Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Imorra er dagen da datoen for ks skal settes å mageboeren vår skal ha en ekstra sjekk😀 kjenner jeg gleder meg men itilegg er nervøs. Er litt redd de skal finne noe som tilsier han må ut slik som med tvillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi her har det vært så mye att jeg har glemt av alt. Jeg ble lagt inn å kom hjem på påskeferie igår. Må tilbake til mandag men hvis alt så fredelig å fint ut da så får jeg dra hjem å heller ha kontroll på føden 1 gang i uken😊Jeg har fått totalforbud på det meste så her sitter jeg å strikker. Heldig som jeg er så har mannen vaska huset fra gulv til tak før jeg kom hjem å fylt opp strikkelageret mitt😍 Nå er målet vårt å komme over uke 30 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en haste tur tilbake til sykehus ikveld. Det var påsken 2017 gitt frem å tilbake er like langt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra :) ligger nå her å har senge arrest med strikketøyet:P. Igår ble det satt lungemodning itilfelle han må ut nå snart men vi håper han kan holde seg inne ut tiden sin:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper han holder seg inne en stund til da :) Hvor langt er du på vei nå? Krysser fingrene for at han ikke kommer før termin ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+3 i dag, det er 199 dager som gravid. Jeg syns tiden flyr så alt for fort! Har mye annet å stri med her hjemme også.., vi skal bygge om huset, men naboen har satt noen kjepper i hjulene for oss, så vi avventer saksgang fra en treeeig kommune. Mye usikkerhet, så det har vært mye å fokusere på i det siste. Er nok derfor jeg syns det går så fort med graviditeten også. :)

Jeg dro til jordmor for første gang før påske. Her i kommunen setter de av 1,5 klokketime til en «bli kjent»-prat. Det satte jeg stor pris på, og er i grunn godt fornøyd med min jordmor. Skal inn på kontroll i morgen tidlig hos henne. 

Av utstyr, så har vi det aller meste på plass nå. Vi mangler bare stelleutstyr som oljer, servietter, bleier osv. Samboer valgte vogn her i huset, og vi kjøpte Emmaljunga super nitro outdoor. Bilstol, noe klær for den første tiden (vi kommer nok til å få en del fra familie), soveplass og ammeutstyr er på plass. Håper jeg får brukt ammeutstyret.., ønsker å amme, men har lest om flere som ikke får det til? 

Det er mye liv i magen for tiden. Har begynt å telle antall spark og bevegelser i én klokketime om dagen. Den ene timen kan variere fra 15 til 70 spark/bevegelser. Jeg har ikke snøring på hva som er normalt, jeg antar at det aller meste er normalt. Leste et sted at færre enn fire bevegelser i timen var bekymringsverdig, er godt over det iallfall. :) Teller dere?

Håper det står bra til med alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21+3, og synes det går både treigt og fort :ler: 

Merker noe bevegelse, men har morkaka på fremveggen, så det blir en naturlig demper der :) Har mye utstyr fra førstemann, så blir spennende å se hvor mye annet det blir. Vogn er på plass ihvertfall! Og tror navnet er på plass og, til slutt :fnise: 

Jeg skal til neste kontroll om et par uker, er spent på om påska har satt spor på vekta :fnise: Jeg er overvektig, og har så langt ikke gått opp i dette svangerskapet. Ettersom jeg ikke har prøvd å ikke gå opp, er jeg fornøyd med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24+6 i dag :) Synes det går veldig fort denne gangen! Blir litt stressa av det innimellom. Våren og sommeren pleier å gå veldig fort, føles som jeg snart burde pakke fødebagen :fnise:

Det som gjør meg mest stressa er at vi skal pusse opp litt hjemme før termin, men ting tar tid! Målet er å være ferdig med alle prosjekter en god stund før termin, så vi slipper ekstra stress da. Det meste av utstyr er på plass, det eneste vi mangler nå er bilstol og noe småtteri. Bilstoen etter vesla er over fem år, så da må vi vel bytte den. Ellers har vi det meste fra før. Vurderer å kjøpe en bilstolpose, noen som har erfaring med det? Ikke noe som haster til august uansett, men utover vinteren kan det være praktisk kanskje når vi skal levere i barnehagen.

Jeg strevde veldig med amming sist, lang historie kort: Vi kom veldig skeivt ut på sykehuset og jeg klarte aldri å fullamme. Vet ikke om jeg kan fullamme, men jeg skal prøve. Vi har flasker og flaskesterilisator klar uansett fra sist, ingen krise om det ikke går. 

