Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mumsy skrev:

Så herlig, gratulerer så mye:smilyblomst: Hadde du noen følelse på hvilket kjønn det var på forhånd?:)

Jeg har hele tiden tenkt at det var en gutt, så morsomt at det stemte :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Puny Ja, vi vil gjerne vite kjønnet. :) Vi snakker om den lille som om det skulle være ei jente, så får vi se om det stemmer, hehe. Seks dager igjen til UL nå!

Jeg tror jeg har kjent bevegelse i magen fra tid til annen, men er veldig vanskelig å vite som førstegangsgravid. Det ligner iallfall ikke på det jeg har lest beskrevet som «sommerfuglvingeslag» og «bobler som sprekker». Det er mer at det «strekker» på ett punkt der nede en liten stund, før det går over igjen. Merkelige greier, aldri kjent noe slikt før. Men det er så sporadisk, så jeg er ikke sikker. Gleder meg til jeg begynner å kjenne liv hver dag. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner du forskjell på det og "luft i magen" @matka? Jeg er så usikker på  hva jeg kjenner, tror egentlig det er luft da jeg er ganske oppblåst... Vi snakker om vår lille som om det er en gutt. Samboer måtte virkelig overtale meg fra å kjøpe gutteklær her om dagen, men jeg føler meg liksom så sikker på gutt. Blir spennende utrolig spennende å se, hold oss oppdatert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synsa de gutt på ul idag men siden navlestrengen lå litt iveien va det ikke helt godt å si sikkert😀 kjente panikken slo meg litt da det bare er 10 uker til det skal planlegges ks å settes dato 3 uker til neste ul blir spennende😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/3/2017 den 9.42, Puny skrev:

Hvordan kjenner du forskjell på det og "luft i magen" @matka? Jeg er så usikker på  hva jeg kjenner, tror egentlig det er luft da jeg er ganske oppblåst... Vi snakker om vår lille som om det er en gutt. Samboer måtte virkelig overtale meg fra å kjøpe gutteklær her om dagen, men jeg føler meg liksom så sikker på gutt. Blir spennende utrolig spennende å se, hold oss oppdatert :) 

Luft i magen er for meg mer som «brusing», «risting» eller masse «bobler» i magen, mens denne følelsen er helt ulikt noe slikt. Veldig vanskelig å beskrive, men er en strekkende følelse jeg aldri har kjent på før. Som om noen presser noe mot innsiden av magen min. Mer en konstant følelse, enn varierende (som luft i magen kan være). Jeg tenkte siden dette var helt nytt for meg, så kan det jo kanskje være liv? Jeg vet jo ikke for sikkert, følelsen er ikke hyppig. :)

Spennende å se om vi får rett på UL, da! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av dårlig form! 16+3 og fortsatt kvalm! Bihulebetennelsen har heller ikke sluppet taket enda 😤 Vet jeg får i meg lite mat og redd for å gå ned enda mer i vekt.. Redd for at ungen får for lite og ikke vokser som den skal, ser for meg at jeg blir satt laangt tilbake på oul og får helt feil termin 😩

Sånn, det var dagens krisemaksimering og sutring 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har blitt satt mye tilbake på termin her? 

Utifra mensen termin så er 7juli, tidlig ultralyd blei jeg satt til 13 juli, dro på en til da fikk jeg 15juli! Og på sykehuset på fredag så blei jeg satt 5-6 dager til tilbake😳 Er så redd for at den ikke vokser nok, siden jeg blir satt så tilbake.. og redd jeg ender opp med å gå over termin uten og bli satt i gang hvis de setter den feil😕 Skal tilbake 17februar så håper de ser noe mer da! 

Kunne se at det var en gutt og alt så fint ut ellers💙

Ikke greit å være nervøs førstegangsgravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vell flytta fra 11 til 19 med første barnet, hun er født 28. da så hun hadde det ikke travelt 😉 Men når man blir satt tilbake feks to uker, og fikk positiv test ett par dager etter forventet mens så måtte man jo blitt gravid sånn ett par dager før positiv test å det er jo litt merkelig??

Skjønner ikke helt det der, men så lenge jordmødre og leger ikke er bekymret så er det vell bare sånn det er??  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -T- skrev:

Ble vell flytta fra 11 til 19 med første barnet, hun er født 28. da så hun hadde det ikke travelt 😉 Men når man blir satt tilbake feks to uker, og fikk positiv test ett par dager etter forventet mens så måtte man jo blitt gravid sånn ett par dager før positiv test å det er jo litt merkelig??

Skjønner ikke helt det der, men så lenge jordmødre og leger ikke er bekymret så er det vell bare sånn det er??  

