Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så gøy med ultralyder og å få vite kjønn 🎉👍🏻 

Jeg er 17 uker i morgen, og syns plutselig tiden gikk litt fort! (Men den kan bare fortsette å gå fort frem til oul da..) lurer veldig på hvordan hverdagen blir med to barn, syns det er travelt med ett jeg 😉 Men folk får jo flere barn så det går vel fint her i huset også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ultralyd 😃 

Hvordan dagen blir med to barn lurer jeg ofte på og, er egentlig mest spent på når babyen blir 6 mnd + og begynner å bevege seg overalt og det er vinter.. vesla var en sovebaby, så vi hadde ikke akkurat en travel babytid med henne. Tipper det blir travelt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! :) Vi gleder oss masse! Dagene går raskere nå, syns jeg.

18+5 i dag, og blitt sykemeldt igjen pga bekkenløsning. :( Jeg håper virkelig dette bedrer seg. Noen som har erfaring med dette, og har noen tips og triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på hverdagen med to små. Nå er eldstemann veldig aktiv og sitter ikke stille i mer enn to sekunder, så håper lillebror er roligere og aksepterer vogna slik at han kan sove mens vi er ute med eldste. Førstemann sov nesten ikke i vogna før han begynte i barnehagen 15 mnd gammel🙈

@matka hvis du ikke allerede går til fysio så vil jeg anbefale å gå til en som virkelig kan bekkenplager. Går til ei ukentlig og jeg føler meg helt normal i et par dager etter behandling. Bekkenbelte er også kjekt hvis man må gå i en lengre periode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tips @matka er å holde føttene samlet når du feks snur deg i senga, skal opp fra senga, går inn og ut av bilen o.l. Pute mellom beina i senga er også godt. Pass på at når du driver med noe at du gjør det fremfor deg, at du ikke står vridd, jeg er ikke så flink til å forklare :P Men når du for eksempel støvsuger at du jobber fremfor deg :)
Ellers synes jeg det er veldig vondt om jeg sklir på isen og føttene sklir fra hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, trudb skrev:

Noen som har starta navndebatten nå?

Blir nok først etter OUL her i gården. Vi vil vite kjønn, så da starter det nok for fullt etter det :) Bare en uke igjen til ultralyd nå, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, trudb skrev:

Noen som har starta navndebatten nå?

Vi venter gutt💙 Men har overhode ingen forslag til navn, så hvis noen har noen så tar jeg gjerne i mot forslag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter og til etter OUL, men vi har hatt et par navn oppe som forslag :) HerrN vil gjerne bruke farens navn på en evt sønn, og jeg tanken, men... (faren døde for snart 8 år siden) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakka litt om navn, men vi har ingen klare favoritter enda. Debatten starter sikkert for fullt om vi går vite kjønn på Oul. 

Med første var vi enige om å ikke kalle opp igjen, men om vi får en gutt denne gangen tror jeg samboeren min vil bruke et gammelt familienavn. Jeg er litt blandet rundt det, det er et veldig fint navn, men jeg føler det blir veldig mye fra hans side. Vi bor på en gård som har vært i hans familie i flere generasjoner, barna får hans etternavn (mitt er mellomnavn). Sikkert teite og uforståelige følelser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter nok også til vi har vært på OUL og forhåpentligvis vet kjønn. Forrige gang landet vi ganske fort på det navnet vi endte med, blir spennende å se hvor lett det går denne gangen! Nå må det jo passe litt til storesøsters navn også, kan ikke ha en Bjørg og en Michelle-Chanel, tenker jeg. ;) 

Var på TUL på fredag og da tippet hun jente, men det var tydelig at det var mer gjetting enn faglig. :fnise: Vi var hos samme dame forrige gang og da var hun 90% sikker på at det var jente (noe som stemte), mens denne gangen var det litt mer: "Det ser ut som om det kan være en jente, det blir spennende å se om jeg har rett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Bringebær skrev:

Vi har snakka litt om navn, men vi har ingen klare favoritter enda. Debatten starter sikkert for fullt om vi går vite kjønn på Oul. 

