Gå til innhold

P-piller operasjon


Hjelp123

Anbefalte innlegg

Jeg skal opereres på tirsdag, jeg fikk vite av operasjonen på mandagen. Jeg går på p-piller og det står at jeg må slutte på dem minst 2 uker før. Jeg sluttet på dem på tirsdag. Mamma vet ikke at jeg går på dem, og jeg vil ikke si det til henne. Jeg skal operere knee mitt. Kan noe galt skje etter som jeg bare sluttet 1 uke før og ikke 2 uker?? Trenger raskt svar.....

Endret av Hjelp123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring sykehuset/avdelingen du skal opereres ved og spør dem selv. 

Anonymkode: 38a3e...c57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P piller kan føre til blodpropp. Derfor ønsker man ikke at pasienter skal bruke p piller i ukene rør en planlagt operasjon. Ta dette opp med legen eller sykepleier du får samtale med før du kommer til operasjonsstuen. Jeg vil ikke tro de gjør noe, men du må få det vurdert av den som skal operere deg. 

Anonymkode: 1bf2f...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert 3 ganger, 2 planlagte operasjoner. Har gått på p-piller under alle operasjonene uten problem. Sluttet ikke på de før operasjon og fikk heller ikke beskjed om å gjøre det. 

Ring sykehuset og spør. 

Anonymkode: 1e0e6...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

P piller kan føre til blodpropp. Derfor ønsker man ikke at pasienter skal bruke p piller i ukene rør en planlagt operasjon. Ta dette opp med legen eller sykepleier du får samtale med før du kommer til operasjonsstuen. Jeg vil ikke tro de gjør noe, men du må få det vurdert av den som skal operere deg. 

Anonymkode: 1bf2f...b43

Å begynne og slutte på p-piller gir nesten like stor fare for blodpropp

Anonymkode: 1e0e6...58c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med sykehuset. Når man slutter/begynner med p-piller er den største faren for blodpropp, så det er ikke alltid de ønsker at man skal slutte. Kommer an på hva du skal operere.

Anonymkode: 5a90e...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forbundet med fare å ha opphold i p-pillebruken ifm operasjon. Ved å bruke p-piller øker du faren for blodpropp og dessuten kan det i verste fall reagere med legemidler du blir gitt ifm anestesi. Det går helt sikkert greit å slutte en uke før, men spør på sykehuset så du får svar av de som er kompetent til det, hvilket ikke gjelder majoriteten på kg.

Anonymkode: 369fa...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør alltid sykehuset. Ring avdelingen du skal til, så får du svar. 

Anonymkode: ec719...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege (kontakt din lege eller sykdom per telefon, du an selvsagt velge å være anonym der).

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...