Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer Hvitløk :blomst: Høres ut som en drømmefødsel! Kos dere med lillebror :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de som har født!

Jeg lurer litt på det med 'stripping'. Er det noe man får tilbud om av jm? kan man evt. be om det ved 40 ukers kontrollen?

noen som har fått det? Erfaringer? #lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

Gratulerer til de som har født!

Jeg lurer litt på det med 'stripping'. Er det noe man får tilbud om av jm? kan man evt. be om det ved 40 ukers kontrollen?

noen som har fått det? Erfaringer? #lei

Jeg måtte Google hva det var og har dessverre ingen erfaring rundt det. Men det høres veldig smertefullt ut hvis livmoren ikke er moden. 

Har du vurdert akupunktur? Funket hos meg. Hadde egentlig termin 21.juli.

Endret av Kalender
Tilføyelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2017 den 17.50, Hvitløk skrev:

Lillebror kom 1. juli, 41+0 :) riene kom for fullt på morgenen og fra jeg var på sykehuset til ungen var ute gikk det 2,5 time. Drømmefødsel, hvis man ser bort ifra at smertene 😂 nå koser vi oss med det nye tilskuddet❤

Gratulerer så mye👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

Gratulerer til de som har født!

Jeg lurer litt på det med 'stripping'. Er det noe man får tilbud om av jm? kan man evt. be om det ved 40 ukers kontrollen?

noen som har fått det? Erfaringer? #lei

Jeg ble strippet på sykehus av en fødselslege første gangen, var inne på en sjekk der så da "røska" han litt som han så fint sa det :P Fikk bare mye kynnere av det, ble ingen fødsel. Tror noen jordmødre gjør det, men jeg fikk aldri tilbud om det av min (var aldri et tema der). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Puny skrev:

Gratulerer til de som har født!

Jeg lurer litt på det med 'stripping'. Er det noe man får tilbud om av jm? kan man evt. be om det ved 40 ukers kontrollen?

noen som har fått det? Erfaringer? #lei

Jeg ba om det på 40 ukers kontrollen. Var moden og hadde 2 cm åpning, så strippingen førte til en del mensmurringer og at slimproppen begynte å gå samme dag. Ungen ble født tre dager etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Hvitløk skrev:

Jeg ba om det på 40 ukers kontrollen. Var moden og hadde 2 cm åpning, så strippingen førte til en del mensmurringer og at slimproppen begynte å gå samme dag. Ungen ble født tre dager etterpå :)

Var dette hos jm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kalender skrev:

Jeg måtte Google hva det var og har dessverre ingen erfaring rundt det. Men det høres veldig smertefullt ut hvis livmoren ikke er moden. 

Har du vurdert akupunktur? Funket hos meg. Hadde egentlig termin 21.juli.

Hehe, har vel 'vurdert' alt :P men skal man ha akupunktur må man vel gå privat, og da er jeg så usikker på hvem som er flinke og ikke...

høres unektelig litt vondt ut ja, men hva gjør man ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bringebær skrev:

Jeg ble strippet på sykehus av en fødselslege første gangen, var inne på en sjekk der så da "røska" han litt som han så fint sa det :P Fikk bare mye kynnere av det, ble ingen fødsel. Tror noen jordmødre gjør det, men jeg fikk aldri tilbud om det av min (var aldri et tema der). 

OK, ja det er vel ingen garanti for at det funker nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Puny skrev:

Hehe, har vel 'vurdert' alt :P men skal man ha akupunktur må man vel gå privat, og da er jeg så usikker på hvem som er flinke og ikke...

høres unektelig litt vondt ut ja, men hva gjør man ikke?

Jeg husker ikke navnet i farta, men en venninne var hos ei på pilestredet park. Jeg hadde gått til henne også om det ikke var for at jeg fikk akupunktur hos onkelen min. Han anbefalte å begynne tre uker før terminen, men det ble bare to timer hos han før fødselen kom igang og vips så var babyen ute.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Puny skrev:

Var dette hos jm? 

Ja :)

Mange jordmødre spør ikke om de skal gjøre det, men gjør det dersom de blir spurt fortalte min jordmor. De vil ikke blande seg inn i det naturlige fødselsforløpet hvis ikke den gravide ber om det. 

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hvitløk skrev:

Ja :)

Mange jordmødre spør ikke om de skal gjøre det, men gjør det dersom de blir spurt fortalte min jordmor. De vil ikke blande seg inn i det naturlige fødselsforløpet hvis ikke den gravide ber om det. 

Aha, takk for tips. Da skal jeg spørre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye til dere som har født:D Her telles dagene for fult bare 10 dager igjenn til ks datoen:D Merkelig nokk er jeg verken lei av å gå gravid eller noe kunne sikkert gått en mnd til uten att det hadde brydd  stort men det skal nå bli godt å se han åsså:D å denne gangen vet vi att sykehus oppholdet blir noen få dager fremfor uker:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere? Er dere som ikke har født enda klare? :) Og hvordan er livet med nyfødt dere som har født? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner noen ting å komme på plass, har fått søskenbrett til vogna, en del klær, dyne.. Gubben monterte basen til bilstolen i dag, litt tidlig etter min mening :P Men nå er den på plass da :) 

Formen går opp og ned, gleder meg til jeg er ferdig. Er heldigvis ikke lei da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi koser oss med babyen😊 har vært hektisk med masse besøk og fri fra barnehagen. I dag har jeg første dag alene med en baby og en på to. Så litt travelt og småstressa😅 det er så koselig å ha baby igjen. Å amme, kose og samsove❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster hadde det litt travelt, og kom til verden 11. juli, 15 dagar før termin (38+1). :hjerte: Ho var 3760 gram og 51 cm lang - og sjølvsagt heilt perfekt! :hjerter_rundt:

Me kosar oss masse med lille E., og storesøstrene på 8 og 4 er veldig stolte. :) Det er både travelt og fantastisk herlig å ha ein baby i hus igjen! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født! :):hjerte:

Her er jeg på tredje dagen over termin. Har hatt modningsrier siden tirsdag, og de har økt veldig i intensitet i det siste. Var inn på Ahus for en sjekk i går, bare for å vite hvordan ting lå an. Fryktelig nysgjerrig! Livmortappen var 1,5 cm og hadde 1 cm åpning, så det kan gå flere dager før det blir noe action ifølge jm. Gjorde målinger med slike belter på magen også. Fikk da modningsrier (ganske kraftige) fire ganger i løpet av 30 minutter. Og slik holder det på, hele døgnet! Ganske slitsomt. Begynner å bli skrekkelig utålmodig nå, og syns lillemann kan komme seg ut snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...