Gå til innhold

Hvorfor er dusjen tett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva kan jeg gjøre?

Jeg har nesten ikke vært hjemme det siste året. Badet er helt nytt (pusset opp for to år siden).

Og dusjen er helt tett, nesten, Hvis jeg dusjer mer enn to minutter flommer vannet over kanten og utover gulvet.

Jeg forsøkte jif avløpsåpner. Ingen effekt. Jeg har sjekket at det ikke er hår i sluket. Det virker som om problemet sitter lengre ned. Jeg bor i fjerde etasje i en blokk.

Hva kan jeg gjøre??

Anonymkode: 5b37d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest økonomifrue

Har du trukket opp den "koppen" som sitter i sluket? De vi har samler det seg mye hår nede i denne, så den må tas opp med jevne mellomrom og renskes for hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, økonomifrue skrev:

Har du trukket opp den "koppen" som sitter i sluket? De vi har samler det seg mye hår nede i denne, så den må tas opp med jevne mellomrom og renskes for hår.

Ja, renset den. Det er ikke hår der.

Anonymkode: 5b37d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest økonomifrue
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, renset den. Det er ikke hår der.

Anonymkode: 5b37d...1fa

Ok, da aner jeg ikke, dessverre 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, ekkoet skrev:

Du kan lese denne tråden, står en post ang å være lite hjemme litt nedi tråden.

 

 

Takk!

3 minutter siden, Mortem skrev:

Plumbo.

Jeg skal kjøpe Plumbo heavy gel i morgen. Jeg holder på å bli sprø av dette.

Takk for svar.

Anonymkode: 5b37d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva kan jeg gjøre?

Jeg har nesten ikke vært hjemme det siste året. Badet er helt nytt (pusset opp for to år siden).

Og dusjen er helt tett, nesten, Hvis jeg dusjer mer enn to minutter flommer vannet over kanten og utover gulvet.

Jeg forsøkte jif avløpsåpner. Ingen effekt. Jeg har sjekket at det ikke er hår i sluket. Det virker som om problemet sitter lengre ned. Jeg bor i fjerde etasje i en blokk.

Hva kan jeg gjøre??

Anonymkode: 5b37d...1fa

Du må fysisk ned i sluken og trekke opp "proppen" som tetter igjen. Når en sluk ikke blir brukt tørker smuss og hår og såperester ut og danner en tett masse. Den kan du ikke åpne med avløpsåpner. 

Anonymkode: 83052...d3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må fysisk ned i sluken og trekke opp "proppen" som tetter igjen. Når en sluk ikke blir brukt tørker smuss og hår og såperester ut og danner en tett masse. Den kan du ikke åpne med avløpsåpner. 

Anonymkode: 83052...d3a

Må jeg ringe en rørlegger? Jeg kommer ikke lengre ned i sluken enn hva jeg gjør nå.

Anonymkode: 5b37d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten ikke slik at dusjen ikke har blitt brukt i det hele tatt på ett år. Jeg har vært hjemme noen dager annenhver uke.

Anonymkode: 5b37d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva kan jeg gjøre?

Jeg har nesten ikke vært hjemme det siste året. Badet er helt nytt (pusset opp for to år siden).

Og dusjen er helt tett, nesten, Hvis jeg dusjer mer enn to minutter flommer vannet over kanten og utover gulvet.

Jeg forsøkte jif avløpsåpner. Ingen effekt. Jeg har sjekket at det ikke er hår i sluket. Det virker som om problemet sitter lengre ned. Jeg bor i fjerde etasje i en blokk.

Hva kan jeg gjøre??

Anonymkode: 5b37d...1fa

Varsle styret. Kan å prøve klorin. Slå det i sluken la det virke i 3å min og slå et par bøtter varmt vann etter 3å minutter. 

Endret av Jaikkesant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Jaikkesant skrev:

Varsle styret.

Det er ikke noe styre her. Jeg vil helst ikke begynne å varsle noen som helst hvis jeg kan fikse dette selv. Plumbo og pumpe skal prøves først.

Anonymkode: 5b37d...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe styre her. Jeg vil helst ikke begynne å varsle noen som helst hvis jeg kan fikse dette selv. Plumbo og pumpe skal prøves først.

Anonymkode: 5b37d...1fa

PRØV heller klorin . Slet med litt problem med sluken selv i blokk forrige uke.  Var innom en rørlegger og spurte på råd. Og fikk rådet prøv det. Nå funket som fy.

Du kan jo gjøre hva du vil. 😊 Til meg var og problemet lengre ned en i egen leilighet. 

Endret av Jaikkesant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe styre her. Jeg vil helst ikke begynne å varsle noen som helst hvis jeg kan fikse dette selv. Plumbo og pumpe skal prøves først.

Anonymkode: 5b37d...1fa

Husk å prøv pumpe FØR plubo ettersom Plumbo kan forsteine seg skikkelig i sluket :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid

Har du alltid hatt dette problemet? ( for å utelukke betong eller fliiselim som har fortettet ved bygging)

Uansett, først stake og pumpe før du bruker kjemikalier. Da fjerner du årsaken og slipper at problemet kommer raskt tilbake. 

Tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva kan jeg gjøre?

Jeg har nesten ikke vært hjemme det siste året. Badet er helt nytt (pusset opp for to år siden).

Og dusjen er helt tett, nesten, Hvis jeg dusjer mer enn to minutter flommer vannet over kanten og utover gulvet.

Jeg forsøkte jif avløpsåpner. Ingen effekt. Jeg har sjekket at det ikke er hår i sluket. Det virker som om problemet sitter lengre ned. Jeg bor i fjerde etasje i en blokk.

Hva kan jeg gjøre??

Anonymkode: 5b37d...1fa

Hva mener du her? Er det dårlig fall til sluket? Er problemet egentlig det at det blir vann utover gulvet?

Anonymkode: d137e...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du her? Er det dårlig fall til sluket? Er problemet egentlig det at det blir vann utover gulvet?

Anonymkode: d137e...121

Nei, problemet er jo selvsagt at vannet går veldig sakte ned i sluket, slik at vannet til slutt flommer over kanten og ut på gulvet.. Jeg forklarte vel ikke så dårlig?

Anonymkode: 5b37d...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Jaikkesant skrev:

PRØV heller klorin . Slet med litt problem med sluken selv i blokk forrige uke.  Var innom en rørlegger og spurte på råd. Og fikk rådet prøv det. Nå funket som fy.

Du kan jo gjøre hva du vil. 😊 Til meg var og problemet lengre ned en i egen leilighet. 

Jeg har prøvd klorin, nevnte det ikke i HI da jeg ikke tenkte over det.

Anonymkode: 5b37d...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...