Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Gratulere til dere som har født 😍💜. Heldige dere. Lenge igjen her enda, uke 35 nå. Har endel kynnere, men regner ikke med de gjør noe nytte 🙈. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca to uker til termin her nå, hører "nå skjer det når som helst" daglig, men jeg tror ikke det blir noen fødsel her før termin. De siste ukene har jeg gått opp over 10 kg pga vann i kroppen, varmen hjelper ikke på..

Spent på hvordan det går med deg og lille nurket @trudb :) keisersnittet er vel overstått nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått:nordvesta:

Her kom bjørkebarnet 15. Juli i superfart en uke på overtid. Ble strippet etter eget ønske og det satte fart på sakene - 4 timer med kynnere før vannet gikk, og derretter fire nye før han var ute! Nesten 4 kilo og 51 lang! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Syv dager over termin var jeg på overtidskontroll. Riene startet i bilen hjem, og 30 timer og en dramatisk utdrivelsesfase senere var lillegutt her kl 22.31, 22. juli! 4300 g og 55 cm. :) personalet på Ahus har vært fabelaktige!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bjørka og matka! :nordvesta:

55cm?? :hakeslepp: Jeg syntes lillemor var skikkelig lang på 53cm! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 dager igjen til termin her, ingen tegn til fødsel enda.

Gratulerer til dere som har fått:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FruN skrev:

Jeg er "endelig" høygravid, 35+0 i dag :jepp: 

Er man ikke høygravid før 35+0? Hehehe, jeg har vært høygravid i flere uker jeg 🙄🙈. Er forøvrig 35+2 👌🏼. 

GRATULERE til dere som har født. Jeg holder for øvrig på å dø av varme, er jo langt over 12 grader som jeg har vendt meg til de siste ukene😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hadena skrev:

Er man ikke høygravid før 35+0? Hehehe, jeg har vært høygravid i flere uker jeg 🙄🙈. Er forøvrig 35+2 👌🏼. 

GRATULERE til dere som har født. Jeg holder for øvrig på å dø av varme, er jo langt over 12 grader som jeg har vendt meg til de siste ukene😱

Man regnes som høygravid når man har 40 dager igjen til termin, men når følelsen av å være det kommer, er annen sak :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg helt glemt å oppdatere 😉 Tvillingene kom med ks 20 juni, akkurat en mnd før termin, måtte ut da pga vekstavvik på den minste av dem 👶🏻👶🏻 Alt gikk fint og etter ca to uker på sykehuset fikk vi dra hjem 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi har gått helt inn i min egen lille boble å glemt å oppdatere 😂. Først må jeg bare få gratulere alle dere nybakte mødre😀 Her ankom lillebror 18 juli. En helt perfekt liten gutt på 50 cm og 3105 g😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 7/22/2017 den 14.46, Bringebær skrev:

Ca to uker til termin her nå, hører "nå skjer det når som helst" daglig, men jeg tror ikke det blir noen fødsel her før termin. De siste ukene har jeg gått opp over 10 kg pga vann i kroppen, varmen hjelper ikke på..

Spent på hvordan det går med deg og lille nurket @trudb :) keisersnittet er vel overstått nå :) 

Herrefred å fjern man blir etter å ha født først nå så jeg dette😂 Ja nå er Keisersnittet vell overstått å alt gikk kjempe fint. Hvordan er det med deg? Har den lille kommet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lusker tiden avgårde, 20 dager igjen til termin. Så i går begynte permisjonen :Nikke:

JM synes s/f-målet mitt er litt høyt, så om det ikke flater ut litt til kontrollen neste uke vil ho at sykehuset skal ta en vurdering. Kjenner jeg helst vil at ting skal skje naturlig, men om de vil sette meg i gang pga stor baby, håper jeg de ikke skal drøye det lenge. Da kan jeg like greit bare bli ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruN skrev:

Her lusker tiden avgårde, 20 dager igjen til termin. Så i går begynte permisjonen :Nikke:

JM synes s/f-målet mitt er litt høyt, så om det ikke flater ut litt til kontrollen neste uke vil ho at sykehuset skal ta en vurdering. Kjenner jeg helst vil at ting skal skje naturlig, men om de vil sette meg i gang pga stor baby, håper jeg de ikke skal drøye det lenge. Da kan jeg like greit bare bli ferdig. 

Krysser fingrene for att det får gå sin naturlige gang😉 20 dager da er det ikke lenge igjenn. Mine mål var forresten litt høyt hele graviditeten men gutten var ikke noe stor når han kom vill heller si helt normal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillebror kom i slutten av juli ❤️ Hadde en skikkelig drømmefødsel! Forrige fødsel var så som så, langdryg og smertefull. Ble igangsatt nå også, men riene kom av seg selv da de tok vannet denne gangen så jeg slapp drypp. Lurte hele tiden på når det skulle bli skikkelig vondt, før jordmor sa det var 10 cm åpning. Kort trykketid, før verdens fineste gutt kom ut ❤️ Og jeg som lurte på om jeg kom til å bli like glad i han som i jenta mi 🙈 Jeg er så glad for å være ferdig med graviditet og fødsel, føler at familien vår er komplett nå.

Gratulerer til dere andre som har født, og lykke til til dere som venter på nurkene enda :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, trudb skrev:

Krysser fingrene for att det får gå sin naturlige gang😉 20 dager da er det ikke lenge igjenn. Mine mål var forresten litt høyt hele graviditeten men gutten var ikke noe stor når han kom vill heller si helt normal. 

Det har gått fra helt på streken gjennomsnittlig til litt over høyt, og da kombinert med et passe stort barn fra før (53cm/4,6kg) så ville jm at sykehuset ihvertfall skulle rådføres om det ikke forandret seg. Men håper det går naturlig jeg og! 

10 minutter siden, Bringebær skrev:

Lillebror kom i slutten av juli ❤️ Hadde en skikkelig drømmefødsel! Forrige fødsel var så som så, langdryg og smertefull. Ble igangsatt nå også, men riene kom av seg selv da de tok vannet denne gangen så jeg slapp drypp. Lurte hele tiden på når det skulle bli skikkelig vondt, før jordmor sa det var 10 cm åpning. Kort trykketid, før verdens fineste gutt kom ut ❤️ Og jeg som lurte på om jeg kom til å bli like glad i han som i jenta mi 🙈 Jeg er så glad for å være ferdig med graviditet og fødsel, føler at familien vår er komplett nå.

Gratulerer til dere andre som har født, og lykke til til dere som venter på nurkene enda :) 

Gratulerer! Og takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/10/2017 den 20.13, Bringebær skrev:

Lillebror kom i slutten av juli ❤️ Hadde en skikkelig drømmefødsel! Forrige fødsel var så som så, langdryg og smertefull. Ble igangsatt nå også, men riene kom av seg selv da de tok vannet denne gangen så jeg slapp drypp. Lurte hele tiden på når det skulle bli skikkelig vondt, før jordmor sa det var 10 cm åpning. Kort trykketid, før verdens fineste gutt kom ut ❤️ Og jeg som lurte på om jeg kom til å bli like glad i han som i jenta mi 🙈 Jeg er så glad for å være ferdig med graviditet og fødsel, føler at familien vår er komplett nå.

Gratulerer til dere andre som har født, og lykke til til dere som venter på nurkene enda :) 

Gratulerer så mye ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sånn passe på tampen av august kom lillebror (med litt hjelp) på termin i går kveld :) 4160 g og 53 cm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...