Lille i magen er veldig aktiv, kjenner mye spark og bevegelse :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bringebær skrev:

Håper han holder seg inne en stund til da :) Hvor langt er du på vei nå? Krysser fingrene for at han ikke kommer før termin ;)

 

Er 26 uker nå får lov å prøve meg hjemme noen dager igjen nå men skal ligge mest mulig stille.😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var 26+0 veker på vei no på mandag, og det var då akkurat 100 dagar igjen til termin! :strix:

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wed Apr 19 2017 den 8.47, matka skrev:

28+3 i dag, det er 199 dager som gravid. Jeg syns tiden flyr så alt for fort! Har mye annet å stri med her hjemme også.., vi skal bygge om huset, men naboen har satt noen kjepper i hjulene for oss, så vi avventer saksgang fra en treeeig kommune. Mye usikkerhet, så det har vært mye å fokusere på i det siste. Er nok derfor jeg syns det går så fort med graviditeten også. :)

Jeg dro til jordmor for første gang før påske. Her i kommunen setter de av 1,5 klokketime til en «bli kjent»-prat. Det satte jeg stor pris på, og er i grunn godt fornøyd med min jordmor. Skal inn på kontroll i morgen tidlig hos henne. 

Av utstyr, så har vi det aller meste på plass nå. Vi mangler bare stelleutstyr som oljer, servietter, bleier osv. Samboer valgte vogn her i huset, og vi kjøpte Emmaljunga super nitro outdoor. Bilstol, noe klær for den første tiden (vi kommer nok til å få en del fra familie), soveplass og ammeutstyr er på plass. Håper jeg får brukt ammeutstyret.., ønsker å amme, men har lest om flere som ikke får det til? 

Det er mye liv i magen for tiden. Har begynt å telle antall spark og bevegelser i én klokketime om dagen. Den ene timen kan variere fra 15 til 70 spark/bevegelser. Jeg har ikke snøring på hva som er normalt, jeg antar at det aller meste er normalt. Leste et sted at færre enn fire bevegelser i timen var bekymringsverdig, er godt over det iallfall. :) Teller dere?

Håper det står bra til med alle sammen! 

Har aldri telt spark men jeg følger med på om bevegelsemønsteret holder seg eller endrer seg. Magen min er mest aktiv på morran å kvelden det er normalen for meg. Men hvis jeg noen gang er i tvil så spiser jeg en is Da blir det liv da😂 når det kommer til amming så kan ikke jeg amme så her går vi rett på flaske 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Straks 28 uker her nå, og sålangt ser alt bra ut med begge guttene i magen 👶🏻👶🏻 Veldig kjekt med ultralyd hver 14 dag, blir litt tryggere da 😊

Veldig merkelig å få vite at det er to, å gå fra helt avslappa "har gjort dette før" holdning til at alt plutselig er annerledes og man føler seg litt lost 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, -T- skrev:

Straks 28 uker her nå, og sålangt ser alt bra ut med begge guttene i magen 👶🏻👶🏻 Veldig kjekt med ultralyd hver 14 dag, blir litt tryggere da 😊

Veldig merkelig å få vite at det er to, å gå fra helt avslappa "har gjort dette før" holdning til at alt plutselig er annerledes og man føler seg litt lost 😉

Så kjekt att alt er bra med begge:D her er vi inne 1 gang i uka nå fast å etterbehov om det skulle være noe å det er veldig betryggende åsså er det jo litt kjekt å få se han så ofte:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker jeg fikk med meg babybokser fra Apotek1, Ream1000, Kiwi/Libero og en til - tror jeg, når lillemor ble født. Vet ikke om jeg gidder nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at babypakken fra REMA1000 var veldig bra. Den inneholder flere ordinære produkter, istedenfor små vareprøver. Kiwi/Libero og Vitus apotek har ikke lengere babypakker, men jeg har hørt rykter om at Kiwi skal lansere en egen om ikke så veldig lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, matka skrev:

Jeg syns at babypakken fra REMA1000 var veldig bra. Den inneholder flere ordinære produkter, istedenfor små vareprøver. Kiwi/Libero og Vitus apotek har ikke lengere babypakker, men jeg har hørt rykter om at Kiwi skal lansere en egen om ikke så veldig lenge. 

Kiwi har lansert sin nye babypakke nå, stelleveske med mye stæsj! Tenkte jeg skulle bestille den nettopp, men man får ikke før tidligst 3 mnd før termin, så jeg får bare vente :-). Jeg har kjøpt mye klær brukt nå og har en helt sinnsyk vaskejobb foran meg. Mye pent brukte klær ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bra med dere her inne! Her går tiden også veldig fort - preglife sier kun 73 dager igjen! Vi startet med oppussing av barnerom i helga - og er ferdig med det meste av riving nå. Gleder meg til å se resultatene underveis med nytt gulv, tapet osv :laugh: Og ikke minst begynne å innrede, og få i hus vogga vi skal ha på stua! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...