Med første var vi enige om å ikke kalle opp igjen, men om vi får en gutt denne gangen tror jeg samboeren min vil bruke et gammelt familienavn. Jeg er litt blandet rundt det, det er et veldig fint navn, men jeg føler det blir veldig mye fra hans side. Vi bor på en gård som har vært i hans familie i flere generasjoner, barna får hans etternavn (mitt er mellomnavn). Sikkert teite og uforståelige følelser :fnise:

Jeg skjønner deg.. vi bor riktignok ikke på en gård (med mindre man er pirkete og påpeker at festetomten vår er en del av gården svigermor vokste opp på :P ), men den lille dalen vi bor i er hjemstedet til begge svigerforeldrene mine. Og å da kalle opp en gutt etter svigerfar, med den eneste navnforskjellen av et mellomnavn..mjeh.. svigerfar bygde også huset vi bor i, noe som fikk plassen til å bli "oppkalt" etter han, noe gubben gjerne ville få offisielt etter at vi flyttet hit.. Noe som selvfølgelig faller bort om det hadde blitt en ut med det navnet da. Jeg føler og at det blir for mye "hans"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, har gått opp i vekt igjen så da får vel lille i magen nok mat får vi tro 👍🏻 

navn ja.. Venter til etter oul i tilfelle vi får vite kjønn 😊 Sist viste vi ikke kjønn, og jentenavn ble vi enig om lett mens guttenavn var umulig! Jeg har ett jentenavn jeg veldig gjerne vil bruke, men tviler litt på at mannen er enig så har ikke nevnt det enda 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Vi venter nok også til vi har vært på OUL og forhåpentligvis vet kjønn. Forrige gang landet vi ganske fort på det navnet vi endte med, blir spennende å se hvor lett det går denne gangen! Nå må det jo passe litt til storesøsters navn også, kan ikke ha en Bjørg og en Michelle-Chanel, tenker jeg. ;) 

Var på TUL på fredag og da tippet hun jente, men det var tydelig at det var mer gjetting enn faglig. :fnise: Vi var hos samme dame forrige gang og da var hun 90% sikker på at det var jente (noe som stemte), mens denne gangen var det litt mer: "Det ser ut som om det kan være en jente, det blir spennende å se om jeg har rett."

Bjørg og Michelle-Chanel:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, FruN skrev:

Jeg skjønner deg.. vi bor riktignok ikke på en gård (med mindre man er pirkete og påpeker at festetomten vår er en del av gården svigermor vokste opp på :P ), men den lille dalen vi bor i er hjemstedet til begge svigerforeldrene mine. Og å da kalle opp en gutt etter svigerfar, med den eneste navnforskjellen av et mellomnavn..mjeh.. svigerfar bygde også huset vi bor i, noe som fikk plassen til å bli "oppkalt" etter han, noe gubben gjerne ville få offisielt etter at vi flyttet hit.. Noe som selvfølgelig faller bort om det hadde blitt en ut med det navnet da. Jeg føler og at det blir for mye "hans"...

Godt å høre at jeg ikke er alene :P Jeg skjønner deg godt også! Jeg får litt feelingen av å leve for 200 år siden, føde en odelsgutt som kan få guttenavnet som er brukt i generasjoner, mens jeg og mitt blir litt usynlig :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kaller allerede fosteret det ene jentenavnet vi har tenkt på, hehe 😊 Uten at vi engang vet kjønnet! Skal på oul 28.02, så vi får se da ☺ Har foreløpig ingen guttenavn i tenkeboksen. 

Er forresten 17+1 på vei, og er ganske sikker på at jeg de siste dagene har kjent den første antydningen til liv! Det er en følelse av en finger som poker i meg forsiktig fra innsiden, men også til tider en mer flyktig følelse. Uansett utrolig morsomt! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket litt om navn her, men det er jo så uuuendelig langt borte enda. Har fått time til OUL 3 april :( Så, her smøres det med tålmodighet. Gleder meg sååå!! Er det helt seriøst vanlig at det er så sent? :(

Endret av Hadena
Feil dato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hadena skrev:

Har snakket litt om navn her, men det er jo så uuuendelig langt borte enda. Har fått time til OUL 3 april :( Så, her smøres det med tålmodighet. Gleder meg sååå!! Er det helt seriøst vanlig at det er så sent? :(

Hvor mange uker er du 3 april da? Har fått oul når jeg er 20+2.. Leenge å vente men det er vist innafor normalen 😩 Hadde i uke 20 sist jeg var gravid også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...