Gå til innhold

Må jeg være tilgjengelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må jeg være tilgjengelig via telefon når jeg er permittert eller kan jeg si de skal sende epost? Er redd de ringer å maser om forskjellig og at de får "gratis arbeid" av meg

Anonymkode: 2bb8d...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilgjengelig? Alle er vi da vel tilgjengelig hle tiden pga mobiltelefonene?

Men det er jo ikke bestandig det passer å ta telefonen, eller ha en lang samtale.

 

Hvis de ringer å spør om noe av jobb karakter si at det passer dårlig akkurat nå siden du er permittert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stan skrev:

Tilgjengelig? Alle er vi da vel tilgjengelig hle tiden pga mobiltelefonene?

Men det er jo ikke bestandig det passer å ta telefonen, eller ha en lang samtale.

 

Hvis de ringer å spør om noe av jobb karakter si at det passer dårlig akkurat nå siden du er permittert.

Om du tenker deg om så skjønte vel sikkert du også spørsmålet:sFun_sleeping:

Det handler vel ikke om an man teknisk sette er tilgjengelig eller ikke gjennom den flotte oppfinnelsen mobiltelefonen, men om man er pliktig til å være tilgjengelig til enhver tid for arbeidsgiver. 

Er man permittert så skal man selvfølgelig heller ikke gjøre jobb fra "hjemmekontor". All annen korrespondanse enn det som dreier seg om status på permisjonen blir jo jobb og følgelig skal ikke arbeidsgiver utnytte det. Da får de heller kansellere permisjonen og kalle folk tilbake igjen. 

Anonymkode: 4f74a...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...