Jaa jeg fikk positiv test et par dager etter forventa mens😳 

Skal tilbake igjen og måle en gang til, så kanskje de får andre målinger denne gangen😊 Er de bekymra for at morkaka ikke funker som den skal, så kan de vel sjekke det også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de sjekker vell gjennomstrømmingen i navlestrengen iallfall, og kan sikkert se om morkaka funker som den skal også.. Det er vell sikkert ulikt fra foster til foster hvor fort de vokser osv, men man blir jo bekymret når man blir flytta så mye 😳 Bra du får flere ultralyder da, da følger de jo med på hvordan det står til 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, -T- skrev:

Ja de sjekker vell gjennomstrømmingen i navlestrengen iallfall, og kan sikkert se om morkaka funker som den skal også.. Det er vell sikkert ulikt fra foster til foster hvor fort de vokser osv, men man blir jo bekymret når man blir flytta så mye 😳 Bra du får flere ultralyder da, da følger de jo med på hvordan det står til 👍🏻

Kan veldig glad for det, også heldigvis bare 14 dager ventetid🙈 Når de sjekker gjenomstrømningen så gjør de ikke det ved morkakeprøve med nål? Finner ikkenoe om dette på nette, men kanskje bra det også😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tuvaelise skrev:

Kan veldig glad for det, også heldigvis bare 14 dager ventetid🙈 Når de sjekker gjenomstrømningen så gjør de ikke det ved morkakeprøve med nål? Finner ikkenoe om dette på nette, men kanskje bra det også😅

Nei ingen nål, mener de gjorde det med den ultralyd dingsen 👍🏻 ble gjort når jeg var på overtidskontroll iallfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekker gjennomstrømningen i navlestrengen med ultralyd, ingen nåler :)

Skjønner frustrasjonen med dårlig form, det er en nedtur når kvalmen ikke gir seg etter 3 måneder. Jordmor her sier at hos de fleste gir kvalmen seg rundt uke 12 eller 15-16. 

Har ikke fått termin satt tilbake mer enn et par dager så langt, men skjønner ikke hvordan de kan flytte den tilbake en uke eller mer, man kan jo ikke få positiv test mange dager før ikm.. 

Jeg er sikker på at jeg har kjent liv nå :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Bringebær skrev:

De sjekker gjennomstrømningen i navlestrengen med ultralyd, ingen nåler :)

Skjønner frustrasjonen med dårlig form, det er en nedtur når kvalmen ikke gir seg etter 3 måneder. Jordmor her sier at hos de fleste gir kvalmen seg rundt uke 12 eller 15-16. 

Har ikke fått termin satt tilbake mer enn et par dager så langt, men skjønner ikke hvordan de kan flytte den tilbake en uke eller mer, man kan jo ikke få positiv test mange dager før ikm.. 

Jeg er sikker på at jeg har kjent liv nå :):hjerte:

Jeg håper det er fordi de har målt feil! Jeg klarer ikke få det til å stemme sjøl.. men håper de fortsetter og følge meg opp, hvis de ikke finner ut noe på ultralyden😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tuvaelise skrev:

Jeg håper det er fordi de har målt feil! Jeg klarer ikke få det til å stemme sjøl.. men håper de fortsetter og følge meg opp, hvis de ikke finner ut noe på ultralyden😊 

Jeg var ofte på ultralyd i forrige svangerskap til vekstestimering, det var stor forskjell på målingene til de ulike jordmødrene. Håper de bare har målt feil, noen mm feilmåling kan sikkert utgjøre noen dagers forskjell på termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bringebær skrev:

Jeg var ofte på ultralyd i forrige svangerskap til vekstestimering, det var stor forskjell på målingene til de ulike jordmødrene. Håper de bare har målt feil, noen mm feilmåling kan sikkert utgjøre noen dagers forskjell på termin. 

Han lå litt galt til også, så var nok litt vannskelig og måle riktig😊 Men hu sa også at han veide forlite forhold til uka hu mente jeg var i, men får bare vente og se 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hipp hurra! Over 12 uker her :ninuskapus:. Har vært hos legen og venter nå på henvisning til UL. Vi har ikke vært på TUL, så vi venter spent og gleder oss!! Tenk om det er to inni der, nei hjelpe meg! Gruer meg nok til en liksom. Kvalmen har gitt seg her i gården, i vertfall nesten - har stålkontroll på den nå og bekymrer meg ikke for den lengre. Var symptomfri i tre dager før jeg fikk smerter i korsryggen, ganske tidlig synes jeg selv. Så nå er jeg sykemeldt igjen og har tatt bolig på sofaen - håper det kommer seg, men kjennes ikke slik ut. Kjennes som noen har sendt en dartpil inn i korsryggen. Legen mente masasje og å søke på forum på nett etter hjelp var behandlingen. Har dere bedre tips? Håper det blir bedre neste uke, for da skal jeg tilbake 40% på jobb. :-) Nok syting fra meg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ordinær UL! Terminen ble bare flyttet frem to dager, til 14. juli, så de to JMene som jeg har snakket med er ganske så samkjørte. :) Vi fant ut at vi skal få en liten gutt! :hjerte: Så da fikk jeg og samboer ikke rett i antakelsen vår, @Puny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, matka skrev:

Da har vi vært på ordinær UL! Terminen ble bare flyttet frem to dager, til 14. juli, så de to JMene som jeg har snakket med er ganske så samkjørte. :) Vi fant ut at vi skal få en liten gutt! :hjerte: Så da fikk jeg og samboer ikke rett i antakelsen vår, @Puny

Ååå! Gratulerer med en gutt da💙 Blir stas det også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, matka skrev:

Da har vi vært på ordinær UL! Terminen ble bare flyttet frem to dager, til 14. juli, så de to JMene som jeg har snakket med er ganske så samkjørte. :) Vi fant ut at vi skal få en liten gutt! :hjerte: Så da fikk jeg og samboer ikke rett i antakelsen vår, @Puny

Gratulere med gutt :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...