Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

6 timer siden, FruN skrev:

Sånn passe på tampen av august kom lillebror (med litt hjelp) på termin i går kveld :) 4160 g og 53 cm :) 

Gratulerer med lillebroren :) håper det går bra med alle mammaer og babyer her? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Nå er det lenge siden noen har skrevet noe her. Hvordan går det med dere? 

Har dere kommet igang med rutiner? Møtt barselgruppa, går ammingen greit, sover babyen hele natten, triller dere ofte? Noen utfordringer ellers? Jeg sliter enda med bekkenløsning😊

Her er jeg velsignet med en sovebaby, og nå har vi sluttet med samsoving. Han sover nå i bedside criben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir lillebror 5 uker imorra, og rutiner har vi ikke helt kommet i gang med :P Men merker det smått begynner, godt hjulpet på vei av storesøsters rutiner :Nikke: Triller ikke så ofte, men håper det blir litt mer nå som jeg har møtt «barselgruppa» (det er ikke helt vanlige barselgrupper her jeg bor, mer «Er du i permisjon også?-gruppe :ler: ). I tillegg har været vært dårlig i flere uker, og regntrekk til vogna er visst litt oppskrytt :sjenert: 

Amminga er vi godt i gang med, og lillebror har gått opp hele 1,5 kg siden hs var her på hjemmebesøk! Ellers føler jeg det går greit, storesøster er også stort sett grei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lillebror hele 3 mnd nå og har lagt godt på seg. Han er verdens blideste baby og gråter kun når han er overtrøtt eller når han er sulten og puppen ikke er tilgjengelig med en gang. Ammingen har heldigvis gått bra og jeg koser meg med det. 

Har møtt barselgruppa, men vi har ikke trillet så mye ennå. Merker jeg må ut en tur hver dag, enten å trille eller bare på butikken for å ikke gå på veggen. Liker å være hjemme i permisjon, men blir så daff av å kun traske rundt i huset. Går på mor-barn trening og skal snart på babysvømming. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er nå 10 uker gammel. Han gråter ikke så mye, bare mot kvelden når han er overtrøtt. Sover hele natten, opp til 10 timer sammenhengende. Signaliserer at han vil ha mat ca. kl. 01, 03.30 og 06, men sover seg gjennom disse måltidene. Spiser som bare rakkern! Han var 4285 g og 55 cm ved fødselen, nå er han iallfall 64 cm lang og over 6,5 kg. Måtte begynne med str. 68 i klær allerede! :) Som dere sikkert skjønner, så har det ikke vært noe problem med ammingen. Han visste hva han skulle gjøre fra første sekund og jeg har mer enn nok med melk. Gutten pludrer, smiler og er fornøyd, veldig gøy nå for tiden når han begynner å få så mange forskjellige lyder i vokabularet sitt!

Vi har møtt barselgruppa, og vi prøver å møtes ei gang i uka. Jeg og gutten triller uansett i en times tid hver dag. Dagene går veldig fort, og jeg merker jeg glemmer å spise. Noe jeg får svi for utpå kvelden, for jeg blir så sliten og svimmel. Blir litt tid til filmtitting innimellom, noe jeg setter stor pris på siden mannen ikke liker å se på film. Vi starter på babysvømming neste uke, og jeg går til fysio en gang i uka. :)

Ellers savner jeg barselavdeligen på Ahus litt. Må si jeg ble godt tatt hånd om på Ahus! Masse flinke folk, god atmosfære og trygghetsfølelse. Og utrolig god sykehusmat! 

 

Håper alt er bra med alle sammen! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så gøy å lese hvordan det går med dere!

Her er bjørkebarnet straks fire måneder allerede! Føler permisjonen flyr. Dagene er fulle med barseltreff, møte venner som også er i barsel (midten av tjueårene er visst gullalder for å få barn her omkring), babysang, babysvømming og alt mulig annet som hele tiden skjer. Bjørkebarnet liker at det skjer ting, helldigvis, så jeg får fyllt det sosiale behovet mitt. Vi triller stort sett hver dag, og koser oss med hverdagen. 

Amming gikk over all forventning, og han har sovet godt i egen seng ved siden av vår fra starten - men vi ammer jevnt hele natta ennda. Ser fram til mer enn tre timer sammenhengende søvn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...