Gå til innhold

Nordmenn kler seg bare i grått og svart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med ts. Det er uendelig med grått, svart og beige overalt. Grå fjes med grå klær. Ikke mye individualitet å spore, til tross for at de fleste hardnakka påstår å ha en egen stil. ;) Jeg synes ikke det er automatisk klassisk med svart, grått og beige heller. Eller at det på noen måte ser bedre ut enn farger når man er vinterblek. Faktisk synes jeg at man skal være rimelig fresh i hud og hår for å kle slike farger!

SÅåå kjedelige, typisk vinteruniform jeg ser på busstoppene nå er svart/grå/oliven parkas med hette og fake pelskant, trange jeans og støvletter. Tilbehør ditto kjedelig. ALLE ser jo skvett like ut!

Anonymkode: a074c...b32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det rare er jo at dette også gjelder om sommeren, husker godt en tidlig sommerdag i fjor hvor jeg var blant mange mennesker på utecafeér og alt jeg så var et hav av beige/svart/mørkeblått og hvitt. Jeg ble faktisk litt satt ut og deprimert av det. 

En vinter så jeg en eldre dame i en så nydelig rød kåpe at hun lyste opp hele bybildet så jeg måtte stoppe henne og si hvor fin hun var :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med ts. Det er uendelig med grått, svart og beige overalt. Grå fjes med grå klær. Ikke mye individualitet å spore, til tross for at de fleste hardnakka påstår å ha en egen stil. ;) Jeg synes ikke det er automatisk klassisk med svart, grått og beige heller. Eller at det på noen måte ser bedre ut enn farger når man er vinterblek. Faktisk synes jeg at man skal være rimelig fresh i hud og hår for å kle slike farger!

SÅåå kjedelige, typisk vinteruniform jeg ser på busstoppene nå er svart/grå/oliven parkas med hette og fake pelskant, trange jeans og støvletter. Tilbehør ditto kjedelig. ALLE ser jo skvett like ut!

Anonymkode: a074c...b32

Tror folk kler seg etter været, og det er jo stort sett grått og kjedelig i Norge. Jeg har også tenkt på det med at mange er opptatte av å ha sin egen stil, når de i virkeligheten er den største stimfisken. Det er de såkalte bygdetullingene som har sin egen stil, der finner du mange forskjellige stiler, på god og ondt, mest godt synes jeg. :laugh:

Anonymkode: 7d679...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, ts. Jeg er også glad i farger, og tenkte jeg skulle kjøpe en del nye hverdagsklær nå i høst, og gjerne en ny vinterkåpe også, men syns det er så mye stusselige farger. Jeg tenker ikke nødvendigvis på veldig sterke farger, men noe annet enn bare grått og svart. Jeg har også lys hud, og en her nevner at man da ikke kler sterke farger. Men jeg syns virkelig ikke grått og svart er noe å trakte etter da. Jeg syns jeg er finest i litt lyse farger. Eller, jeg liker mest av alt variasjon, at jeg en dag kan ha grå genser og så en sennepsgul neste dag. Og jeg skulle gjerne hatt en vinterkåpe i en tydelig farge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart når folk skriver at det er vanskelig å finne fargerike klær og kåper når jeg finner disse tingene hele tiden. Ta en titt på lenken her f.eks http://no.benetton.com/shop/no_en/women/jackets-and-coats/coats/lapel-collar-coat-200324.html 

Har sett flere av disse kåpene i butikk og. 

 

Endret av Purple Basil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden det har vært så mye farger i butikkene som nå i høst! Det bugner over av sennepsgult, orange, rustrød, burgunder, flaskegrønt, marineblått osv. Jeg rett og slett elsker disse fargene, og har nok tatt litt av med shopping akkurat nå. En kan ha bukser/skjørt i marineblå eller sort, og ha topper og gensere i rustrødt, eller andre varme farger. Det er helt nydelig!

Jeg tror at mange av de som helst velger trygge farger som sort, grått, beige osv, gjør det fordi de ikke vet hvilke farger som passer dem. Også tenker de kanskje på at et plagg i sterk farge ikke passer så godt inn i resten av det de har. Men har man en sort bukse eller en mørk blå jeans, så er burgunder, rustrød og orange helt midt i blinken!

Jeg kjøpte denne kjolen, og bruker den sammen med skinnjakker jeg har fra før i grå og brun: 

resampler.aspx?type=display&src=14621289

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Vera Vinge skrev:

Jeg er helt enig med deg, ts. Jeg er også glad i farger, og tenkte jeg skulle kjøpe en del nye hverdagsklær nå i høst, og gjerne en ny vinterkåpe også, men syns det er så mye stusselige farger. Jeg tenker ikke nødvendigvis på veldig sterke farger, men noe annet enn bare grått og svart. Jeg har også lys hud, og en her nevner at man da ikke kler sterke farger. Men jeg syns virkelig ikke grått og svart er noe å trakte etter da. Jeg syns jeg er finest i litt lyse farger. Eller, jeg liker mest av alt variasjon, at jeg en dag kan ha grå genser og så en sennepsgul neste dag. Og jeg skulle gjerne hatt en vinterkåpe i en tydelig farge.

Her har du jo gått glipp av alt som har kommet ut i butikkene! De fleste har jo massevis av det som virkelig kan kalles for høstfarger nå! Sennepsgult, burgunder, rustrødt, flaskegrønt, brunt i alle nyanser, kobber, blått....ja, en har virkelig masse fine farger å boltre seg i nå!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Majott skrev:

Her har du jo gått glipp av alt som har kommet ut i butikkene! De fleste har jo massevis av det som virkelig kan kalles for høstfarger nå! Sennepsgult, burgunder, rustrødt, flaskegrønt, brunt i alle nyanser, kobber, blått....ja, en har virkelig masse fine farger å boltre seg i nå!

 

Jo, jeg har sett noe av det. Men det utvalget jeg har sett har likevel vært så lite, og lite i den type klær jeg liker hvertfall. Dvs veldig lite hverdagskjoler og skjørt spesielt, i fine farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Jo, jeg har sett noe av det. Men det utvalget jeg har sett har likevel vært så lite, og lite i den type klær jeg liker hvertfall. Dvs veldig lite hverdagskjoler og skjørt spesielt, i fine farger. 

Du er på utkikk etter hverdagskjoler og skjørt i fine farger? Vil du ha noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WeirdAlien

Sort er min favorittfarge. Har kledd meg i sort i årevis. Noen synes dette er merkelig, mange synes det er sosialt upassende, men det er den fargen jeg liker meg best i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...