Gå til innhold

Er denne grei julebordskjole til 35årig med bmi rett over 25?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært glad i å pynte meg, men har ikke funnettilbake til min idealkropp etter barna kom til. Nå er det sjelden jeg føler meg fin. Jeg har kropp med eplefasong (tror jeg) ekstra over magen, ganske stor over brystpartiet, slanke ganske lange bein, 172 cm. 

Kan denne kjolen være noe for meg? Eller blir det for mye som skjer rundt magen? Vil absolutt ikke ha noe som strammer over magen. Korte kjoler går greit, men ikke for korte. Vil gjerne dekke litt armer. 

Noen andre forslag? Gjerne kjoler som kan styles opp og ned og kan brukes ved flere anledninger. 

 

Anonymkode: d0686...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært glad i å pynte meg, men har ikke funnettilbake til min idealkropp etter barna kom til. Nå er det sjelden jeg føler meg fin. Jeg har kropp med eplefasong (tror jeg) ekstra over magen, ganske stor over brystpartiet, slanke ganske lange bein, 172 cm. 

Kan denne kjolen være noe for meg? Eller blir det for mye som skjer rundt magen? Vil absolutt ikke ha noe som strammer over magen. Korte kjoler går greit, men ikke for korte. Vil gjerne dekke litt armer. 

Noen andre forslag? Gjerne kjoler som kan styles opp og ned og kan brukes ved flere anledninger. 

 

Anonymkode: d0686...acf

 

IMG_9978.PNG

Anonymkode: d0686...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var en enkel og fin kjole jeg, så lenge den ikke er helt tynn i stoffet og sitter klistret til rygg og rumpe.

Jeg er 35 og har også en kropp som det synes at har fått barn ;) Jeg kunne fint brukt den kjolen både til hverdags og fest jeg da. Til fest med fancy hår, sminke, smykker, strømper og hæler. Til hverdags med tykke strømper og enklere sko. Hvis du har slanke lekre ben kan du lett fremheve det med å velge strømper med søm og f.eks cuban heel. Det tar lett øynene vekk fra mage med litt bulker :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca lik alder, kroppsfasong og bmi som deg. Jeg kunne ikke brukt den desverre :( ville fremhevet midjen for mye med innsnøringen. Pluss at jeg trenger å ha bare armer, for å vise frem at de er slanke, for da ser jeg bedre ut. Tar fokus bort fra midjen (som jeg ikke har 😂 ) 

Anonymkode: 9986d...234

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det står at den er i cuprosilke. Litt ukjent med det og vet ikke hvordan det faller. Jeg er også,som siste ab, redd for at den skal framheve en midje jeg ikke har, men likevel hva skal man velge? 

Anonymkode: d0686...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Peplumkjoler fungerer ganske bra for meg :)

Anonymkode: 9986d...234

Peplum gir illusjon av større hofter, så jeg ville ikke anbefalt noen som forsøker å skjule kilo peplum.

Anonymkode: df71f...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CaramelDevil skrev:

BMI sier ingenting om hvordan en kropp ser ut.

BMI er for de fleste en grei indikator. Det er en myte at BMI ikke sier noe som helst om hvordan man ser ut, det er de ekstreme ytterpunktene man ikke kan bruke BMI på. De aller fleste er verken kroppsbyggere eller med minimal muskelmasse. 

Anonymkode: df71f...ae1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ville ikke passet meg over midjen (har også eplefasong) den ville bare fremhevet magen mer. Prøv å gå for en omslagskjole, det fungerer alltid. Jeg kjøpte en kjole fra Inwear for et par år siden og den er helt super på meg, jeg ser de har flere i samme snittet fortsatt. Bare et tips :)

Anonymkode: e2e84...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Når du har eplefasong, er antakelig ditt smaleste punkt ett sted rett under bysten, så kjolen bør fremheve dette partiet. Jeg tror at en kjole med såkalt empire/prinsessesnitt med v-hals ville være veldig kledelig til din fasong, noe likende som denne:

SG721C007-K12@14.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Peplum er ikke min stil, men takker for forslag. Jeg er glad i v-utringing og omslagskjoler. Må vel bare dra i butikken og få hjelp der tenker jeg 😊

Anonymkode: d0686...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Nanne70 skrev:

Når du har eplefasong, er antakelig ditt smaleste punkt ett sted rett under bysten, så kjolen bør fremheve dette partiet. Jeg tror at en kjole med såkalt empire/prinsessesnitt med v-hals ville være veldig kledelig til din fasong, noe likende som denne:

SG721C007-K12@14.jpg

 

Jeg tror jeg har lignende fasong som deg,ts, og tror ditt eget valg ikke er så kledelig for sånne som oss. Hadde gått for denne, den er SÅ fin og sannsynligvis veldig kledelig. (Takk, Nanne70)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ti10 skrev:

Jeg tror jeg har lignende fasong som deg,ts, og tror ditt eget valg ikke er så kledelig for sånne som oss. Hadde gått for denne, den er SÅ fin og sannsynligvis veldig kledelig. (Takk, Nanne70)

Hadde følt meg som ei gammel tante i denne kjolen! Jeg er 33 med 3 unger😉

Anonymkode: e5a6d...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare en tanke siden du ønsker å skjule magen litt.

Ville en kjole som har mønster på nedre halvdel og ensfarget overdel være egnet?

Tenker på noe slikt (og før det hagler med tantekommentarer og annet: Det er typen kjole jeg tenker på. Ikke akkurat denne kjolen i design, mønster og farger)

34649247nh_14_e.jpg

Anonymkode: 7294d...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare en tanke siden du ønsker å skjule magen litt.

Ville en kjole som har mønster på nedre halvdel og ensfarget overdel være egnet?

Tenker på noe slikt (og før det hagler med tantekommentarer og annet: Det er typen kjole jeg tenker på. Ikke akkurat denne kjolen i design, mønster og farger)

34649247nh_14_e.jpg

Anonymkode: 7294d...227

Hvor er denne kjolen fra? 😻Og kan den brukes i julebordsesongen? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken str bruker du?

Jeg har også eplefasong, men er slank. Det er likevel magen som er mitt problemområde, og det er disse kjolene jeg selv ser for meg å kjøpe: 

91646_RICCOVERO_RICCOVERO_-_Lucky_Kjole_

43966_BIRGIT_BY_KRISTINE_VIKSE_BIRGIT_BY

75409_BIRGIT_BY_KRISTINE_VIKSE_BIRGIT_BY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 12.20, AnonymBruker skrev:

 

IMG_9978.PNG

Anonymkode: d0686...acf

Jeg synes det er for mye som skjer rundt magen her, uten at det gir noe annet og mer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...