Gå til innhold

Er denne grei julebordskjole til 35årig med bmi rett over 25?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Majott skrev:

Hvilken str bruker du?

Jeg har også eplefasong, men er slank. Det er likevel magen som er mitt problemområde, og det er disse kjolene jeg selv ser for meg å kjøpe: 

91646_RICCOVERO_RICCOVERO_-_Lucky_Kjole_

43966_BIRGIT_BY_KRISTINE_VIKSE_BIRGIT_BY

75409_BIRGIT_BY_KRISTINE_VIKSE_BIRGIT_BY

Jeg har litt eplefasong, og uansett vekt(veldig slank eller større) så passer jeg best snitt som er litt rett som den nummer to. Jeg har lavere BMI, men er 1,74 - og den kjolen TS sikter til ser helt noldus ut på meg. Ser både gravid og helt "feil" ut. 

Når jeg hadde samme BMI som TS valgte jeg bare større størrelse, men samme passform. Empiresnitt passer kun dersom det ikke "vipper" ut med kjoledelen - da blir en fort seende gravid ut. 

På meg funker nr. 1 litt dårlig fordi jeg har litt brede skuldre, men ellers fungerer det og bedre. Sistnevnte mener jeg er mer passende om man er slank eple eller egentlig er en annen "passform" som også har endel rundt rumpe/lår. For meg som har slanke ben inntil jeg er ganske lubben så blir det feil.

Anonymkode: 6934e...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.10.2016 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Hadde følt meg som ei gammel tante i denne kjolen! Jeg er 33 med 3 unger😉

Anonymkode: e5a6d...a3e

Hvorfor det? Hva er tantente med den kjolen? Synes den er kjempefin, både for de med og uten eplefasong. V-snitt fremhever også bysten og gir illusjon av lengre hals.

Anonymkode: 8ebcb...d97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flere svar 😊 Jeg ligger mest på str 40, noe 38, noe 42. 

Jeg likte den blå kjolen godt bortsett fra armene. Hvor er den kjolen fra? Kanskje de har flere med tilsvarende snitt men andre armer/lengder? 

Den svarte kjolen nr 1 er litt naken for meg. Likte godt nr 2, men synes det er en type kjole de fleste andre enn meg kler. Før barn-kroppen min hadde nok passet den bedre.

Nr 3. Fasongen var ganske fin. Jeg kommer nok ikke til å omfavne fløyelstrenden men med et litt tykkere stoff, 👍. 

 

Likte også snittet på den med mønstrete skjørt. 

Jeg har noen blyantskjørt i skapet som jeg trives med og som jeg føler kler underkroppen godt. 

 

Anonymkode: d0686...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror fasongen vil være veldig fin, men er det den fra IIS (eller hva det heter) er den helt forferdelig i stoffet. Den avslører alt... Så let etter en lik fasong i annet stoff om det er den! 

Anonymkode: 7c640...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå kjolen som det var bilde av har tynt stoff som legger seg glatt over magen når man går i den. Jeg ville definitivt sett gravid ut i den. Synes ikke det snittet med skjæring rett under bysten er bra for eplefasong. Det fremhever magen.

Midjen må fremheves. Jeg synes det er lettere å finne fine skjørt - A-lineskjørt - enn å finne fine kjoler. Kanskje prøve skjørt og en fin topp?

Anonymkode: 45976...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Om ein har slanke bein og slanke armer vil empiresnitt fungere veldig godt. Innsvingt liv funkar dårleg om ein har mage. De siste kjolen, den i kvit blonde, har eit veldig bra snitt for damer med mage, men sjølv er eg litt allergisk mot både kvit blonde og ujamn skjørtekant (som eg berre synest ser ut som eit klippeuhell...), men i tung trikot skulle det kunne vere veldig fint. Eg er glad i tung viskose og tung silke til slikt, men helst matt. Det siste er mest for å unngå at det blir så blingete, for eg likar å bruke kleda mine mange gongar, så eg vil helst ikkje ha så mykje merksemd rundt sjølve kjolen. Eg er sær, eg veit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...