Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

JA @Hvitløk! Jeg må sove et par timer på dagen for å fungere optimalt. Ikke alltid jeg får det til, men da må jeg legge meg tidlig. Hvis jeg har funnet på noe sosialt på en ukedag er jeg helt ødelagt dagen etter, men jeg vil jo veldig gjerne være sosial ettersom jeg vet det blir lite når babyen kommer...

 

Vi var forrresten på OUL og magefølelsen stemte på en prikk, det var en frisk og fin gutt der inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som hører på Foreldrerådet podcast, forresten? Jeg virkelig elsker den podcasten, som førstegangsgravid syntes jeg den er utrolig fin og informativ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var på OUL i går, og fekk sjå ei frisk og fin lita jente på UL-skjermen! :strix: Så det ser altså ut til at eg blir mamma til jente nr. 3 til sommaren. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mirabella76 skrev:

Eg var på OUL i går, og fekk sjå ei frisk og fin lita jente på UL-skjermen! :strix: Så det ser altså ut til at eg blir mamma til jente nr. 3 til sommaren. :)

:strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som har vært på OUL :)

Vi skal på oul på 1 ½ uke, er så spent! Håper alt er bra med den lille, så håper jeg å få vite hvilket kjønn det er. Sist hadde jeg guttefølelse, men det var ei jente. Denne gangen har jeg jentefølelse, så da er det sikkert en gutt :P

Har dere fått babymage enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg glemte helt å oppdatere her inne etter OUL. Alt sto bra til, og det var en liten gutt i magen:strix:

Jeg har fått mage, den riktignok ikke sånn veldig hard og struttende enda:PMen jeg er ikke nært å få på meg mine vanlige bukser, så her går det i mammabukser. Jeg er litt kraftig fra før, men folk har sett magen og turt å spørre om jeg er gravid. Så da antar jeg at det vises ganske bra:fnise:

Jeg ble forresten satt tilbake 5 dager på OUL.

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Bringebær skrev:

Heldige dere som har vært på OUL :)

Vi skal på oul på 1 ½ uke, er så spent! Håper alt er bra med den lille, så håper jeg å få vite hvilket kjønn det er. Sist hadde jeg guttefølelse, men det var ei jente. Denne gangen har jeg jentefølelse, så da er det sikkert en gutt :P

Har dere fått babymage enda? :)

Det syns veldig godt på meg nå, men jeg har ikke lagt på meg noenting! 21+1 i dag. Det begynner å bli vanskelig å passe i de gamle toppene og skjortene mine. Heidudrandes med aktivitet er det der inne også! Kan ikke kjenne noe utenpå magen ennå, men jeg kjenner det veldig godt inne i magen nå. Har lagt merke til at det er utrolig stor forskjell på gravide og om det syns. Er med på vanngym en gang i uka, og det er noen der som er lengre enn meg som det nesten ikke syns på ennå. :laugh:

Lykke til på OUL. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+2 her nå å magen har kommet for fult den siste uka! Må få kjøpt meg noen bukser som passer 😉 Rart hvor fort den kom når det først skjedde noe! Veier fortsatt mindre enn før jeg ble gravid da, siden jeg har vært så mye syk... men regner med det snur nå 👍🏻 En uke til oul i dag, det blir spennende 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker godt at jeg har fått mage, men det er nok ikke en tydelig babymage enda. Bruker mest gravidbukser, men uteklær er det verre med.. Begrensa hvor mye klær man kjøper for noen måneder også :)

Tenk at vi snart er (over) halvveis i gruppa her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt/ jente til dere som har fått vite det er så utrolig koselig å komme inn her å lese selvom det er en stund siden nå. Her lever vi i spenning frem til onsdag å har ett håp om att babyen ligger slik att det er mulig å se hvem som gjemmer seg på insiden😀. Helt rart att vi snart er over halveis. Selv skal jeg har tidlig forløsning å det er bare 3 uker til vi skal inn å sette dato. Halsbrann har meldt seg for fult men stort sett er det bare det å bekkene som plager så nå bare nyter jeg alle dager😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjekt for dere som har vært på UL, gratulere!!. Vi skal ikke før om 31 (!!) dager, huff så lenge. Er i uke 16 (15+1) nå, og har begynt med mammabukser, mest for komforten :-) I dag skal jeg dessuten ha første natta med bbhugme - håper søvnen blir bedre og at det er enklere å få sove nå. Håper å komme meg på jobb også snart! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi fått vite att det ventes en livlig liten gutt her😍 om 4 uker skal datoen for ks settes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2017 den 20.31, trudb skrev:

Da har vi fått vite att det ventes en livlig liten gutt her😍 om 4 uker skal datoen for ks settes. 

