Gå til innhold

Kollega som sluntrer unna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig frustrert over min kollega som sluntrer unna arbeidsoppgavene sine på jobben. Han og jeg jobber tett på hverandre, derfor merker jeg det ekstra godt. Grunnen til at dette plager meg er at det går direkte utover andre, vi jobber med mennesker og når han gir blaffen i jobben, går det utover klientene våre. 

Min kollega driver er firma ved siden av jobben, dette krever mye av tiden hans. Og dette fører til at han er tappet for energi når han kommer på jobb, og presterer deretter. Når jeg gjør han oppmerksom på ting han bokstavelig forsømmer, svarer han alltid med å kritisere meg. Jeg skjønner selvfølgelig at angrep er det beste forsvar, men føler meg veldig rådvill. 

Hvordan bør jeg løse dette? 

Må si at han er ganske dyktig egentlig, men firmaet hans tapper han for energi. 

Anonymkode: aeefb...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si i fra til deres overordnede.

 

Og husk at det er tøffe tider for mange i arbeidsmarkedet i dag. En fattig trøst for din del kan være at man sparker gjerne de som er minst effektive.

 

Det ble sparket to fra mannen min sin jobb nå nylig med den begrunnelsen.

Anonymkode: a8d8a...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig frustrert over min kollega som sluntrer unna arbeidsoppgavene sine på jobben. Han og jeg jobber tett på hverandre, derfor merker jeg det ekstra godt. Grunnen til at dette plager meg er at det går direkte utover andre, vi jobber med mennesker og når han gir blaffen i jobben, går det utover klientene våre. 

Min kollega driver er firma ved siden av jobben, dette krever mye av tiden hans. Og dette fører til at han er tappet for energi når han kommer på jobb, og presterer deretter. Når jeg gjør han oppmerksom på ting han bokstavelig forsømmer, svarer han alltid med å kritisere meg. Jeg skjønner selvfølgelig at angrep er det beste forsvar, men føler meg veldig rådvill. 

Hvordan bør jeg løse dette? 

Må si at han er ganske dyktig egentlig, men firmaet hans tapper han for energi. 

Anonymkode: aeefb...361

Det er forsovet ikke ditt problem at din kollega "gir blaffen i jobben" som du uttrykker selv. Nevn det for en en arbeidsleder, så har du alt ditt på det tørre. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv avvik hver gang det skjer noe og ta det opp med ledelsen.

Anonymkode: cf307...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...