vei til å gå helt tett. Trengs muligens en rens/spyling. 

Vet du om du har støpejern eller plastavløp?

Anonymkode: 30a75...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du avløp i gulv eller vegg? 

Om dette er et problem som ofte oppstår, er det mulig at rørene i veggen er skitne, på vei til å gå helt tett. Trengs muligens en rens/spyling. 

Vet du om du har støpejern eller plastavløp?

Anonymkode: 30a75...075

I vegg. Det ser ut som støpejern.

Tusen takk for råd! :blomst:

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du avløp i gulv eller vegg? 

Om dette er et problem som ofte oppstår, er det mulig at rørene i veggen er skitne, på vei til å gå helt tett. Trengs muligens en rens/spyling. 

Vet du om du har støpejern eller plastavløp?

Anonymkode: 30a75...075

Rens/ spyling som du nevner, er det kun rørlegger som kan utføre det?

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke papiret som tetter igjen doen, uansett hvor mye eller hva slags papir.. det er størrelsen på kabelen. Hvis den er bredere enn røret så sitter den fast, og derfor slipper ikke papiret forbi og ovenfra ser det ut som om det er papiret som tetter igjen. 

Da bruker jeg engangsgafler eller kniver (har alltid noen gjemt på badet for dette skjer ganske ofte) og så er det bare å stake bæsjen opp i litt mindre biter og deretter trekke ned uten problem. Det funker hver gang.

Anonymkode: ad0e0...981

:hoho:

 

Men fra tull til alvor. Jeg tror problemet er mengden papir du bruker og ikke hvilke papir. Jeg pleier alltid å skylle ned 1 gang etter jeg har tørket meg litt. Også fortsetter jeg å tørke etter på. Aldri opplevd at doen har blitt tett av det. (Dettan ble detaljert :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ElizabethTaylor skrev:

:hoho:

 

Men fra tull til alvor. Jeg tror problemet er mengden papir du bruker og ikke hvilke papir. Jeg pleier alltid å skylle ned 1 gang etter jeg har tørket meg litt. Også fortsetter jeg å tørke etter på. Aldri opplevd at doen har blitt tett av det. (Dettan ble detaljert :fnise:)

Tusen takk for råd :)

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er mengden papir det kommer an på. All slags papir kan tette dassen.

Jeg har tettet den noen ganger,men heldigvis så har den ikke blitt så tett at jeg må stake opp eller tilkalle hjelp. Pleier bare å vente litt så pleier det som regel å gå bra.

Anonymkode: ab455...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja,det er mengden papir det kommer an på. All slags papir kan tette dassen.

Jeg har tettet den noen ganger,men heldigvis så har den ikke blitt så tett at jeg må stake opp eller tilkalle hjelp. Pleier bare å vente litt så pleier det som regel å gå bra.

Anonymkode: ab455...6c3

Ok :) Takk for råd

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rens/ spyling som du nevner, er det kun rørlegger som kan utføre det?

Anonymkode: a34ae...bc3

Ville overlatt det til rørleggere ja. Rørene blir spylt da med høytrykk. 

Både det at du har avløp i vegg og at det er gamle støpejernsrør er nok med på at det blir ofte tett. 

Du må ikke nødvendigvis gjøre noe med dette nå. Men problemet vil jo bare oppstå hyppigere og hyppigere inntil du får rengjort skikkelig. 

 

Anonymkode: 30a75...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville overlatt det til rørleggere ja. Rørene blir spylt da med høytrykk. 

Både det at du har avløp i vegg og at det er gamle støpejernsrør er nok med på at det blir ofte tett. 

Du må ikke nødvendigvis gjøre noe med dette nå. Men problemet vil jo bare oppstå hyppigere og hyppigere inntil du får rengjort skikkelig. 

 

Anonymkode: 30a75...075

Tusen takk! :blomst:

Anonymkode: a34ae...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med rensing av rør. For noen år siden ble det utført arbeider på vanninntaket her og i den anledning ble røret mellom veien og huset renset med høytrykk. Jeg fikk en liten del av røret som ikke var renset (en del skulle byttes ut) Omtrent halve diameteren var grodd igjen. Omkring 40 år gammelt.  Så jeg kan godt tenke meg at returrør også har godt av en god rens om de begynner å bli gamle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I do skal bare tiss, bæsj og dopapir. 

Hvis man bruker mye dopapir kan man jo skylle flere ganger i løpet av et dobesøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...