Så hyggelig med en sprellemann😊

Jeg fikk også vite at jeg blir nødt til å ta ks, men har ikke fått noen dato enda. Jeg skal på vekstkontroll om ikke så lenge, så jeg får kanskje vite det da. 

Er det mange som har begynt å kjenne spark/bevegelser i magen? Jeg syns ikke det kjennes ut som en fiskehale, men følelsen er ubeskrivelig. Da kjennes det mer ekte når man kjenner bevegelser fra babyen. Gleder meg så sinnsykt til termin og treffe den lille klumpen i magen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent bevegelser siden uke 17 daglig, men noen dager mindre enn andre😊 Er uke 20+4 nå. Er også førstegangs så føler meg heldig som skjenner det så godt og så tidlig💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Tuvaelise skrev:

Jeg har kjent bevegelser siden uke 17 daglig, men noen dager mindre enn andre😊 Er uke 20+4 nå. Er også førstegangs så føler meg heldig som skjenner det så godt og så tidlig💙

Jeg begynte også å kjenne i uke 17, men torte ikke å tru at det var babyen😊 Det var først på OUL jeg fikk bekreftet at det var babyen. Jeg både gleder meg og er kjempespent når det blir trangt inne der å bevege seg. Mannen gleder seg også til han kan kjenne spark utenfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, March 03, 2017 den 18.02, Kalender skrev:

Så hyggelig med en sprellemann😊

Jeg fikk også vite at jeg blir nødt til å ta ks, men har ikke fått noen dato enda. Jeg skal på vekstkontroll om ikke så lenge, så jeg får kanskje vite det da. 

Er det mange som har begynt å kjenne spark/bevegelser i magen? Jeg syns ikke det kjennes ut som en fiskehale, men følelsen er ubeskrivelig. Da kjennes det mer ekte når man kjenner bevegelser fra babyen. Gleder meg så sinnsykt til termin og treffe den lille klumpen i magen😊 

Det er vanlig å sette dato for planlagt ks rundt uke 24😉 det gjøres i samtale med lege på føden som regel. Men nå vet ikke jeg hvorfor du skal ha ks så kan ikke si att dette gjelder deg åsså men det er det som er normalt😊 

Her kjenner jeg masse liv. Det er godt når man kan kjenne  etter å få bekreftelsen på att joda det er aktivitet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+2 i dag og det spreller som bare rakkern i magen hele tiden! Jeg har vært så heldig at jeg får jobbe fra hjemmekontor så mye jeg trenger, det er veldig fint nå som jeg har fått noen muskler i klem ved ribbeina i tillegg til bekkenløsningen.

Vi har nettopp vært på en ferietur til Tyskland. Var litt utfordrende å gå og sitte over lengre tid med smerten i ribbeina, men det gikk da fint. Vi kjøpte mye av det vi trenger på en stor tysk barnebutikk (BabyOne); ammepute, babygym, klær i forskjellige størrelser, krabbeteppe, brystpumpe (startpakke fra Avent med masse ting i) og mye mer. Vi sparte hele 3000 kr (37,5%) på å kjøpe dette i Tyskland kontra priser for de samme tingene her hjemme. Så hvis dere skal på en liten kjærestetur i andre trimester, så kan jeg anbefale å styre snuten innom en slik butikk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på ul, å det er tvillinger som bor der inne 😍 To gutter! Termin er 20 juli så den stemmer jo fint med mensterminen 👍🏻 

Ikke rart dette svangerskapet er tyngre enn det forje, det er jo dobbelt opp der inne.. litt skrekkblanda fryd dette, men så spennende! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...