Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Nå er det straks min tur til å se på mageboeren :strix: Torsdag formiddag! :jepp: 

To gutter, -T-! Spennende å se om de er eneggede da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, -T- skrev:

Da har jeg også vært på ul, å det er tvillinger som bor der inne 😍 To gutter! Termin er 20 juli så den stemmer jo fint med mensterminen 👍🏻 

Ikke rart dette svangerskapet er tyngre enn det forje, det er jo dobbelt opp der inne.. litt skrekkblanda fryd dette, men så spennende! 

Gratulerer med dobbel lykke:strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi sett lillebror i magen, og blitt flyttet tilbake ca 3 uker, til slutten av august. Sånt skjer når man ikke rekker å få regelmessig mens før man blir gravid igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær ul i dag og det er to gutter i magen! 💙💙

str tilsa 1.8 som termin, men siden det er ivf så forblir termin 7.8. 😄

Sååååå glade her i familien! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2017 den 18.17, -T- skrev:

Da har jeg også vært på ul, å det er tvillinger som bor der inne 😍 To gutter! Termin er 20 juli så den stemmer jo fint med mensterminen 👍🏻 

Ikke rart dette svangerskapet er tyngre enn det forje, det er jo dobbelt opp der inne.. litt skrekkblanda fryd dette, men så spennende! 

Såååå gøy! 

Gratulerer! 💙💙 Tenk to guttetvillingmammaer i samme termingruppe. På Facebook har vi en gruppe som heter tvillingmamma 2017. 

Fin gruppe å være med i! Masse svar på ting man lurer på! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, gratulerer dere som skal ha tvillinger! Så stas!! :babysmokk::babysmokk:

Jeg får også en gutt :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, SøsterLiten skrev:

Såååå gøy! 

Gratulerer! 💙💙 Tenk to guttetvillingmammaer i samme termingruppe. På Facebook har vi en gruppe som heter tvillingmamma 2017. 

Fin gruppe å være med i! Masse svar på ting man lurer på! ❤

Ja utrolig gøy og spennende!

finner ikke den Facebook gruppa.. hva søker jeg på? 

*glem det, fant den 😉*

Endret av -T-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har vært på oul nå! Å være guttemamma er veldig fint💙  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere mye kynnere? Kan ikke huske at jeg hadde så mye av det sist, men denne gangen er det ganske ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bringebær skrev:

Har dere mye kynnere? Kan ikke huske at jeg hadde så mye av det sist, men denne gangen er det ganske ofte..

Jeg syns alle graviditetsplager dukker opp tidligere denne gangen. :P Jeg har ikke plagsomme kynnere enda, men merker det strammer seg innimellom mens jeg går. Hadde endel de siste mnd forrige gang, men det kom myyyyye senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese hvordan det går med dere alle! Det er så godt å lese at flere går gjennom de samme symptomene/plagene og tankene :)

Her i gården går det mye i sutring om dagen - jordmor mente smertene jeg beskrev var ligamentsmerter, og beroliget meg med at det var veldig vanlig. Men det var i starten av forrige uke, og nå har jeg hatt en nesten kronisk smerte i venstre side, litt sånn rett innenfor hoftebenet. Kjenner det svakt når jeg sitter/ligger, men sliter mye mer når jeg går/står og rører meg. Og spesielt om jeg løfter noe - flere som kjenner seg igjen? Noen som kan berolige? Er jeg blitt hysterisk :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette høres ut som bekken smerter men kan være veldig lurt å få sjekka oppi . Hysterisk eller dum som ringer for lege sjekk eller hva det måtte være skal du aldri føle du er. Jeg vet hvor galt det virkelig kan gå å det er bedre å ta en å to sjekk for mye enn å ta en for lite. Jeg er hoss legen 1 gang i uka å sykehuset 1 gang i mnd denne mnd har jeg vært der 3 ganger. Jeg er det jeg ville kaldt hysterisk😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det du skriver er logisk, og jeg er veldig flink til å "pushe" andre til å sjekke opp og være ekstra forsiktig - det er bare litt vanskeligere å gjøre det selv. Får litt sånn "det ordner seg, jeg skal ikke mase og være til bry"-holdning. Enda hvor dumt jeg vet det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - er det flere enn meg som har kjøpt seg mamma-strømpik og blitt forvirret over hvilken vei den skal være? :fnise: Måtte google og fant ut at jeg ikke var alene om å bli forvirret av de to sømmene som alltid har vært bak, men som nå plutselig skal fram! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Bjørka skrev:

Synes det du skriver er logisk, og jeg er veldig flink til å "pushe" andre til å sjekke opp og være ekstra forsiktig - det er bare litt vanskeligere å gjøre det selv. Får litt sånn "det ordner seg, jeg skal ikke mase og være til bry"-holdning. Enda hvor dumt jeg vet det er. 

Du må ikke føle sånn. Jeg følte det sånn sist da vi venta tvillinger tenkte det var bare litt hode som var hysterisk men så var det vist mer alvorlig enn det. Så ta en ekstra tur det gjør værtfall ikke mer skade😀 men glemte si det att venstre siden min er helt lik å når jeg går så føles det avåtil som noen stikker med kniv i livmorhalsen er pga bekkenet det åsså selvom jeg trodde det var noe på vei ut derfra😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tuvaelise skrev:

Noen her som bruker bekkenbelte og har et og anbefale?😊

Jeg fikk ett av kiropraktoren jeg hadde i svangerskapet  til guttungen for 8 år siden jeg aner ikke merket men jeg er super fornøyd. Tror apoteket kan ha noen gode😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere fornøyde med jordmoren deres? Jeg vet ikke helt va jeg syntes, eller om jeg skal gidde å prøve å bytte. Hun er sånn typisk person jeg ville unngått som fastlege. Vi klikker ikke helt, men hun er jo sikkert dyktig nok. Vet at vi ikke trenger å bli bestevenner, men jeg hadde kanskje håpet på noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, trudb skrev:

Du må ikke føle sånn. Jeg følte det sånn sist da vi venta tvillinger tenkte det var bare litt hode som var hysterisk men så var det vist mer alvorlig enn det. Så ta en ekstra tur det gjør værtfall ikke mer skade😀 men glemte si det att venstre siden min er helt lik å når jeg går så føles det avåtil som noen stikker med kniv i livmorhalsen er pga bekkenet det åsså selvom jeg trodde det var noe på vei ut derfra😂 

Ble veldig beroliget av deg nå, men har kontaktet jordmor og skal få pratet med henne snarest. 

58 minutter siden, Tuvaelise skrev:

Noen her som bruker bekkenbelte og har et og anbefale?😊

Nå måtte jeg google, og er fremdeles helt grønn! 

2 minutter siden, Puny skrev:

Er dere fornøyde med jordmoren deres? Jeg vet ikke helt va jeg syntes, eller om jeg skal gidde å prøve å bytte. Hun er sånn typisk person jeg ville unngått som fastlege. Vi klikker ikke helt, men hun er jo sikkert dyktig nok. Vet at vi ikke trenger å bli bestevenner, men jeg hadde kanskje håpet på noe annet...

Min jordmor er helt ok, har bare vært hos henne to ganger så langt, men har et greit inntrykk. Føler ikke vi klikket helt med en gang, og synes jeg har måttet krangle litt med henne når vi har snakket om utfordringer på arbeidsplassen. Føler ikke hun forstår at det ikke bare er å slippe alle arbeidsoppgaver når man er sliten, eller dra på ul midt i arbeidstiden når man arbeider i et omsorgsyrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...